Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest piter0000

problem z temperaturą układu chłodzenia

Recommended Posts

Guest piter0000

witam wszystkich

Posiadam vectre B 2.0 dtl z klimą manualną i mam problem z temperaturą silnika oraz ogrzewaniem w kabinie. Opisując krótko sytuację powiem że po przejechaniu około 10km przy prędkości max 90 km tem. silnika wzrasta do ponad 100 st. C. Zaznaczam, że sprawdzałem płyn w zbiorniczku wyrównawczym-jest ok, wymieniłem termostat oraz czujnik tem. Niestety te zabiegi nic nie pomogły i nadal nie mam ogrzewania w kabinie a temperatura skacze nawet na czerwone pole. Mam pytanie czy to może być zapchana nagrzewnica? ale jeżeli tak to czy to ma wpływ na tem. silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowy termostat też może być wadliwy. ile Cie on kosztował? jak sie tak grzeje zobacz czy chłodnica jest zimna czy gorąca wtedy jeszcze bym cos mógł powiedzieć więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tego ma termostat? Ewidentnie zapowietrzony układ. Masz bańkę poweitrza w nagrzewnicy lub masz ją zapchaną. Postaw auto przednimi kołami na wysokim krawężniku lub na górce i niech pochodzi może przepcha powietrze. U mnie ( nie opel) pomogło dmuchnięcie ustami w zbiorniczek wyrównawczy. Z odpowietrzników wyszło powietrze. Ja nie miałem problemów z odpowietrzeniem vectry, ale różnie bywa.

ZOHAN- jeśli nie ma ogrzewania to termostat raczej nie jest winien. Bo nagrzewnica połączona jest z małym obiegiem a nie dużym.

Edited by danielxc717

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja opisze swój problem...

Podobnie jak u kolegi po przejechaniu pewnej odległosci ok. 10km wskaźnik wchodzi na czerwone pole (błędne wskazanie bo płyn się nie gotuje chłodnica ma prawidłową temp. a wiatrak sie załącza) z tym że u mnie ogrzewanie działa prawidłowo.

Wymieniłem czujniki temperatury wysyłające sygnał na zegary oraz do kompa korek zbiorniczka wyrównawczego (myślałem ze to kwestia odpowietrzania) i dalej to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Macie jakieś sugestie? Mocno zapowietrzony układ? walnięty termostat? a moze uszczelka pod głowicą?

Ręce opadają nie moge dojść co jest grane, instalacja LPG szaleje bo elektrozawór rozłącza i załącza mi przy niby tak wysokiej temperaturze gaz a jest to dość irytujące...

Edited by LUKAS89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piter0000

zaznaczam że w zbiorniczek dmuchałem i odpowietrznikami wychodzil płyn, a chłodnica u góry gorąca a na dole mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz w zbiorniczku czy z tych cienkich wężyków podczas pracy silnika wlewa się płyn, możliwe że pompa wodna się rozsypała i nie robi obiegu.

Układ sam się odpowietrza nie trzeba nic robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie są te odpowietrzniki??

Rozumiem ze z tych wężyków o których piszesz ma się wylewać płyn tak??

Edited by LUKAS89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest piter0000

jak dmucham w zbiorniczek to płyn z tych małych wężyków wycieka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podłącz pod kompa i będziesz wiedział jakątemp ma płyn. Ukłąd jest ciśnieniowy to dopiero przy ok 120st będzie wrzał płyn więc nie wiadomo czy jest ok.

Termostat skąd mamy wiedzieć czy jest ok? sprawdź to. Jest na forum opisane jak to robić.

Może i uszczelka. Też jest opisane jak to sprawdzić. Potem napisz co zaobserwowałeś i będziemy pomagać dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narazie z braku czasu i padniętego akumulatora zbytnio nie sprawdzałem nic. Zauważyłem tylko strasznie dziwną przypadłość, a mianowicie po włączeniu ogrzewania temperatura ROŚNIE!!! i to dość gwałtownie... jakieś sugestie??

EDIT:

Problem rozwiązałem, był banalny i radze gdyby ktoś miał podobny problem z szalejącą temperaturą zacząć od SPRAWDZENIA MASY u mnie to było przyczyną klema grzała się ze dotknąc nie można było od przewodu masowego silnika... Wymieniona klema wyczyszczone i spryskane łączenie z klemą oraz przy silniku i wszystko działa jak trzeba temperatura w normie 95-97stopni

Edited by LUKAS89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...