Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Nowy25

VECTRA C kręci do 3 tyś potem odcinka mocy> pomocy

Recommended Posts

Witam mam problem z vectra C, która kreci silnik do 3tys obrotów potem odcinka mocy. Byłem na diagnostyce i wykazało ze za duże ciśnienie doładowania lub wcześniej pokazywało za małe ciśnienie doładowania. Wystarczy wyłączyć i włączyć na chwile auto i na postoju kreci do 6 tys normalnie jak wyjadę na trasę zapala się czek gdy dojdzie powyżej 3tys i już nie da rady kręcić go wyżej. Ogólnie auto w kiepskim stanie jeśli chodzi o silnik strasznie kopci moc bez turbo w porządku. Proszę o szybką pomoc, dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie blokuje się kierownica w turbinie.

Trzeba wyczyścić.

Poczytaj tu:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Piotrek81NDM

Miałem ten sam problem masz kolego turbinę do regeneracji koszta ok 1200zł.+robocizna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuję za odpowiedzi. Ale po regeneracji przestał kopcić bo w silniku olej jest jak smoła niewiem czy warto wogole inwestować w tego grata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Więc to nie dziwne, że turbina pada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posprawdzaj gumowe przewody ciśnieniowe górne i dolne może być nieszczelność i kopci na czarno , gdy dodajesz gaz muszą być twarde i lekko puchnąć , olej w dieslach zaraz po zalaniu robi się czarny sam wiesz najlepiej co i kiedy wlewałeś . Producent mówi że wymiana oleju co 30 000 czy nawet więcej , ale każdy co chociaż trochę jeżdzi wie że wymiana oleju zależy od warunków użytkowania , generalnie przy autach z turbina lepiej wymieniać do 20 000. Piszesz że diagnostyka wykazała podciśnienia i raczej tu jest problem sprawdź układ, na forum jest wszystko dokładnie opisane, regenerację turbo zostaw na koniec bo regenerowane turbiny ze zmienną geometrią to spora loteria

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim kody błędów prosimy i dodam że regeneracja turbiny w tym silniku to ostateczna ostateczność (a pan co wypowiada się wyżej o regeneracji turbiny ma 1.9 CDTI - a tu mowa silniku DTI który ma masę pobocznych bolączek które mogą wskazywać na turbinę) . Zanim dasz się wpakować w koszty jakimś papudrakom:

1. Sprawdź dokładnie szczelność układu podciśnienia czyli wężyki, trójniki, gumowe łączniki. Szukaj pęknieć, przetarć, załamań. Osobiście sam ostatnio miałem problem z podciśnieniem i turbina niedoładowywała. Miałem pęknięty łącznik gumowy przy siłowniku wastegata sterujący kierownicą turbo. W DTI warto nią od czasu do czasu poruszać bo lubi się blokować. Oczywiście na wyłączonym silniku.

2. Obowiązkowo do czyszczenia czujnik ciśnienia doładowania znajdujący się na dolocie, zbiera się na nim syf że hoho.

3. Węże turbiny i interculera czy nie są gdzieś pęknięte.

I raz jeszcze: zadzwoń do panów diagnostów i niech podadzą ci kody błędów. Na pewno łatwiej będzie pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Racja,ja też niedawno miałem problem z mocą i trybem awaryjnym,powodem tego okazał się wypięty wężyk podcisnienia....sam się zresztą nie wypiął.....mechanik zmieniał olej i podobno zapomniał o tym fakcie....na szczęscie jest forum i samemu można sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie wczoraj wykryłem jeszcze jeden problem, mianowicie gdy wypne calkiem podcisnienie silnik pracuje równo i nie kopci kreci tylko do 3 tys natomiast jesli wepne podcisnienie na luzie turbina kreci normalnie ale strasznie kopci, gdy wyjade na droge szarpie i nie da sie jechac. Mysle ze problem główny to podcisnienia a potem weze intercoolera jak mówicie. Nigdzie nie moge znalesc schematu podcisnien dla vectruy c 2.2 dti, zazwyczaj sa od innych a pisza tylko ze podobne jak w vectrze 2.2. Jesli ktos ma taki chcemat bardzo proszę o linka pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dziale VB-diesel jest w przypiętych tematach. To ten sam układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...