Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

eclipseFFM

Sprawdzanie wtrysków

Recommended Posts

Wiem ze temat wtryskiwaczy jest poruszany apropo przeroznych bledow.

Chcialbym tutaj skoncentrowac sie na samych wtryskiwaczach i postawic pytanie czy

sprawdzenie dawek korekcyjnych na biegu jalowym przy wylaczonych wszelakich prądożercach

jest testem miarodajnym i wystarczajacym zeby stwierdzic rzeczywista kondycje wtrysku ???

U mnie na biegu jalowym wszystko wyglada ok od -0,30 do 0,30 ale podczas jazdy trzeci

potrafi dojsc do 1,5 a czwarty do 2,5 mg. Dziwne bo wartosci dwoch pierwszych zostaja podobne

jak na biegu jalowym. Silnikiem czasami szarpie, czasem traci moc szczegolnie odczuwalne przed wlaczeniem

sie turbiny...

Z gory dziekuje za odpowiedz

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre zadałeś pytanie,odpowiem na nie krótko ,ponieważ nie zawsze odczyty z dawek korekcyjnych są odwzorowaniem kondycji wtryskiwaczy,tak,że nie ma co się za bardzo sugerować odczytami z op-coma.Jeśli autko jeździ nie poszarpuje ,również nie ma błędów wskazujących na awarię wtrysków to wszystko gra.Widzę ,że twoje odczyty są dośc niepokojące proponuję sprawdzić wtyczki wtryskiwaczy ,czy były już zmieniane na niebieskie,tak jak ich miejsce lutowań do wiązki.Możesz zastosować preparat do czyszczenia wtryskiwaczy ze dwa zbiorniki pod rząd i wtedy sprawdzić dawki w op-comie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

STP czarny lej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> i pocisnij troche one to lubia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na cieplym silniku biegu jalowym(850 obr/min.) itp itd w chili obecnej mam

1: -0,10

2: 0,27

3: 0,33

4: 0,16

wiec wyglada niezle. Nie wiem czy mozna uznac ze jest ok skoro mam problemy z szarpaniem

i spadkiem mocy. Ze 3 miesiace temu dalem do sprawdzenia 4 wtryski do Boscha 1 byl zepsuty calkiem drugi padal.

Wymienilem ze wzgledu na cene na 2 uzywane ale niby sprawdzone z 2 tyg. gwarancja.

Po naprawie pojawil sie blad DPF-a P1901-75 (za duza roznica cisnien). Wypalilem na postoju jednak po

paru dniach powrocil z innym bledem "P0234-5B obwod regulacji cisnienia odchylenie dodatnie".

Wymienilem gumowy przewod sterowania podcisnienia zostal blad DPF'a ale jakos mi sie udalo go przegnac

na autostradzie mimo ciagle pojawiajacego sie bledu i wypalil sie. Po moze tygodniu pekla mi sprezyna z przodu

i samochod stal ok 3 tyg. Po 1 dniu od odbioru z naprawy pojawil sie blad P0204-04 wiec wtyczka nietypowo na 4 wtrysku (3-cia) byla niebieska jak kupowalem auto pozostale byly zolte. Teraz po wymianie jezdzi lepiej ale szarpie czasami pojawil sie znowu blad DPF-a P1901-75, spadla moc pomimo ze jest tylko w 50% zapchany. Kontrolka bledu

sama sie wylaczyla po paru minutach spadek mocy pozostal. Z niemeickiego forum wynika ze omze to byc PDF,czujnik roznicy cisnien,AGR a nwet wtrysk. Stad moje podejrzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do dfa?

temat bardzo obcykany na forum nie będę już powtarzał poszukaj a znajdziesz odpowiedz .

P0234-5B Odchylenie dodatnie ,czyli turbo nie doładowuje i podczas występowania tego błędu zdarza się tak ,że dpf zostanie zapchany ja tak miałem.

Co do wtyczek też obszerny temat ,ale pomogę ,więc nie ma reguły żółta czy niebieska , ta i ta się uwala tylko,że żółta jest słabsza proponuję sprawdzic miejsce lutowania.

Widzę,że studiowałeś temat kostki trzeciego wtryskiwacz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

duzo czytalem malo znalazlem na temat bledu P1901-75. Filtr wypalalem juz i na postoju i w trasie. Z wczoraj do dzisiaj (70km autostrada + 10km miasto) op-com wskazuje ze nasycenie wzroslo z 38 do 50%. Dziwnie szybko. Byc moze dlatego ze w baku mam srodek pluczacy uklad paliwowy LiquiMoly.

Nie wyjasnia to jednak dlaczego przy nasyceniu 50% pojawia sie blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proszę się nie sugerować op-comem a zwłaszcza chińskimi klonami.Mylą się a nawet jest opcja że można zrobić ,że nasycenie będzie 0 a filtr całkowicie zapchany moja rada jest taka rozszczelnić filtr przed łączeniem z siateczką drgań i wtedy sprawdzić różnicę ciśnień.Jeżeli spadnie to wiadomo dfp kaput.Możesz mieć uszkodzony czujnik różnicy ciśnień ,lub wężyki które dochodzą od czujnika do filtra dpf(lubią pękać)

Co do błędu to xpirat ci pomoże ,według mnie to jest jest błąd czujnika różnicy ciśnień (trzeba go różnie interpretować)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zapis 44 parametrow z ostatniej jazdy w pliku excela podczas ktorej wystapil ten blad.

Umialby ktos te dane zinterpretowac? Ewentualnie dac mi jakies wskazowki?

W kolumnie "Roznica cisnien - filtr czasteczek paliwa" wartosc waha sie miedzy 0-52 kPa.

Edited by eclipseFFM

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisz na pw do xpirat on ci pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Ja miałem też takie gigantyczne różnice ciśnień na dpf-ie jak mi klapy wirowe w kolektorze dolotowym padły i źle się ustawiły. Wyskakiwał błąd przy próbie wypalania w postaci klucza serwisowego i spadek mocy (wyłączenie turbiny). Normalnie różnica ciśnień chyba ok. max 3kPa (jeśli dobrze pamiętam). 50 kPa to jest kosmos (= 5m słupa wody!!!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj wypalilem powtornie (po ok miesiacu) znowu dpf'a niestety serwisowo. Roznica cisnien spadla do -1do 3kPa wiec sie poprawilo.

Zobaczymy na jak dlugo czy zaraz znowu sie nie przytka teraz akurat mam w baku dodatek LiquiMoly do plukania obwodu paliwowego

wiec moze przez to plukanie zapchal sie DPF... teraz czekaja dwa nastepne specyfiki od Liqui Moly - 1 do smarowania ukladu i wtryskow itd 2-gi do zabezpieczenia ukladu. Zobaczymy co bedzie po "kuracji".

Share this post


Link to post
Share on other sites

obawiam sie , że kolega juz może tego nie pamietac w końcu minał juz ponad rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja się obawiam ze u kolegi to już DPF mówi kaput..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie to jak to jest z tymi wtryskami?

Jak kupiłem auto to miałem na postoju 1.0 l/h (polift 19DT)

Jakieś 3k km temu zalalem z ciekawości STP do czyszczenia - spalanie na postoju spadło do 0.9 z tym że po wykorzystaniu zbiornika w ciagu kolejnego spalanie wróciło do 1.0

Czy to znaczy ze trzeba by zalewac STP do każdego zbiornika ?, a może trzeba by wtryski oddać do czyszczenia?

(Nie mam czym sprawdzić dawek opieram sie tylko na spalaniu na postoju)

Acha po czyszczeniu EGRa i założeniu zaślepki (3otwory) spalanie na postoju spadło znowu i tym razem kiwa sie na 0.8 - 0.9 dodam ze od tych 3k km nie wlewalem żadnego specyfiku do czyszczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

STP to jest badziew ...

sa lepsze środki ale o tym już jest oddzielny temat

by poprawić funkcjonowanie wtryskiwaczy zaleca się stosowanie co tankowanie - ale też bez złudzeń zalanie 2-3 butelek po 20 pln nie naprawi nam układu jak jest zwalony..

ja osobiście leje teraz tylko millersa bo po nim czuje ze auto dostaje kopa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. podepnę się do tematu. Otóż tydzień temu mechanik robił mi "test przelewowy" wtryskiwaczy. podpiął przewody ze zbiorniczkami pod wtryskiwacze i zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku wykonał test. Wyszło na nim,że wtryski okropnie leją. . z tego co mówił to normą jest (chyba o ile dobrze zapamiętałem) ok 1cm3. u mnie sytuacji wygląda nastepująco: na wtryskiwaczy nr 1, 2, 4 wyszło ok 3cm3, a na 3 wtryskiwaczu między 3,5cm a 4cm3. Pytanie moje czy to juz pewny wyrok dla moich wtryskiwaczy? czy może np jakis sterownik na pompie być zwalony? albo może być jakaś inna przyczyna? z odczytu na kompie wynika że ciśnienie na pompie wynosi jakieś 300 barów ale waha się o jakieś +/-10-15 barów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Travis ja rownież pod tym katem pytam

Bo wychodzi że STP jak jest w paliwie to ok ale jak go braknie to du.a. Wiec tak naprawdę daje coś jak jest w paliwie

A ja wolałbym wlać coś raz czy kilka razy i mieć spokój powiedzmy na te 10k km.

Wnioskuje z tego ze trzeba by albo np LM do wtryskow zalać albo jechać na jakieś czyszczenie wtryskow skoro auto tak sie zachowuje.

Np. Piotreq sugeruje miksol i mam ochotę sprawdzić ale boje sie o DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystkie te dodatki do pali w pewnym sensie je uszlachetniają

nie wiem gdzie tankujesz ale ja tankuje tylko na orlenie i tylko verve

zalewam czym takim od czasu do czasu i moim zdaniem jest to za***isty środek i warto wydać 30 pln bo inaczej się jedzie

Please login or register to see this link.

fakt faktem jest napisane ze on wzbogaca mieszankę o 5 octanów - warto się przekonać samemu jak jest

ludzie leją STP bo jest to najłatwiej kupić bo w każdym markecie jest niestety środki millersa czy LM są droższe i w zwykłym markecie tego nie kupić...

to jak jeździ Twoje auto zależy od naprawdę wielu czynników

jakie masz paliwo

w jakim stanie masz układ wtryskowy

kiedy ostatnio wymieniałeś filtry

może masz coś ze sprzęgłem i ono nie reaguje już tak na pedał gazy jak kiedyś czyta ślizga się.

nie ma złotego środka że zalejesz 2 butelki jakiegoś środka i się samo naprawi ...

możliwe że masz 4 wtryski które już są na wykończeniu i tu nawet jak byś lał Jacka Danielsa 12 letniego nic to nie da.

co do samych wtrysków CR nie jest to układ który jest jak stare układy diesla w Mercedesach 124 z lat 90 ...

Nigdy nie wiesz kto jakie paliwo lał przed Tobą itd..

jak oddasz auto na sprawdzenie wtrysków to sama diagnoza to koszt koło 200-300 pln

dlatego na pierwsze oględziny zrób tak jak Piotreq napisał - a o DPF się nie martw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to nie zamierzam nigdzie z tym jeździć bo auto jak na razie OK. Pytam bardziej w myśl "co by tu jeszcze ulepszyć i poprawić"

Wracając do tego milersa jeśli on kosztuje 30 a STP powiedzmy 20 to nie ma o czym gadać żadna różnica. Potestuje jeszcze może tak jak mówisz tego milersa no i tego miksolu tez zapodam- zobaczymy. Acha tez tankuje na Orlenie (czasami na Łukoilu ) ale zwykłe paliwo. Wg mnie różnicy nie widać przy czym na Orlenie ten zwykły to chyba jest BIO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio to jest największy badziew jaki możesz wlać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmiga na nim jak złoto

Zrobiłem tak już z 15k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieee ten zwykły to nie jest biodiesel. To jest zwykły ON, a Verva na tam jakieś środki myjące i tyle.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeździsz na biodieslu i dziwisz się że masz nie takie dawki?? przecież to kpina, biodiesla możesz lać do 2,2DTI albo 1.9TDI w VW, a nie do CR

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego gdzie ty bioON tankujesz na Orlenach/ Bliskich nie sprzedają tego szajsu od pewnego czasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...