Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

stifler

Wybiło tłoczki z zacisków przy odpowietrzaniu sprzęgła

Recommended Posts

Przypadek taki, wymieniałem sprzęgło w swoim aucie, komplet z wysprzęglikiem, miałem zdjęte zaciski hamulcowe, nie pytajcie dlaczego, po prostu tak musiałem demontować żeby wyjąć skrzynię. Zdziwiło mnie że podczas odpowietrzania sprzęgła niezbyt to się udawało, jakby ciśnienia nie było, oczywiście przed demontażem wszystko było ok, po chwili zobaczyłem że z jednego zacisku wypadł tłoczek i jest pod nim wielka kałuża płynu. Drugi też wypadł ale z niego się nie zdążyło wylać. Nie miałem czasu dalej robić, może mi ktoś wytłumaczyć jak te układy są połączone, przecież jak wciskam sprzęgło to nie hamuje.

PS. Na pewno naciskałem pedał sprzęgła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

układ hamulcowy działa na jednym układzie co sprzęgło, bo przy odpowietrzaniu sprzęgła dolewasz Dot do zbiorniczka hamulców. Składasz zaciski do kupy, wyczyszczone zakładasz na tarcze i odpowietrzasz zarówno hamulce jak i sprzęgło

Edited by tomoomt82

Share this post


Link to post
Share on other sites

podstawowa sprawa

nie odpowietrza sie sprzegla wciskajac je tak jak hamulce

spalisz nowe sprzeglo w ten sposob

albo przyrzadem do odpowietrzania

albo wcisnac plyn np sprezarka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Następnym razem kiedy zdejmiesz zaciski włóż między klocki choćby kawałek deseczki czy kołka, wówczas klocki czy tłoczki już nie wypadną.

Układ sprzęgła i hamulcowy jest połączony, masz jeden wspólny zbiorniczek z płynem ale pompy są rozdzielne.

Przy okazji sprawdź te hamulce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

praktycznie to wlasnie tym sposobem spalilem swoje sprzeglo

teraz wydatek 1300 plus montaz

wiec dziekuje za takie odpowietrzanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowietrzam wg. instrukcji z "sam naprawiam", myślę że głupot nikt tam nie napisał. Dziś wszystko poskładam i zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja za pozno to przeczytalem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też przy wymianie sprzegła tak odpowietrzałem i tak jak mówi "gawlak" też spaliłem sprzegło i kolejna wymiana niezle mnie pociągneła ale już w warsztacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko poskładane, hamulce ok, sprzęgło ok. Dla potomnych, montując nowy wysprzęglik zawsze sprawdźcie czy stara uszczelka z wysprzęglika nie została w gnieździe, mi została i stąd problemy w odpowietrzaniu.

Co do samego odpowietrzania, odpowietrzałem tak jak w tej instrukcji:

Please login or register to see this image.

To jest wycinek z książki "Sam naprawiam", sprzęgło działa dobrze, bierze odpowiednio nisko, nic się nie śliska. Nie wiem jak tym sposobem można doprowadzić do spalenia sprzęgła. Jak możecie to powiedźcie jakie mieliście objawy jak już zaczęło się dziać coś niedobrego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odpowietrzylem dokladnie jak wyzej napisano i d*pa blada

sprszeglo spalonenie odrazu ale po kilku setkach kmow poszlo

dokladnie to z wawki do gdyni i do zakopca trase zrobilem

przed zakopcem juz sie slizgalo

po odpowietrzeniu tez bylo dobrze nic sie nie slizgalo lapalo jak powinno

a jednak poszlo na spacer

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie również po samym odpowietrzeniu chodziło idealnie i z tego co pamietam to właśnie po jakiejś dłuższej trasie padło i zaznacze że nie kupywałem najtanszego bubla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nie zrobilem 1000 kmow po odpowietrzaniu i strzelilo

wiec cos w tym musi byc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mi wymieniali ale już w warsztacie to pytałem ich czym odpowietrzali to mówili że specjalnym przyrządem nie wiem czy to prawda ale od roku nie było żadnych problemów a robie dosyć dużo km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gawlak, napisałeś żeby wciskać płyn np. sprężarką. Możesz mi jakoś to rozjaśnić? Zrobić adapterek do zbiorniczka płynu hamulcowego, dać tam ciśnienie i odkręcić odpowietrznik od sprzęgła? Dobrze myślę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze mnie za pare dni czeka swap i też będę musiał odpowietrzyć sprzęgło. To teraz jak to zrobić dobrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, zapomniałem dodać, nie robiłem do końca wg. instrukcji, teraz dopiero się zorientowałem. Ja odpowietrznik zakręcałem przy wciśniętym pedale sprzęgła, gdy płyn już nie leciał "pod ciśnieniem", miałem założony na końcówkę odpowietrznika przezroczysty wężyk, jego koniec w naczyniu z płynem (wyżej niż odpowietrznik żeby wężyk był cały czas wypełniony płynem) żeby podczas zakręcania nie zaciągnęło powietrza.

Teraz myślę że sposób podany w sam naprawiam może być zły ze względu na to że podczas zwalniania pedału sprzęgła układ może zaciągnąć powietrze, nikt nie napisał że wężyk musi być wypełniony płynem. Wiadomo że jak nie będzie to układ podczas odpuszczania sprzęgła zaciągnie te trochę powietrza i w efekcie układ dalej będzie zapowietrzony. To by wyjaśniało spalenie sprzęgła po kilku km bo przy każdej zmianie biegu, staniu w korku na włączonym biegu nie rozłączało sprzęgła i tarcza cały tarła o docisk i zamach.

To tylko moja teoria

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I dobrze robiłeś.

Odpowietrznik dokręca się przy wciśniętym pedale, jeśli nie będzie wciśnięty to pęcherzyki powietrza nie wydostaną się z pompy a jeśli podczas dokręcania odpowietrznika puścisz pedał to może on zassać powietrze z powrotem. Kilka razy pompujesz pedałem, luzujesz odpowietrznik, zlatuje płyn z pęcherzykami, dokręcasz i puszczasz pedał. I znów to samo, kilka - kilkanaście razy w zależności od tego co się dzieje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrobiłem i myślę że jest ok. Sprzęgło działa idealnie. Robiliśmy tak też ze znajomym w jego passacie, hydraulika to hydraulika, zrobił już kilkanaście tysięcy od wymiany zestawu sprzęgła i wszystko jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...