Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

obrotny

[SWAP] Vectra B 1.6 16V XEL 96'' na DAEWOO NUBIRA 2.0 16V 99''

Recommended Posts

Witam wszystkich zgromadzonych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Posiadam odydwa autka. Nubirka idzie na części.

W związku z tym iż w Nubirce siedzi śliczniutki silniczek o pojemności 2.0 z prawie nową instalacją sekwencyjną wpadłem na genialny pomysł ażeby samodzielnie oraz z waszą pomocą wykonać SWAPA do mojego Opelka....

Jako że przeglądając forum najczęściej pojawiały się tematy o swapie skrzyń biegów a nic o swapie na silnik z daewoo, napisałem nowy temat.

Wiem że silniki z Daewoo są mniej awaryjne ale borykają się z przypadkiem pękającej korby.

Czy jest ktoś kto przechodził takiego SWAPA ?

- Jak wygląda sprawa z immo ? z elektryką ? Kompami ? itp...

- Jak z łapami ?

- Jak z ośkami i piastami ? (mam i są w daewoo 4x100)

- Jak ze skrzynią i wybierakiem ?

- z pompką paliwa ? podciśnieniem?

- ze wskaźniami ? Obrotomierzem ? Prędkościomierzem ? itp....

- Jak z układem wydechowym ?

Auta gotowe do przekładki - potrzebuje "tylko" odpowiedzi na powyższe pytania.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Za wszystkie informacje będe bardzo wdzięczny !

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

up

Żaden klubowicz nie pomoże ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by obrotny

Share this post


Link to post
Share on other sites

a skąd jesteś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legnica - zapraszam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Widać że nie ma na tym forum speców

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Szkoda.

Ja w między czasie dowiedziałem się że Sterownika ABS zostaje w wiki, że mocowanie lewej łapy w daewoo jest w innym miejscu.

Wczoraj przepaliłem daewoo i silniczek pięknie chodził.. Ale prawdopodobnie zatarło jest łożysko oporowe w skrzynii bo strasznie piszczy... Po wciśnięciu sprzęgła problem zanika..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie nubira to w większości GM był robiony na licencji opla.

Nie wiem czy pomogę, czy przypadkiem nie nasune jeszcze większych wątpliwosci

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie wiem jakie bajery posiada nubira ale na Twoim miejscu kupił bym wiązkę od vectry 2.0 wraz z ecu, wtedy na pewno wszystko będzie pasować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a tak w miejscu spotkania się wiązek nubiry z GM za pewne było by mnóstwo przeróbek.

Skrzynię jak najbardziej zaadoptuj z nubiry, wyeliminujesz problem uszkodzeń mechanizmu różnicowego, który występował w oplowskich f18, jest na forum dokładna porada, co i jak zrobić.

Licznik raczej nie podejdzie, inna budowa deski rozdzielczej i za pewne inne ułożenie pinów, tu też prościej będzie zaadoptować od opla, z anglika kupisz już za 30 zł.

Według mnie będziesz musiał wymienić zakupić.

Łapy, półośki, wiązkę ECU, licznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

w nubirze nie ma przepływki,jeśli dobrze pamiętam czujniki mają inne wtyczki . Z tego co zaobserwowałem na schemacie z nubiry da rade zaadoptować wiązkę z nubiry do viki .Jedynie moze być problem z czujnikiem prędkości pojazdu .Immobilajzer w daewoo jest oddzielnie i nie jest zainsatlowany w komputerze .Da rade go ominąć.

Edited by lukaszsolecki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Dzięki za zainteresowanie...

Please login or register to see this quote.

Masz może źródełko...? Chętnie obeznam się z tematem.. Wtedy nie musiałbym wymieniać wszystkich zamków....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

Nubira jest już w moim posiadaniu. Jest w całości i na chodzie.

Zdecydowałem się na SWAP.

Czy jest może gdzieś turtial na temat swapa na X20SED z nubiry... ?

Ktoś przerabiał ten temat ?

A może jest ktoś kto podpowie mi ile roboty jest w przerabianiu wiązki...

Niby Komp z nubiry i mojego 1.6 są takie same ... Czyli jest szansa ze obejdzie sie bez cięcia kabli ?!?! Może jakieś schemaciki ?

Z góry dziękuję na wszelkie onfo..

PS: Szukam wszędzie... Nie liczę tylko na was... Wszystkie rady i wskazówki będą pomocne i już teraz za nie gorąco dziękuję !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem szkoda czasu - zapakuj wiązkę od X20XEV z vectry tak jak pisał JarekS, będzie szybko i bezboleśnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie pasuje, po za tym w nubirze jest roczna sekwencja STAG 300 która jest elegancko podłączona. Ją także chce przełożyć.

czyli jednak zdany będę tylko na siebie. I chyba jako pierwszy na tym forum wykonam tego SWAPa.

Trudno. Nawyżej kilka tygodni pojeżdzę autobusem do pracy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak nie pasuje, wiązka z X20XEV z Vectry nie pasuje do Vectry?? No bez jaj... Wszystkie informacje znajdziesz na forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A przełożyć instalację gazową a raczej jej podłączenie elektryczne to też pikuś. Trzeba podłączyć się do masy, +12, rozciąć masowe przewody wtrysków benzynowych oraz wziąć z np. cewki obroty i bangla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego,

1. komp z nubiry ma wtyki jak z Vectry 1.6 16V.(Czerwono - Białe) a X20XEV ma jedną czarną wtyczkę.

2. silnik z nubiry ma inny stopień sprężania. więc jeżeli ma to hulać to komp z viki odpada.

3. nubira nie ma przepływki oraz czujnika wałka rozrządu. ?!?!?!?!?!

Czyli, wiązka z kompem zostaje z dełu. Pozostaje jedynie rozwikłanie podłączenia wiązki z DEŁU do złącza X7 oraz inne.

Edited by obrotny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W czym problem żeby zamontować ECU z Vectry (najlepsza i najprostsza opcja)?? Lepiej zamontować ECU z Vectry i mieć ułatwione zadanie niż kroić instalację itp. Poza tym jak zamontujesz ECU z nubiry to nie będzie Ci działał licznik i kilka innych rzeczy...

Poza tym jaki to problem aby zamontować przepływkę?? Pakujuesz rurę z Vectry i jest przepływka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z h**jem na rozum się nie zamieniłem. Po co instalować coś co powszechnie wiadomo jest awaryjne.

4. I tak na marginesie - Nubira stoi. mam wszystko z niej wszystko.

5. Nubirę z silnikiem 2.0 16V z mocnejszą korbą i wyższym stopniem sprężania można wyrwać za 1300 zł !!!! Za tą cenę kupimy X20XEV bez osprzętu ! :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego - sorki za szczerość, ale czytam ten temat i nie rozumiem po co zdajesz pytania i czekasz na podpowiedzi skoro i tak jesteś mądrzejszy? wszystkie pomysły krytykujesz.

chcesz połączyć wiązkę daweoo z opla, - zaciągnij sobie TIS-a i program serwisowy daewoo i tam będziesz miał wszystkie schematy, jak widzisz na forum nikt jeszcze nie robił swapa takiego jak ty chcesz wykonać, więc gotowych odpowiedzi na twoje pytania po prostu nie ma. nikt tego fizycznie nie zrobił na tym forum.

życzę Ci powodzenia....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No i to jest konkretna i rzeczowa odpowiedz.

Postaram się zrelacjonować cały przebieg tego SWAPA. Aktualnie szykuje miejsce w stodole bo zima idzie a nie chce marznąć na dworze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...