Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Spawacz

Problem z...no wlasnie nie wiem z czym...(Samochod nie wlaczony a krokowy dziala?:0)

Recommended Posts

Witam, od paru dni mam dziwny problem rozchodzi sie o to ze jak odpale silnik wszystko wyglada na good problem zaczyna sie podczas jazdy na kazdym biegu jak jade jest okej do mometu jak mocnie dodam gazu zaraz wyskakuje chek. Jak juz dynamiczniej sie rozpedze na ktoryms z biegow i juz nie dodaje gazu tylko jade spokojnie chek natychmiast gasnie, tak samo problem pojawia sie rowniez jak zmieniam biegi zapal sie chek i zaraz jak juz zmienie bieg gasnie.

Do tego dochodzi brak mocy i szarpania zaraz po tym jak chek zgasnie.

Sprawdzalem bledy z odczytu udalo sie wyczytac 0130,0505,0340 mam przeczucie ze to cos zwiazane jest z 0505 ale nie wiem jak rozwiazac ten moj problem?

Ogoleni problem jest jak dynamicznie dodam gazu zaraz wywala blad a jak juz skoncze moco dodawac gazu i jade delikatnie chek gasnie,

tak samo jak jade jade puszcze gaz samochod jedzie na biegu bez gazu wywala cheka...

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

P0130,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka"

P0505,"Układ regulacji biegu jałowego - usterka"

P0340,"Czujnik polożenia wału rozrządu - usterka"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego co oznaczaja to ja wiem;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

podmień czujnik wałka

P.S. przeczyść styki w kostce ( łaczeniu )

Edited by odorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba bylo by nie mozwile ze to czujnik walu to juz 5 czujnik w ciagu 3 lat wszytkie orginaly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd przepustnicy i błąd czujnika - to jakieś 98% uszkodzony sterownik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde masz z tą vectrą... a ja czasem marudzę na swoją, patrząc na Twe problemy bezpodstawnie heh

Edited by krzysiak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sterownik, ale jestes pewny?

Ogolnie zrobie tak na wejscie odlacze aku odpale przejade sie i zobacze jakie bledy wywala bo moga byc stare bledy zapisane.

sonda to od lpg, usterka biegu jalowego moze byc od tego ze czesto mam jakis dziwny problem i nie chce samochod odpalac...

czujnik walu to w zeszlym tygodniu raz wywalil.

Jak by nie bylo to na moje zachiny nie pasuje mi taki obiaw do czujnika walu.

Zrobie filmik sami zobaczycie co sie dzieje moze ktos cos wymysli

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli posprawdzałeś elektrykę pod kątem przejśc/zwarć/przerw i jest wszystko OK to tak - sterownik.

Edited by Robinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest laczenia poprawione troszke lapiej.

Na zimnym silniku chodzi idealnie po przejechaniu 10 km troche postoje w korkach zaczynaja dziac sie cuda w kolejnosci 0130, 0505, 0340 chek zapala sie odrazu po ruszeniiu na 1 i 2 biegu jak tylko rusze dynamicznie,j na innych begach pojawia sie chek sporadycznie nawet jak przyspieszam. Widze z jak zapali sie chek wrzuce sprzeglo chek gasnie pusze sprzeglo chek sie zapali do puki nie wrzuce 3 biegu.

Juz nie mam pomyslu co jest grane;0

Witam, sprawdzalem dzisiaj pare rzeczy przeplywka na wylaczonym zaplonie tak jak powinno byc, jak uruchomie silnik to mam ba wolnych obrotach caly czas 0,63 V. Co do sondy to dziwnie jakos na wolnych obrotach nie mozna okresil watroscy bo szybko skacze miedzy 0,80 a 4,75 V wartosci bardzo szybko sie zmieniaja. Nie mialem mozliwosci sprawdzenia np 2000 oraz 3000 obrotow ale jak dodalem gazy bezposrednie z przepustnicy to tak samo nie ma stalej wartosci szybko volty sie zmieniaja wachaja sie od 4,6 do 0,3. Do tego jak zapali sie kontrolka silnik wkreca sie do odciecia mimo ze w bledach widnieje 0340.

Odlanczalem sonde brak kreacji w pracy silnika na biegach 1 i 2 tak samo telepie w trybie awaryjnym po odlaczeniu sondy.

Co dalej?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napraw sterownik kłopoty znikna.

Sonda działa prawidowo.

W tych sterownikach padaja łaczenia pomiedzy wyjsciami a płyta sterownika, sa wykonane z aluminium. Po naprawie auto odzyje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A jest mozliwosc jakiegos sprawdzenia tego ze to na 100% jest sterownik, bez kosztow bo wiadomo ze to nie jest tania rzecz:(

Np; czy taki pakiet wystarczy do zmianiu sterownika no i czy oprucz tego musze cos wgrywac?

Please login or register to see this link.

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba pomylilem pojecia ja myslalem ze sterownik to komputer;0 a tu widze ze to calkiem co innego;0 gdzie dokladnie znajduje sie u mnie ten caly sterownik?

tam gdzie komputer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik i komputer to jedno i to samo, funkcjonuje też ECU (Electronic Control Unit) silnika .

z boku na silniku od strony skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja myslalem ze wszysto znajduje sie tam gdzie komputer na podszybiu z lewej strony. Ogolnie umowielm sie na sprawdzenie techem(odzial kuje-pom jede z kolegow zgodzil sie na sprawdzenie mojej besti) w nastepnym tygodniu sprawdze co i jak dam posta z wynikiem co i jak moze koledzy cos poradza. Jest duzy problem bo moj przypadej jest pierwszym takim problemem opisywanym na calym internecie jeszcze nic podobnego nie bylo bo juz sprawdzelem wszytkie tematy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qrcze piszesz o podszybiu, a tam by był sterownik simtec 56 a nie 71 jak Ja sugeruję. Jeżeli tak to sprawdź przekażniki pompy paliwa i wtryskiwaczy, te które są nad ABS w czarnej puszcze. z tych przekaźników zasilana jest sonda i regulator biegu jałowego oraz sterownik, może któyś nie łączy lub ma zasniedziałe styki i tu jest problem ? Sterownika takiego jak na podszybiu(simtec 56) jeszcze ani jednego nie wymieniałem, natomiast na silniku z dwiema kostkami(simtec 71) poszło już do naprawy ileś tam sztuk...

Napisz jaki masz sterownik lub gdzie on się znajduje... podszybie czy na silniku...

Jak na podszybiu to możesz jeszcze zdjąc wtyczkę i ją przeczyścić

Share this post


Link to post
Share on other sites

skan zrobiony podczas jazdy samochodem zapal sie check;

OP-COM 090714 - program diagnostyczny pracujący w środowisku Windows

Tu możesz wpisać swoje dane,

np. nazwę serwisu.

OP-COM - Okno odczytu KW2000> 1998|Vectra-B|Silnik|X 18 XE

Klucz #1: 6B

Klucz #2: 8F

Ustawiony normalny parametr synchronizacji.

VIN: W0L0JBF35W7206002

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 90506365 RS

systemSupplierECUHardwareNumber: 2515K

systemSupplierECUSoftwareNumber: 21g21k25k

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0A5A

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: S96007

systemNameOrEngineType: X18XE

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001015112

ProgrammingDate: 20021031

Identyfikator: 0203

CalibrationDate: 565SD010

CalibrationEquipmentSoftwareNumber: 75D00400

Łączna ilość kodów błędów: 1

P0505 - Za niskie napięcie regulacji biegu jałowego

(02) - Nie występuje

Co z tym dalej zrobic?;/

Znalazlem problem 0505, okazalo sie ze jak wloze kluczyk do stacyjki przekrace na jedyneczke bez uruchomienia to silniczek krokowy juz dziala:0 podmiana nic nie daje silniczek caly czas pracuje. Zabralem sie za przekaznik otwieram skrzynke byly juz ostro nadpalone i do tego strasznie gorace, a jeden jest nadpalony co idzie do kompa;/

To nic wymienilem na inny przekaznik dalem od audi 60 A. odpalam jest bajier jade odrazu na szrot okolo 5 km. Traz tak znalazlem przekazniki wymienilem no i d*pa... Na 30 A nie da sie jezdzic zapodalem spowrotem ten 60 A co od audi no ale jest lipa tez zrobil sie cieply no i jak dowale ostro gazu to wyskakuje blad czasami a na 30 A po nagrzaniu sie przekaznikow nie da sie prawie jezdzic...

Kupilem 70 A wstawilem i problem jest ale tylko wywala jak bardzo ostro zapodam gazu ponad 5 tys obrotow. sprawdzalem w sumie 6 przekaznikow na wszystkich lipa... ale im wiekszy tym lepiej dziala. Ale mimo wymian przkaznikow caly czas krokowy pracuje jak wloze kluczyk i przekrace na jedyneczke bez uruchamiania...

Co teraz zrobic?

Ten gorny przekaznik to moj problem ale ten dolny od wtryskow tez byl nadpalony ;0

Napiecie na aku na cieplym wynosi 14,4 V na zimnym 14,47 V

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robinek, problem który opisujesz dotyczy silników xe1, w przypadku xe sterownik jest na podszybiu i z nimi raczej nie ma problemów.

Spawacz

Masz gdzieś przebicie, sprawdź wiązki idącę do wtrysków, oraz okablowanie idące z ECU do przekaźników.

Tam najprawdopodobniej jest gdzieś problem,

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

JarekS:

Tak z tymi na podszybiu raczej nie było problemów - o to mi chodziło.

Podpowiedź w kierunku zwarcia przebicia jak najbardziej słuszna. Kwestia sprawdzenia wiązki. Elektryk się kłania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegladalem wszystkie kable od wtryskow az do ecu, nic nie ma niepokojacego ten kabel wyglada jak by byl skruszaly ale jest caly.

Znalazlem problem masa byla luzna dokrecilem na aku, teraz tak spowrotem wstawilem nowe przekazniki 30 A odpalilem samochod ostro zagrzalem przejechalem 4 km zero bledow. Po tym tescie sprawdzilem same przekazniki sa cieple ale nie mega gorace. Co do samego krokowca to na wyloczonym to czuc jak by delikatnie pracowal (wydaje mi sie ze tak powinno byc?) Krokowy dzial na zasadzie gotowosci do pracy jak przekrace kulczyk bez uruchamainia samego silnika??

Czy to mozliwe ze moim problemem oprucz przekaznikow byla rowniez niedokracona masa?

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kiedys miałem taki problem, że odkręciła się nakrętka od masy co jest przy przepustnicy i auto mi szarpało strzelało, ogólnie nie dało się jeździć. kilka obrotów nakrętki rozwiązał problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz się tylko cieszyć z rozwiazania problemu .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym sie jeszcze nie cieszyl, musze wiecej pojezdzic aby to dokladnie oberkac jak pojade do miasta zagrzeje ostro samochod i bede ostro dawal w pedal wtedy okaze sie czy jest juz po sprawie...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

masa jak najbardziej może mieć znaczenie i podejrzewam że miała. Przy okazji sprawdź wszystkie punkty masowe, przetrzyj je papierem ścienym porządnie skręć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...