Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kicius120

vectra c 2.2l benzyna(155km)wasze opinie na temat jednostki napędowej

Recommended Posts

Witam!noszę się z zamiarem zakupu vectry c z silnikiem 2.2l(155km)benzyna ,prosił bym o sugestnie na co zwrócić uwagę,i czy ten silnik nie sprawia wam jakis szczególnych kłopotów.Z góry dzięki za odpowiedzi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik fajny z tego co wiem ten starszy 2,2 miał słabszy blok (papierowy) ale wiadomo jak ktoś dba to pojeździ bardzo długo, a do tego chyba instalacja gazowa jest z górnej półki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Sprawdź czy nie ma wycieku oleju, w jakim stanie jest olej czy płyn się nie dostał, czy równo chodzi czy na obroty nie wskakuje i czy ma moc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

posiadam 2.2 direct jak na razie bez żadnych problemów dynamika i spalnie OK

mówia ,ze padaja pompy wys .cisnienia ,ale co sie teraz nie psuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompy nie sprawdzisz czy zaczyna siadać czy nie. Na kolektor dolotowy trzeba zwrócić uwagę...3 rzeczy które psują się w tych autach to pompa wysokiego ciśnienia, rozrząd(starszy typ napinacza) i kolektor...

Ogólnie dobry silnik, w miarę oszczędny jak na Pb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor można wyczyscic bo zawsze sa brudne i powinno byc dobrze ogólnie silnik ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tą oszczędnością to nie do końca bym się zgodził, spalanie pb w mieście jest dość duże, trasa w miarę ok, poza tym jesli mowa o z22yh czyli direct to nie da się zagazować, oprócz tego tak jak koledzy piszą najczęstrzy problem to wadliwy napinacz łańcucha rozrządu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak znajdzie polifta z pierwszych produkcji to będzie miał poprawiony. Ja mam poprawiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam już dali napinacz od z20net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale rok póżniej OPEL - stwierdził, iż trzeba powrócić do wadliwych i montowali znowu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O czym Ty piszesz????W tej chwili we wszystkich silnilach z łańcuchem montowane jest napinacz od z20net który właśnie jest poprawione, w razie potrzeby wiany zarówno w z22se jak z22yh jest owy napinacz który jest wersja poprawiona

Edited by kubass22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O faktach - zapytaj pizmaka jaki ma napinacz ( posiada on vectre rocznik 2006 ) - to zrozumiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pizmak jeśli jeszcze nie zmieniał nic w rozrzadzie to ma ten sam który jest w Z22SE ponieważ rozrzady w obu silnilach są tej samej konstrukcji i właśnie te napinacze są wadliwe zacieraly sie , poszukaj na ebayu lub Allegro zaklada sie ten sam rodzaj napinacza do wszystkich trzech silników : z22se, Z22yh, Z20net, natomiast nie będę zaprzeczal ze prawdo podobnie niektóre serwisy lub sprzedawcy nadal próbują wcisnąć stary typ napinacza, sam osobiście gdy kupiłem cały komplet nowego rozrzadu rownież miałem stary napinacz, ten od z20net kupiłem oddzielnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiem co jest zakładane w jakich silnikach.

Chodzi mi oto aby potecjalni kupcy wiedzieli, iż vectra c/ signum 2,2 direct to nie zawsze poprawiony napinacz - są wyjątki i trzeba sprawdzać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

do 2.2 155KM Direct jest bardzo droga instalacja gazowa która i tak jest do d*py bo spala i gaz i benzynę

Co do usterkowości to wiadomo jak ktoś dbał przed Twoim zakupem to dużych problemów raczej nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co do spalania directa - to skąd wiesz, że jest duże? - jeździłeś, posiadasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jeździłem, jeżdżę posiadam dla Twojej wiadomości abyś nie łapał mnie wiecej za słówka auto służbowe mam directa a prywatne z22se i naprawdę śmiać mi się chce gdy czytam jak piszą niektórzy o spalaniu w mieście 7,9 -8,5 ludzie przestańcie bajki pisać

Edited by kubass22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja tak mam.

Nich się inni wypowiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do spalania to się wypowiadać nie będę, bo i czasami jak trafię w "odpowiednią" godzinę w lublinie to i 15 wciągnie...

Co do rozrządu to mam samochód z maja lub czerwca 2006r(nie pamiętam dokładnie) i rozrząd był ten z wadliwym napinaczem...więc opel stwierdził, że wypadałoby i na poliftowych autach zarobić trochę na rozrządzie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co do rozrzadu kolegi pizmaka to rozmawialiśmy już w innym temacie i tak jak pisałem wcześniej ja i kolega sambor w obu silnilach stosowany był wadliwy napinacz, który był poprawiony dopiero w silniku Z20net aby zakończyć to debatę po powrocie do domu dodam zdjęcia napinaczy o których rozmawiamy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wiem o jakich napinaczach mówimy...

tylko skoro jeden polift miał wkładany rozrząd z poprawionym a już inny dalej ze starym to chyba coś jest nie tak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego ja nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie ale nie zgadadzam się całkowicie żałosną odpowiedzią kolegi

Please login or register to see this link.

,,Ale rok póżniej OPEL - stwierdził, iż trzeba powrócić do wadliwych i montowali znowu.,,

poza tym to jest temat o ocenie viki 2,2 direct i ja swoją ocenę przedstawiam i fajnie by było gdyby wypowiedzieli się również inni, i gdyby dodali coś również o spalaniu bo wypowiedż w stylu 7,9 jest lekko mówiąć naciąganą bajką, gdy ktoś pisze na forum temat jest to jednoznaczne z prośbą o pomoc kolega który załozył ten temat rozwarza kupno auta z tym silnikiem więc nie wiem dlaczego zostaje wprowadzany w błąd takimi wypowiedziami skoro założenie tego forum i klubu to wzajemna pomoc.

Edited by kubass22

Share this post


Link to post
Share on other sites

licząc samą jazdę po mieście, to z dystrybutora wychodzi mi 9,5-10l pb, ale pisałem wyżej, jak trafię w godziny szczytu albo remont to swoje też wciągnie. Na trasie rzadko kiedy jeżdżę więc nie mam jak zrobić miarodajnego testu spalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje spalanie : miasto dłurzsze odcinki gdzie mogę osiągnąc 5-6 bieg gdzie nie staję na światłach co kilkaset metrów to między 10-12 PB natomiast krótkie odcinki biegi od 1-3 gdzie trochę jadę trochę stoję to 14-16 pb, natomiast trasa to wielkie zaskoczenie jak dla mnie miałem okazję pokonać trasę z Londynu do Edinburgh czyli ok 675km i spalanie wyszło mi z dystrybutora 7,5 przy średniej prędkości 140-150km/h. Pozdrawiam

Więc moja ocena jednostki Z22YH nie obrażając żadnego z właścicieli owego modelu, jest to najgorszy silnik gm, ma wiele wad awaryjności jak również jest bardzo nie ekonomiczny i nie da się go zagazować więc albo Z22SE + gaz lub klekocik. oczywiście auto z tym silnikiem jest o wiele tańsze od klekota, moja rada dla autora owego tematu, odradzam auto z tym silnikiem, jeśli nie stać cię na klekota który napewno będzie droższy i chcesz benzyne to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest starszy silnik Z22se + gaz odpuść sobie oba silniki 1,8 120km i 1,8 140km produkowany po 2006r oba są niezbyt ekonomiczne i naprawdę nie bardzo dynamiczne, panowie właściciele bez obrazy lecz taka jest prawda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do spalania to:

- wedlug dystrybutora,

- technika jazdy też jest ważna,

- miasto, miastowi nie równe.

Co do silnika:

Poczytaj dział vectra c / silnik i zrób analizę usterek silników oraz kosztów napraw.

Pozdrawiam i ja polecam ten silnik ( co teraz nie ma usterek ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

do zalozyciela tego tematu:

Nie polecam ci tego silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...