Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest pawel26

Czy to uszczelka pod głowicą

Recommended Posts

Guest pawel26

Witam mam problem z moim Opelkiem. Vectra 1.6 16v benzyna + gaz

Wczoraj jeździłem trochę po mieście zauważyłem że temperatura płynu wskazuję 90 stopni zawsze wskazywało około 80 więc zajrzałem do zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego a tam pustka wlałem około 3 litry płynu po czym odpaliłem auto gdy temperatura na zegarze osiągneła 90 stopni załączył się wentylator i zaczęło wyrzucać płyn przez wlew zbiorniczka (przy odkręconym korku) pomyślałem że to termostat więc go wyciągnąłem i skręciłem bez termostatu lecz to nic nie pomogło. Więc mam pytanie czy to może być uszczelka pod głowicą. Odpalałem auto z zakręconym korkiem od zbiorniczka lecz rozszczelniło jakiś przewód od płynu.

Ps Czy cała chłodnica powinna mieć jednakową temperaturę? Pierwsza chłodnica zewnętrzna ta za atrapą z przodu auta jest chłodna, (letnia) zaś druga ta od strony silnika jest tak gorąca że nie dotknę jej ręką. Dołączam filmik z opisywanym defektem.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wyglada na uszczelke pod glowica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego chlodnica za zderzakiem jest od klimy wiec nie masz co jej macac

to ze zaczelo wyrzucac plyn po zagrzaniu na odkreconym korku to normalne

zawsze wywali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla pewności sprawdź jeszcze w ten sposób.

-Na kompletnie zimnym silniku odpal auto, odkręć korek zbiorniczka i zobacz czy nie wydostaje się tamtędy dym, ewentualnie nie śmierdzi spalinami.

-Czy z wydechu idzie Ci dużo białego dymu

-Czy na bagnecie poza olejem nie pojawiają się krople wody

Czy puchną/ twardnieją przewody po odpaleniu auta.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

na odkręconym woda/płyn zawsze wrze szybciej co za tym idzie wywala go na zawnątrz. Musisz zrobić jak kolega wyżej pisze. Sprawdź te rzeczy i potem na zakręconym czy momentalnie nie puchną węże. Potem po jeździe węże muszą być twarde bo układ jest ciśnieniowy.

I nie dolewaj płynu jak motor jest gorący bo właśnie wtedy można załatwić głowicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czego są to przyczyny bo mam podobny problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pękniętej uszczelki pod głowicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, przyłączę się do tematu. Mam problem z moją vectrą ponieważ ostatnio po długiej trasie ok 200 km, otworzyłem maskę i zobaczyłem że na zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego i wokół niego jest mokro, okazało się że wywaliło mi troche płynu. "Masła" nigdzie nie mam, w płynie również nie ma "oczek" oleju. Samochód nie jest słaby i nie dymi na biało. Mechanik stwierdził że jak wywala płyn przez korek to na 90% to uszczelka. Czy szykować się już na wymianę uszczelki pod głowicą ? Proszę o pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastosuj się do porad opisanych powyżej i napisz wnioski.

W szczególności dym ze zbiorniczka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc tak:

-odpaliłem rano zimny samochód, dymu ze zbiorniczka nie zauważyłem, spalin też nie było czuć

-jak już wcześniej pisałem z wydechu białego dymu nie ma

-na bagnecie oprócz oleju, żadnych innych niepokojących znaków brak

-przewody po odpaleniu zimnego auta też nie twardnieją, są miekkie wszystkie

Jak można jeszcze spr od czego ten płyn moze wybijac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zablokowany, zatkany termostat, najlepiej go dla testu wyjmij z obudowy i pojeździj bez niego.

Druga opcja to uszkodzona pompa wody, ale tego tak łatwo nie sprawdzisz więc zacznij od termostatu.

Jeżeli nie masz nic z pkt powyżej to raczej nie jest to uszczelka pod głowicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio również coraz częsciej słyszę w wewnątrz samochodu po dodaniu gazu jak gdzies bulgocze albo płynie sobie woda, po prawej stronie (pasażera). Nie wiem czy to coś ma wspólnego z tym tematem. Wczesniej takich objawów nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się gotuje to bulgocze, jaką masz temperaturę na zegarach???

Zrób tak jak piszę w pierwszej kolejności temrostat, jeżeli dalej będą cyrki to wymień pompę wody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas jazdy ok 85, natomiast jak stoje w korku a na dworze jest ponad 20 stopni to dochodzi do lekko ponad 90 (92-94), włącza się wentylator i temperatura wraca do poprzedniej wartości. A wodę słychać nawet na zimnym silniku jak przyspieszam na 1 lub 2. Sprawdzę tak jak mówisz ten termostat i zobaczymy co z tego wyjdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja u siebie też ostanio słyszalem takie bulgotanie w tym miejscu, było to na zimnym silniku lecz po kilku dniach juz tego nie słychać. Nie dalem rady dokładnie namierzyć gdzie to bulgocze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałeś zapowietrzony układ, który sam się odpowietrzył

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc sprawdziłem termostat tym sposobem

Please login or register to see this link.

i wąż robi się cieply po kilku minutach. Tylko martwi mnie ta temp, bo nigdy nie mialem u siebie stalej temp 90 stopni. U mnie norma w trasie to ok 85 stopni. Przez weekend jezdzilem w miare spokojnie bez gwaltownego przyspieszania do 90 km/h, plyn sie nie zagotowal i nie wybijal. Juz brak pomyslow. Jakbym wiedzial na 100% ze to uszczelka to od razu kazalbym mechanikowi to zrobic, tak gwarancji nie mam, a kasy w bloto tez nie chce wywalac :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie masz żadnych objawów uszczelki, problemem bardziej wydaje mi się.za słaby obieg płynu w ukłądzie a to może być spowodowane 2-3 zjawiskami.

Zapchany, zacięty termostat.

Uszkodzona pompa wody

zapchana chłodnica

W tych trzech rzeczach szukaj przyczyny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rok minął, a zapomniałem napisać co było przyczyną u mnie wywalania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Mechanik udrożnił chłodnicę, wymienił pompę wody i problem ustąpił. Dzięki Jarek za pomoc i trafną diagnozę, lepiej późno niż wcale

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...