Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dawkol-d1

Drgania kierownicy podczas hamowania

Recommended Posts

Witam, mamy w Vectrze taki problem, że podczas hamowania na kierownicę przenoszone są drgania i lata ona na boki.

Czasem aż dość mocno trzeba ją złapać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak normalnie hamuję to są one dość mocne, po mocniejszym naciśnięciu hamulca drgania ustają (choć nie koniecznie jest to regułą). Byłem teraz sprawdzić jak to się ma i przy normalnym hamowaniu słychać buczenie i są drgania na kierownicy. Jak zahamowałem awaryjnie trzymając kierownicę to było ok, jednak gdy wykonałem hamowanie awaryjne od 100km/h do praktycznie zera nie trzymając kierownicy (oczywiście w bezpiecznych warunkach i ręce w gotowości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) to kierownica też chodziła na boki i auto hamowało wykonując lekki slalom

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dodam, że koła są wyważone (nawet dzisiaj musiałem je wyważać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) a hamulce z przodu były zmieniane jakiś miesiąc temu na nowe- szukając informacji na ten temat doszukałem się tylko opcji hamulców nadających się do wymiany z powodu krzywych tarcz, ale bez przesady, żeby miesięczne hamulce nadawały się już do wyrzucenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ma ktoś jakieś pomysły co może być tego przyczyną i jak temu zaradzić?

Nagrałem filmiki, ale nic na nich ciekawego raczej nie widać, więc na razie nie będę ich tutaj wrzucał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodem takich drgan moga byc luzy zawieszenia albo zly montaz tarcz (tarcze zle dolegaja do piasty).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale od tego trzeba zacząć sprawdzanie

wystarczy, że na gorących tarczach wjechałeś w kałużę

dodatkowo sprawddź to co powyżej + drążki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do luzów to niedawno wszystko sprawdzałem plus ustawiono geometrie, ale zaraz przegląd to się sprawdzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A hamulce jak sprawdzić?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sciagnij kolo pokrec tarcza i zobacz od przodu czy nie bija na boki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarcze mają "bicia" - odchylenia od płaszczyzny w której się obracają. Jeśli ta wielkość przekracza określoną wartość, co można latwo zmierzyć czujnikiem zegarowym, wielkość odchylki na boki przy obrocie tarczy o pełen obrót, tarcze należy wymienić lub przetoczyć, jesli odchyłka jest nieduża.

Piszę z własnego doświadczenia. Tarcze mogą się zwichrować z wielu przyczyn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie byłeś czasami na myjce po dłuższej trasie albo po intensywnym hamowaniu , polanie gorących tarcz woda mogło je pokrzywić

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego taki problem wynika z dwóch powodów:

Po1 Wina mechanika,więc tak się dzieje gdy zmienia się tarcze i klocki a nie sprawdza się prowadnic na docisku oraz tłoczka.Musi być wszystko dobrze nasmarowane ,oraz luźno chodzić.Również gdy tarcze się zakłada to trzeba piastę dobrze wyczyścić ,zero rdzy i innych pozostałości po starej tarczy.To tyle co by mechanik spaprał.

Po 2:Tak jak już wcześnie jest napisane luz w zawieszeniu,oraz gdy ostro hamujesz i wiedziesz w wodę to tarcze hamulcowe się rozhartowują i tracą swoje właściwości.Tzn gdy będziesz następny raz hamował to tarcz się rozgrzewa i wpada w wibrację takie jak ty teraz posiadasz.

Jeśli wina leży po stronie układu hamulcowego to usterkę musisz usunąć,ponieważ nawet jeśli założysz nowy komplet tarcz i klocków a nie sprawdzisz prowadnic i tłoczka to niema sensu dwa hamowania i dalej bicia .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ;)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz przegląd, jeżeli nie wykryją żadnych luzów- co jest praktycznie pewne, bo niedawno wszystko było sprawdzane to zabiorę się za resztę bo to raz, że jest uciążliwe, a dwa wg mnie niebezpieczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzięki i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

pisales ze slychac buczenie, czy to nie jest czasem buczenie z abs? mialem kiedys problem z czujnikiem abs, przy delikatnym hamowaniu buczenie i wibracja na pedale hamulca, czy byly wibracje na kierownicy tego nie pamietam, ale auto zachowywalo sie dziwnie. Gdy komputer wyswietlal blad na desce, objawy znikaly, ale nie bylo abs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwole sobie rozwinac poprzednikow

Przy zwichrowanych tarczach w skutek przegrzania, badz kapiel w kaluzy najlepsze rozwiazanie a zwlaszcza gdy sa one nie mocno zuzyte najrozsadniejsze wyjscie to przetoczenie tak jak proponuje kolega wyzej dodam tylko od siebie, warunek jeden gdy nie sa one pekniete bo po chwili to wroci spowrotem

Po czesci moglbys juz wyeliminowac zawieszenie i niedopatrzenie przy wymianie zwracajac uwage przy pierwszym hamowaniu np. po nocy gdy nie sa one rozgrzane im mocniej rozgrzane tym bardziej odczuwalne bicie. Gdy jest odczuwalna znaczna roznica wtedy najprawdopodobniej wina lezy po stronie tarcz. U mnie tak bylo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

FAKT !! hamulce to podstawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

I u mnie teraz nie dawno pojawiło się bicie, fajera drży podczas hamowania i słychać takie "hhuuuuuuuu" i tak przy 120km/h też mam delikatne takie słabo wyczuwalne drganie a podczas hamowania jest ono znacznie większe. Od czego proponujecie zacząć szukać przyczyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw sprawdz zawieszenie potem tarcze hamulcowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podepnę się do tematu- również mam bicie podczas hamowania ale tylko podczas hamowania, im mocniej naciskam pedał hamulca tym bardzie drży kierownica. Tarcze były sprawdzane podczas wymiany kół na zimowe i mają odchyły 0,03 więc są proste (chyba). Zawieszenie nie ma luzów ale co zauważyłem- podczas ruszania powoli i lekkiego naciśnięcia hamulca słychać metaliczny stuk, to samo jak cofnę do tyłu. Jeszcze jedno, jak ściągnąłem koło to tarcza jest oparta na śrubach ( nie jest centrycznie na środku piasty)

Najbardziej niepokoi mnie stu podczas lekkiego hamowania przy małych prędkościach (jarzma dokręcone- cały zestaw był zakładany około 8 tyś temu- nowe tarcze, klocki, zaciski)

Czy na bicie podczas hamowania może mieć jeszcze coś wpływ

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to nie jest centrycznie na środku piasty?? To co to za tarcze masz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknijcie jak są wycentrowane otwory na szpilki

Tam co jest śruba ustalająca jest wyrobione jajo

Tarcze Zimmermann


A czy przez niedokręcone półosie mogą się takie cuda dziać?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A piastę wyczyściłeś na glanc przed założeniem nowych tarcz?

Prowadnice zacisków i klocków przesmarowane dla płynnej pracy?

Sprawdź to jarzmo, bo mi też się wydawało, że jest git a się poluzowało i stukało.

Ta śruba jest jedynie ustalająca, tarczę trzymają śruby koła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...