Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kluczyk17

stukniecia podczas ruszania ...

Recommended Posts

Witam, mam problemik z którym borykam się od dłuższego czasu i nie wiem o co kaman ...

otóż: jadę sobie hamuje przed krzyżówka, zatrzymuje się (do zera) i podczas ruszania czasem słychać takie stuknięcie w lewym przednim kole ...

kilka razy wjeżdżałem na kanał i chciałem usłyszeć co to takiego ale jak zawsze wtedy wszystko jest oki ...

podczas jazdy wszystko jest oki, przy większych prędkościach również ...

łożysko amora .. ? czy może tłoczek hamulca nie odbija i podczas ruszania go cofa . ?

ps. mam zawieszenie gwintowane dosyć nisko ustawione .

Edited by kluczyk17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czy masz wszystkie "łapy" poduchy podokręcane bo któraś mogła się poluzować, miałem w VA ten sam problem i podczas ruszania silnik się troszki ruszał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Romanoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

odpada - łożysko nie stuka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może po prostu masz niedokręcone koło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegub...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

też rozważam taką możliwość tylko jedno mnie zastanawia, na skręconych kołach mogę robić kółko w prawo jak i w lewo i wszystko jest oki, nie stuka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A poduszka silnika ta co jest nad alternatorem cała, lubią/potrafia się wyrwać i przy ruszaniu silnikiem wali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jakiś czas temu zakładałem nową ale sprawdzę za chwile, tyle że to stuknięcie ewidentnie słychać z lewej strony w kole

kurcze już nie mam pomysłu co to może być, potrzeba mi to zrobić do końca tygodnia bo w sobotę mam daleką trasę (około 400km) i nie chce żeby się coś w drodze popsuło ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sworzen wahacza? Ja mialem ze mi stukal (tyle ze z prawej) przy ruszaniu, i kazdym wcisnieciu gazu, jak auto sie toczylo naprzykład na 2 biegu i nagle dodawalem gazu to bylo slychac wtedy stukniecie (wlasciwie chyba na kazdym biegu tak mialem kiedy przednie kola mialy za zadanie pociagnac pojazd, dawno to bylo ale przy wyzszych predkosciach juz tego tak nie bylo slychac) sworzen wymienilem i od tamtej pory mam spokoj.

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o którym sworzniu mówisz .. ? jakieś foto czy cus ..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

da się to jakoś sprawdzić co bym nie wymieniał na daremno

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT: o to chodzi:

Please login or register to see this link.

_________________________________

i się właśnie okazało przed chwilką: wyjeżdżałem od kumpla skręcam na zakręcie w prawo i słyszę magiczne dźwięki przegubu

teraz pytam tak dla jeżeli skręcałem w prawo to prawy przegub jest do wymiany (ten bliżej koła czy ten przy skrzyni, jak to sprawdzić) .. ?

Edited by kluczyk17

Share this post


Link to post
Share on other sites

prawy przy kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a nie lewy .. ? właśnie takie info wyczytałem ....

________________________

kolejny up, dziś się kręciłem w kółko i nic nie słychać, nie stuka, czasem tylko stuknie jak się ruszy albo cuś ..

zakupiłem przegub, odkręciłem koło i patrze a tam pęknięta osłona od przegubu wewnętrznego, teraz już sam nie wiem czy to przegub stuka czy co innego ..

inne pytanie bo raczej się nie wezmę za tą wymianę z racji niewiedzy co to stuka:

w czasie jazdy (do 130km/h) może przegub całkowicie się rozlecieć czy jest to tylko opcja przy ostrym ruszaniu .. ?

tylko jak juz wyzej pisałem czasem sobie stuknie, nie jest to ciągle stukanie ...

______________________

Da rade wyciągnąć pół oś bez odkręcania piasty . .?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przegób tylko przy ostrym ruszaniu i na skręconych kolach na wprost nic się nie stanie

co do wyjęcia pól osi musisz odkręcic centralną nakrentkę i sworzeń wachacza wtedy da się wyjąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

już wiem że jest to przegub wewnętrzny,

ma luz 2mm góra dół (w pionie) dziś go wydzieram, jutro wymieniam zewnętrzny na wewnętrzny i ponowny montaż

napewno przyczyniła się do tego pęknięta gumowa osłona ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

peknięta guma mu pomogla się skonczyć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zewnętrzny na wewnętrzny,tzn co zrobisz?

Padł Ci przy piascie czy w krzyzak w skrzyni,czy jeszcze jakies inne sa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na półosi są 2 przeguby

jeden przy piaście a drugi zaraz przy skrzyni i padł właśnie ten przy skrzyni ... aa krzyżak w skrzyni to jeszcze inna bajka .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

aa wymieniał będę w sklepie z zewnętrznego na wewnętrzny ..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> o ile będą mieć takowe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a z jakiej firmy kupowałeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tzn był na zewnątrz a będzie wewnątrz,tylko czego wewnątrz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przegub zewnętrzny = przegub przy piaście

przegub wewnętrzny = przegub porzy skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak po wymianie?

jaki koszt?

czeka mnie to samo i zastanawiam się ile to mnnie będzie kosztować

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak wymienione

przegub wewnętrzny (przy skrzyni) 0zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> miałem drugi w domu na szczęście, w sklepie zawołali za niego około 300zł

kupiłem tylko opaski zaciskowe do osłony przegubu, i zmywacz uniwersalny . .

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ps. smar do przegubu miałem w domu z jakiegoś innego samochodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem, ale jednak nieco inny.

Przy znacznym przyhamowaniu auta ( >20km/h) i kontynuowaniu jazdy z lewego koła wydobywa się, nie stuk jak u kolegi a, pisk. Chwilę piszczy i przestaje. Po całkowitym wyhamowaniu auta i ponownym ruszeniu pisk również jest słyszalny.

Na co powinienem zwrócić uwagę? Piasta? Może, coś przy hamulcach nie odskakuje? A może jeszcze co innego?

Jakieś pomysły?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie blokuje się tłoczek i nie odbija po "depnięciu" tylko po pewnym czasie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze co zrób, to sprawdź stan gumowych osłonek tłoczka jak i stan samego tłoczka... prawdopodobnie tłoczek zardzewiał i blokuje się w cylindrze zacisku hamulcowego.

Być może wystarczy przeczyścić i nasmarować tłoczek, w najgorszym wypadku czeka Cie zakup zestawu naprawczego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...