Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Od pewnego czasu ubywa mi w drastycznym tempie płynu chłodzącego a w zbiorniczku i na korku pojawiła się biała maź o konsystencji budyniu. Co to może być? Dodam, że nie ubywa oleju, pod korkiem oleju ani na bagnecie nie ma "budyniu" auto nie kopci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biała substancja to dodatki antykorozyjne zawarte w płynie chłodzącym, które uległy wytrąceniu i osadziły się wewnątrz zbiorniczka.

Prawdopodobnie płyn nadaje się już do wymiany.

Co do oleju to upewnij się jeszcze czy jego barwa nie zmieniła się na kolor kawy z mlekiem. Może to oznaczać mieszanie się płynu z olejem i konieczność wymiany uszczelki pod głowicą. Jeśli jednak wykluczysz taką ewentualność to nieszczelności w układzie trzeba szukać gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam to samo co kolega .. olej jest ok a plyn wymieniany byl ze 2 miesiace temu ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie na forach wszędzie jest mowa o uszczelce pod głowicą, z tym że tam "budyń" wytrąca się pod korkiem oleju i na bagnecie, kopci i bierze olej. U mnie poziom oleju jest w porządku, nie kopci, spalanie w normie, no a ta maź owszem jest ale w zbiorniczku płynu... Kolor oleju przed chwilą sprawdzałem. Klarowny, standardowy dla oleju po 5 tys od wymiany. Wiecie nie problem jest dać 5 stów za wymianę uszczelki no ale jeśli to nie to? Dodaję fotkę może to wam nasunie jakiś pomysł.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobnie tylko bardziej zabrudzone. Wymień płyn przepłucz układ i wymyj cały zbiorniczek wyrównawczy. U mnie już ponad 2 miechy po takim zabiegu i jest czyściutko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko że u mnie płynu ubywa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie jaki płyn zalałeś? Kupiłeś troszkę droższy czy zobaczyłeś 5 l za 15zł i połaszczyłeś się. Jeśli kupiłeś jakąś taniochę to teraz czeka Cię troszkę roboty. Jak kolega wcześniej napisał cały układ do czyszczenia i do sprawdzenia gdzie ubywa. Sprawdź przede wszystkim zawór trójdrożny z niego najczęściej leje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A odpowietrzyłeś wtedy układ?

Jeśli nie, to możliwe że poziom płynu w zbiorniczku opada w związku z odpowietrzaniem się układu.

Poza tym sprawdź okolice nagrzewnicy - tam lubi płyn uciekać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lany był Dynagel odpowietrzali mi na miejscu bo wymieniałem wszystkie płyny przy okazji zakupu w lutym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisze co ja o tym sądzę. Ile masz to auto? Jeśli pierwszy raz wymieniałeś płyn od jego zakupu to może byc tak, że poprzedni właściciel miał nieszczelność zalał jakis uszczelniacz, Ty zalałeś nowy płyn, który wypłukał tamten uszczelniacz i teraz sie osadza w zbiorniczku a płyn Ci ubywa bo nieszczelność juz nie jest szczelna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Auto mam dokładnie od 10 lutego. No to co mam teraz zrobić z tym fantem???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaleźć nieszczelność.

Albo pod autem mokrą plamę, albo w aucie w okolicach nagrzewnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Więc to może być jedna z niespodzianek jakie Ci sprezentował poprzedni właściciel. A co zrobić to tak jak kolega wyżej napisał, znaleźć nieszczelność. Potem przepłukać układ i zalać nowym plynem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...