Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Mateluta

Nieszczelność w okolicy wtrysków

Recommended Posts

Witam Was i proszę szybko o radę. Jakieś 7-8 miesięcy temu w jednej firmie robiłem wtryski (Vectra C CDTI 120 km, 2006 rocznik, 180 tys km.). Wtryski zrobili, komputerek pokazywał spalanie na postoju 0,7 l/h, a wcześniej nawet 1,3 l/h. Wszystko było pięknie. Do czasu. Któregoś dnia (jakiś miesiąc temu) zauważyłem, że komputer na postoju pokazuje 0,9 l/h i tak jest do dzisiaj. Dodatkowo, zwłaszcza przy powolnej jeżdzie w mieście, do kabiny przedostaje się duszący smród spalin. Postanowiłem otworzyć maskę, odkręcić plastikową obudowę silnika, a tam widać, że 2 wtryski są czyściutkie, a 2 zabrudzone, poza tym z dalek słychać stukot jakby ktoś przykrywką o garnek obijał... Tydzień temu zadzwoniłem do warsztatu, w którym robili mi wtryski za ponad 2 tys zł i powiedziałem im, że chcę złożyć reklamację. Chciałbym się Was poradzić co Wy na moim miejscu byście zrobili... Czy uszczelnienie tych 2 wtrysków to jakieś poważne zajęcie? Pytam, bo "eksperci" z firmy mogą mi wymyślać, że to zajęlo im dużo roboty itp... Czekam na Wasze sugestie, wskazówki itp. Pozdrawiam. Mateusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli chodzi o wymiane podkladek pod wtryskiem to w ASO chca ok.5pln za sztuke, filozofi wiekszej nie. kwestia wyjecia wtrysku.

jesli chodzi o smrod w kabinie to sprawdz lacznik elastyczny na wydechu.

co ci wymieniali w tych wtryskach ze tyle zaplaciles?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to wina samych uszczelek to jak masz pojęcie o mechanice to sam to zrobisz. Widziałem jak u mnie to wyglądało... Uszczelki to nic innego jak miedziane podkładki (kosztują niewiele nawet w ASO). Jeżeli nieszczelne sa dwa pierwsze wtryski (licząc od rozrządu) to tylko te dwa wystarczy wymontować jeżeli 3 i 4 to trzeba wszystkie demontować ponieważ mocowanie jest tak zrobione że zasłania nakrętkę sąsiedniego wtrysku. U mnie demontaż 4 trwał jakieś 15 minut. Jak sam się za to weźmiesz to najpierw sprężarką oczyść miejsca gdzie są wtryski że żaden śmieć nie wpadł do środka. Później odpinasz kostki i przewody zasilające oraz przelewy. Następnie odkręcasz nakrętkę mocującą wtrysk i delikatnie podważasz wtrysk dodatkowo obracając go na boki.... U mnie wszystkie 4 wyszły bez problemu po wyjęciu odrazu zauważysz te podkładki uszczelniające.. U mnie 3 wyszły razem z wtryskiem a czwarta została w komorze. Wymieniasz te podkładki i montaż w odwrotnej kolejności. Pamietaj aby wtryskiwacze zmontować w tej samej kolejności co były. Powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...