Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

chemikx3

Wymiana tylnych amortyzatorów [Vectra B, Caravan]

Recommended Posts

Kolego mam pytanie odnośnie tych twoich ściągaczy do sprężyn , mam zamiar sobie takie kupić tylko powiedz mi proszę jaką one mają długość roboczą ? 260 mm czy 380 mm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tylnych sprężyn faktycznie nie potrzeba ściągaczy, natomiast wtedy potrzeba dwóch osób przy skręcaniu górnej nakrętki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie pytanko mam na 5 zdj. pokazana jest sruba ze zdjacia wyglada ze jest dokracona prawie do konca mocowania. U mnie po max skraceniu sruba odstaje dobry cm. Sa 2 rodzaje srednic mocnowania samego amortyzatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzi o śrubę mocującą amortyzator do wahacza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra porada zapomnieć pokazać fot z montażu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

co do śruby to może byc szopa z odkręceniem 15 letniej z tego co podpasywałem jest tam gwint metryczny "czyli zwykła 10`ka

jeśli amor masz do wywalenia możesz kątówką rozciąć pręt amora w nowym amorku chyba jest nowa nakrętka.

oczywiście radził bym oczyścić i pomalować kielich aby posłużył trochę czasu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie też nie była dokręcona do końca.No może nie dobry centymetr ale kilka milimetrów.

Edited by chemikx3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wlasnie sie zastanawialem czy to normalne bo nie zwrcilem na to uwagi jak sciagalem orginala. A przerwa jest spora a sruba dokrecona jest na maxa.

Zrobie fote pokaze jest to wyglada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta u mnie też jest szpara przy tej srobie z 1cm nie dało rady bardziej jej dokrecic.

Wysyłane z mojego HTC EVO 3D X515m za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to widze ze nie tyko ja mialem problem ze skraceniem. No ale i tak juz w tej sprawie nic nie da zrobic skoro skracone na maxa to tak musi byc.

Zastanawialem sie tylko czy moze w sklepie nie pomylil amorow i dlatego tak przerwa wyszla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ma być, w mocowaniu dolnym amortyzatora tylnego jest tuleja metalowo-gumowa, że tak się wyrażę, mocowanie nie przylega bezpośrednio do wahacza, tylko jest troszkę zdystansowane przez tuleję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nawet jedna wystarczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dwie wygodniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie odnośnie średnicy dolnego kielicha na piatym zdjęciu. Ja dzisiaj dałem do mechaniora samochód zeby wymienił mi amorki no i zadzwonił ze te co kupiłem są złe bo średnica tego kielicha gdzie opiera sie sprężyna jest 70, a w moich starych amortyzatorach jest 88 i sprężyna nie opiera się tylko przelatuje. Dzwoniłem do gościa od którego kupiłem i jest zdziwiony bo te nowe powinny pasować.

Czy ktoś wie czy w Vectrach B są różne amortyaztory i sprężyny? Samochód to Vectra b 2,0 DTI 99r Diesel kombi silnik X20DTH

Dzięki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zmieniałem to miałem w komplecie (KYB) takie talerzyki , założyłem i po problemie

jakie amory kupiłeś

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie są takie talerzyki praktycznie w wszystkich kompletach sie spotkałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłem amorki KYB z tej aukcji

Please login or register to see this link.

żadnych talerzyków nie miałem. Rozmawiałem ze sprzedawcą i albo będę zwracał albo mi wymieni na inne tylko muszę mu podać nr tych moich starych amorków.

A czy takie talerzyki da się kupić osobno?

Witam ponownie dzisiaj sprawdziłem ten stary amorek i jest to amor Delphi o nr seryjnym 90539839 najlepsze jest to że nie mogę takiego nigdzie znaleźć :/ po wpisaniu w goglach wyświetla mi się jakas ruska stronka ale ni w ząb nic nie rozumiem. Czy wie ktoś jaki może być odpowiednik tego amortyzatora? Dodam, że amorek jest chyba w autku od nowości bo samochód jest z grudnia 99roku a amortyzator z listopada 99 roku.

Edited by kielas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro będę własnie wymieniać amorki i pytanie mam czy po wywaleniu tych kołków plastikowych bezproblemowo osłona nadkola będzie się trzymać czy czymś je zastąpiłeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej zastąp - ja ścinałem sam łebek plastikowego nita, wtedy jego część która sie rozpiera zostaje wewnątrz. Wtedy bierzesz malutkie wiertełko i nawiercasz wpozostałym kołku i w to miejsce możesz wtedy wkręcić jakiegos blachowkręta. Lepiej mieć na zimę solidnie przymocowane nadkola aby ich nie zgubic razem z bryła śniegu czy lodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za śmieszne pieniądze. Ważna jest tylko średnica kołka.Lepiej załóż jak pisze Marcinek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma potrzeby ścinania.

Wystarczy wziąć kawałek twardego drucika lub ścięty gwóźdź tak aby oparł się sam kołek rozporowy i z pomoc motka wepchnąć do środka aż wypadnie z drugiej strony. Jest tam tyle miejsca, że spokojnie powinien spaść na ziemię.

Później pozostaje tylko wyjąć sam "plastikowy nit" delikatnie go podważając.

Edited by K-E-R-M-I-T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam podepnę się mam taki problem po wymianie amortyzatorów coś puka w karoserie,czy to może być wina poduszki górnego mocowania ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pytasz o amory z tyłu? Tam może być luz tylko na mocowaniu do budy na tych 4 śrubach ewentualnie na dolnym mocowaniu do wahacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pytam o tył,wydaje mi się że stuka góra amortyzatora tam gdzie przychodzi nakrętka o karoserię. Czy to możliwe.??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wyżej - tam są 4 śruby i to nie ma prawa mieć luzu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...