Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dadidas

climatronic dwustrefowy dmucha rozna temp na takim samym ustawieniu

Recommended Posts

Witam...

Szukam szukam i nic znalesc nie moge to opisze od poczatku.Mialem klime ktora nie dzialala, oddalem do serwisu naprawili, ale... teraz po wlaczeniu nawiewu i ustawieniu temp np 17 stopni lewa i prawa strona lewa strona dmucha cieplejszym niz prawa powietrzem a do tego temp powietrza dmuchanego z lewej strony caly czas faluje raz cieplejsze raz zimniejesze, z prawa strona wszsko jest ok.Smiem twierdzic ze to wszystko zaczelo sie dziac po naprawie klimy gdzie zostala wymieniona cewka w sprezarce i napelniony caly uklad.Jako ze moja przygoda z tym modelem opla zaczela sie niedawno ucze sie dopiero:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co rozumiesz przez prawą stronę ? Środkową kratkę po Twojej prawej czy przy drzwiach pasażera ? Masz ustawione na auto czy manual ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a moze masz rozne temperatury na obu galkach przytrzymaj ta od kierowcy dluzej.. powinno po dwoch stronach wskazac taka sama temperature

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na tyle climatronic ogarniam zeby tu i tu ustawic ta sama temperature

z prawa strona jest ok(czyt. kratka drzwi pasazera i prawa srodkowa) tylko z ta moja strona cos nie tak...i dlaczego przy ustawieniu jednej temp. dmucha zmiennie raz zimne raz cieple??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z ciekawości sprawdzę jak mam u siebie bo cały czas mam na Auto i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalne, że dmucha zimnym i naprzemian ciepłym powietrzem. Dzieje się tak w momencie ustawienia wyższej temp w aucie aniżeli na polu, jak zagrzeje do danej temp. a my sobą też dogrzewamy to po uzyskaniu danej temp. puszcza chłodne powietrze aby nie dopuścić do wzrostu temp. Dosyc to zagmatwałem ale chyba wiesz o co chodzi. Oczywiście to wszystko dzieje się przy ustawieniu auto. A, że z prawej inaczej i lewej inaczej - poprostu po to jest klmatronic dwustrefowy aby reagował samodzielnie na jedna i druga strone a nie jednakowo.

Edited by kolos7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym, że kolega nie ma na auto i tu jest sedno problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich.

Właśnie przeglądam ten temat bo mam podobny problem. Kilka dni temu zauważyłem w moim aucie podobne objawy, tzn. mimo ustawienia jednakowej temperatury w obu strefach, nieistotne czy w opcji auto czy manual, w pewnym momencie prawa strefa (cała) zaczyna dmuchać ciepłym, wręcz gorącym powietrzem. Dzieje się tak chociaż temperatura jest ustawiona np. na 18-19 stopni. Pomaga dopiero jej obniżenie na minimum, wtedy znowu leci z kratek zimne powietrze. Po zgaszeniu silnika i dłuższym postoju znowu wszystko funkcjonuje poprawnie aż znowu coś takiego się pojawi. Zastanawam się co może być tego przyczyną, może jakiś czujnik... nie mam pojęcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czuje ze mamy ten sam problem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może macie walnięty czujnik w kratce nawiewu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącz pod kompa i zobacz co wskazują czujniki na wylotach.

________

Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doszedł ktoś do tego jak zrobić żeby temperatura cały czas leciała taka sama z nawiewów a nie raz cieple raz zimne dla wyrównania temperatury? Kima wyłączoną, ustawone na eco, nawiew na 2, temperatura ustawiona 18 stopni, na zewnątrz ok 6st. Raz wieje ciepłym raz zimnym a chciałbym żeby cały czas wiało tak samo.

Gdzie jest umieszczony czujnik temperatury na podstawie którego komp wyrównuje temperaturę w środku?

________

Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ustaw temp. na max. to będzie Ci cały czas grzałało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poważnie? A jak ustawie na min to będzie cały czas chłodziło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli zamontujesz sobie pod deską zbiornik w którym będzie się mieszało powietrze ciepłe z zimnym dla uzyskania zadanej jednolitej temperatury to będziesz tak miał. Niestety za ten zbiornik robi wnętrze samochodu. Ewentualnie zmień sobie klimatyzacje na ręczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale przecież jak wieje ciepłe powietrze i zimne to wieje z różną temperatura! Nie na tak że dogrzewa maxem i oziębia kabine też minimalnym ustawieniem. Potestuj sobie. Ustaw 18, niech się wyrówna, ustaw 19 i zobacz jak wieje. Po chwili przestaw na 23 i zobaczysz ze jest różnica, to samo działa w dół jak wchodzisz o 1-2 stopnie i jak schodzisz o wiecej. Tylko sprawdz sobie to na ręcznym ustawieniu prędkości żeby Ci za bardzo nie wiało bo nie będziesz czuł.

________

Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że tak jest bo doświadczam tego codziennie. Jeżdżę właśnie na 18-19*C i na 2. I wiesz co zauważyłem, i pisałem o tym również w innym temacie, że zimnym powietrzem zaczyna wiać najmocniej w chwili otwarcia termostatu. Wtedy temp. w górę o stopień, dwa i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmmm, dziwnie. Ja w sumie tego nie zauważyłem ale zwrócę na to uwagę. Dziś np. wracałem z pracy, temp na zewnątrz około 10°, ustawiłem na 20°, przez około 1km wiało chłodnym - ale to wiadomo, następnie wiało ciepłym, i po jakichś 5 minutach zaczęło wiać zimnym. Nie wiem czy czujnik nasłonecznienia też nie ingeruje w tą temperaturę.

Niby są czujniki na każdej kratce więc powinno wiać zadanym powietrzem na eco a nie w taki sposób aby temperatura się wyrównywała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co, jak tam obserwacje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak się rozgrzało w kabinie powyżej 20 stopni to klimatronic chciał to schłodzić i stąd to chłodniejsze powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja wam powiem ze moj problem to problem czujnika temperatury z lewej strony...tylko teraz gdzie on sie znajduje ktos mi powie?

Tak pokazal mi moj op-com

Edited by dadidas

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesli zajrzysz w kratkę nawiewu lewego to powinieneś go zobaczyć wycięga się go poprzez zdemontowanie dołu deski(tego dużego plastiku pod kolumną-trzeba też zdemontować włącznik światel).Czujnik jest na kanale nawiewu i trzeba go przekręcić o chyba 90*- prowadzą do niego dwa przewody. W klimatroniku są jeszcze dwa czujniki prawy i lewy za panelem climy(one regulują temp. na nogi).

Edited by tomek_199

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Czy ktoś ostatecznie uporał sie z tym problemem? U mnie jest dokladnie ta sama sytuacja. Zeby byla jasnos podam przyklad z lata kiedy na zewnatrz panowal upal. Mimo ustawienia klimatyzacji czy to na auto czy manual na jakiejkolwiek temperaturze ok 19st z lewej strony dmucha wrecz gorace powietrze a z prawej prawidlowe chlodne. Gdy ustawie temperature na minimum, oba nawiewy pracuja prawidlowo.

Sam nie podejme sie naprawy stad prosba o wskazanie kierunku warsztatu. Elektryk? Pytalem goscia od elektroniki pojazdow i innego od klimatyzacji i stwierdzili ze nie do nich z tym problemem. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, elektryk. Robota polega na wyjęciu, wylutowaniu jednego czujnika i przylutowaniu nowego i ponownym montażu.

Niestety, nie znam numeru katalogowego tego czujnika - sam tego szukam od dłuższego czasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba podpiąć pod op-com i sprawdzić jakimi temperaturami wieje z kratek, te co odbiegaja znacząco od zadanej na panelu to te do wymiany.

Przykładowa aukcja czujnika

Please login or register to see this link.

Ale tu drogo trzeba popytać w dziale handelek i tam zapytać czy mają, wymiana polega na przelutowaniu dwóch kabelków jednego czujnika, climatronik ma ich cztery ale op-com powie ile jest do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...