Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
voytek.lewy

mniejsza moc po odlączeniu aku na 2 tygodnie

Recommended Posts

Witajcie. Rzadko tu piszę, mam VB 98r. silnik x18xe z gazem. Ostatnio wywaliło mi uszczelkę pod głowicą, na czas remontu odłączyłem aku. Po sukcesie jakim było poskładanie wszystkiego do kupy (planowanie + regeneracja głowicy), okazało się że na benzynie jakoś mi brakuje mocy. Komputer pokładowy pokazuje mi śmiesznie małe spalanie! o jakieś 3-4 litry mniej chwilowego spalania! Domyślam sie ze chwilowe spalanie wyświetla na podstawie czasu otwarcia wtrysków w stosunku do aktualnej prędkości. zatem brak mocy i małe spalanie chwilowe sugeruje ze komputer podaje mało paliwa.

1. Czy sterownik silnika się "zresetował" podczas braku zasilania przez ten czas?

Od kiedy mam autko (październik 2011) to mam problem z sondą lambda, zamówiłem wczoraj nówkę NTK/NGK.

2. Czy jak ją wymienię, to sterownik się nauczy normalnej pracy? Czy trzeba by mu pomóc i "wgrać" nowe ustawienia?

Jeśli już na benzynie autko doprowadzę do stanu normalnej pracy, czyli nie bedzie się dusił ani obroty nie będą falowały (elektrozawór wolnych obrotów czyściłem już nie raz i jak kupiłem to już był "nowy"), to podjade do gaziarza aby mi ustawił instalację gazową 2giej generacji, bo tez falują obroty na wolnym biegu.

Proszę o odpowiedź na te dwa punkty bo mnie strasznie ciekawią odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Komputer adoptuje się przez ok 50 km, jednak nie sądzę aby mogło to mieć wpływ aż na takie różnice w spalaniu jakie opisujesz.

Jesteś pewien że z głowicą wszystko ok. Silnik pracuje normalnie?

2. Sterownik zaadoptuje się do nowych warunków pracy. Nic nie musisz nowego wgrywać. Aczkolwiek przy uszkodzonej lambdzie powinieneś mieć większe spalanie niż normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej nie szukałbym przyczyny w odłaczaniu aku tylko w tych remontach i ewentualnie sondzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie dopisałem, że na LPG jest normalnie, ma wiecej werwy niz na benzynie. Podczas przyspieszania na Pb jest dołek w okolicy 2 - 2,5 tyś obr.

Remont przeprowadziłem z głową i narzędziami, a głowice oddałem do sprawdzonego warsztatu. rozrząd nowy ustawiony na znaki. brak wycieków i jakiegoś dymienia. Nie sprawdzałem kompresji bo nie załatwiłem urządzenia jeszcze.

Jak wymienie sondę (stara działa, ale się zawiesza i wywala checka) to dam znać czy coś lepiej. potem zajmę się instalacją gazową, bo coś czuje ze mi wprowadza sterownik bezynowy w ciula ;p

zerknijcie tu

tylko musze sobie skolować kabelek na usb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm gaz 2 generacji dla tego silnika raczej nie sprzyja mu. Ja też robiłem remont silnika bo poszła uszczelka i miałem gaz 2 generacji. Po remoncie już na tym gazie nie jeździłem bo szkoda mi tego silnika. Ostatnio przerobiłem na sekwencje i w porównaniu do 2 generacji to niebo a ziemia, i spalanie zmalało znacząco. Na 2 generacji napełnej butli przejechałem max 320km teraz przejeżdżam ok 450, do butli wchodzi ok 36l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontynuując offtop...

niewiem jak sie odnieść do tego Twojego spalania kolego, ja na butli 43 robie około 470 km (na gazie plus Pb na rozruch przejade 520km). Wiec co do spalania nie narzekam. Hmmm na razie nie mam luźnej floty na zmiane gazu. Butle mam do 2014 roku wiec moze wtedy, o ile bede miał to auto.

Ile Cie wyszła przeróbka? 1500zl? i czy samemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za przeróbke dałem dokładnie 1500, na stagu 4, wtryskach valteka, była jeszcze opcja na stefanelli za 1200 ale jak juz robiłem to chciałem to na stagu. Sam nie robiłem bo na mój punkt widzenia, żeby to było zrobione dobrze trzeba miec doświadczenie i odpowiednie narzędzia. Zrobiłem to w warsztacie ktory jest najlepszy w moim mieście i na pewno jeden z lepszych na Śląsku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób zdjecia instalacji zobaczymy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma problemu, tylko, że to już nie dziś, postaram się jutro. Choć i tak zobaczysz tylko sposób montażu reduktora, filtrów bo listwe niebardzo widać bo jest między dwoma częściami kolektora

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

wczoraj nie dałem rady zrobić zdjęć, zrobiłem dzis i wrzucam. pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...