Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
tofik

Zwarcie bezpiecznika stacyjki i inne problemy

Recommended Posts

Witam ponieważ nic ciekawego nie znalazłem na forum związanego z moim problemem postanowiłem założyć ten temat. Mam następujący problem. Wczoraj wracając ze zlotu miałem zwarcie w obwodzie stacyjki i straciłem zasilanie po szybkiej zmianie bezpiecznika FV1 za akumulatorem i przekręceniu zapłonu kolejny raz zwarcie kostkę stacyjki już wyeliminowałem bo pół roku temu przerobiłem ten temat. Zlokalizowałem zwarcie gdzieś w wiązce pod maską idącej do ECU dokładnie nie wiem gdzie bo kable wyglądają ok. Teraz zwarcia nie ma auto odpala i prawie wszystko działa. Nie działa centralny zamek ani z pilota ani z kluczyka, szyby umarły, a wyłączniki szyb podświetlają się po zamknięciu drzwi. Dodam, że podczas prób lokalizacji zwarcia poszedł dymek z okolic tablicy bezpieczników wewnątrz auta. Co mogło się stać? Dziś już ciemno więc zaprzestałem starań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogranicz prąd który może płynąć, na przykład wstawiając w szereg z bezpiecznikiem żarówkę od świateł mijania.

Potem suzkaj "na czuja" po temperaturze wiązki.

Edited by disaster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po temperaturze nie udało się nic zlokalizować. Jakieś inne propozycje? Spinanie kabli przy stacyjce na krótko też powodowało wywalenie bezpiecznika FV1 (60A), czyli czarny gruby kabel lecący ze styku nr. 15 na stacyjce gdzieś dalej ma zware. Jak rozpinaliśmy złącze kabli lecących wzdłuż podszybia (pod maską) to zwary nie ma, ale nie wiem co tam dokładnie leci, a zanim tofik wróci z pracy to okazuje się że zaraz noc nas zastaje.

Dziwne, że padły szyby i centralny, ale to pojawiło się dopiero po udanej próbie odpalenia fury. Podejrzewam, że jakiś kabel masowy związany z tymi elementami mógł zwierać i po upaleniu mamy taki efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zwarcie jest na żyle zasilanej po stacyjce (podłączonej pod zacisk 15), to należałoby odłączyć wszystkie urządzenia, które są za jej pośrednictwem zasilane, a następnie po kolei podłączać i obserwować, które z nich powoduje zwarcie.

Na początek proponuję usunąć bezpieczniki F29, F35-F38, F14 i sprawdzić czy problem będzie pojawiał się nadal. Jeśli nie to wpinaj bezpieczniki kolejno i obserwuj zachowanie obwodu. W ten sposób ograniczymy obszar poszukiwań.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, tak spróbujemy zrobić, choć i tak dziwne by to było, że pali się bezpiecznik 60A, a nie padłyby mniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem jest inny teraz nie ma zwarcia :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie wyeliminujsze wadliwej wiązki to nic więcej nie zrobisz. Teraz zamiast zwarcia może tam być przerwa.

A najprawdopodobniej kabel się upalił i teraz zwiera do masy po stronie odbiorów.

Posprawdzaj sygnały w złączach drzwi. Posprawdzaj czy tam gdzie powinien być plus jest plus, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli problem pojawi się znowu, to sprawdź jeszcze czy styk nr 1 w cewce zapłonowej nie przywiera do masy.

Jest to jedyne urządzenie w obwodzie zasilanym po zapłonie, które nie jest zabezpieczone przeciwspięciowo i tutaj doszukiwałbym się przyczyny wywalania bezpiecznika FV1.

Możliwe, że cewka jest uszkodzona i trzeba ją będzie wymienić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja ogarnięta cewka i ECU są zasilane z tego kabla czyli styk 15 w stacyjce z bezpiecznika FV1. Po rozpruciu całej wiązki pod maską okazało się że przetarł się przewód koło alternatora dokładnie o łapę która go trzyma i zwarcie raz było a raz nie. W tym miejscu podziękowania dla SEBY który pomógł w ogarnięciu tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tak jak pisałem.

Warto kupić teraz kawałek karobwanego peszla i tę wiązkę w niego wetknąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązka była w peszlu, który tak nieszczęśliwie się ułożył, że kabel tarł o dość ostrą krawędź łapy. Teraz już nie będzie miał takiej możliwości, bo ostre krawędzie zostały zeszlifowane, a peszel spięty opaskami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...