Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Marcin B.

Wycięcie turbiny pod koniec procesu wypalania DPF

Recommended Posts

witam,

jakiś czas temu miałem taki oto dziwny przypadek - w trasie został zainicjowany proces wypalania DPF-a no to ja mu 4 bieg, obroty nieco ponad 2700, tempomat i czekam aż się zakończy. Po niecałych 10 minutach koniec procesu, kontrolka auta z kluczem no i rozłączenie turbiny. Zjechałem na pobocze chwilę odczekałem zgasiłem silnik po czym zapaliłem ponownie (kontrolka auta z kluczem po zapaleniu zgasła) i wszystko wróciło do normy. Następnie zdarzyło mi się to jeszcze kilka razy. Jedno co udało mi się zauważyć to to że gdy w czasie wypalania miałem nieco niższe obroty to proces dobiegał do końca i żadne błędy nie wyskakiwały. Co dziwne w momencie kiedy kontrolka (auto z kluczem) się paliła podpięty OPcom po zeskanowaniu nic nie wykazał ale po wybraniu opcji kasowania wszystkich błędów widać było że po minięciu pozycji ECU silnika kontrolka zgasła. Podejrzewam że Tech wykazał by co jest przyczyną niestety wtedy nie miałem do niego dostępu. Może ktoś miał podobny przypadek i może podpowie gdzie szukać przyczyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba było przeglądnąć zamrożone ramki, tam by się pokazał błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to są te zamrożone ramki (sorry, że się wtrącę), bo też miewam czasem błędy (auto z kluczykiem), które się nie pojawiają po skanowaniu, ale kasują się jak się uruchomi usuwanie błędów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak robisz sprawdzenie błędów ECU opcomem to w tym samym oknie w prawym dolnym rogu masz przycisk "Freeze Frame"

Edited by jabolkg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki serdeczne (nawiasem mówiąc kolektor od Ciebie śmiga że aż miło). I jeszcze jedno pytanie - czy to tylko działa w tym samym cyklu zapłonowym (Freeze frame oczywiście), czy po ponownym rozruchu silnika też?

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie siedzi do momentu wykasowania, mam jeden upierdliwy błąd spowodowany prawdopodobnie padającą przepływką i też mi nie zapisuje normalnie a tylko w zamrożonych ramkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, będę sprawdzał błędy też w tamtym miejscu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...