Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
szczepoxx

Czujnik temperatury NOWY pokazuje temp. jak poprzedni

Recommended Posts

Walczę z wiatrakiem i próbowałem nagrzać płyn chłodniczy do 90*C no ale za diabła Wskaźnik nie chciał pokazać więcej jak 80*C.

Myślałem, że czujnik temperatury jest zepsuty dlatego dziś kupiłem nowy, żeby to zbadać. Okazało się, że nowy też nie pokazuje więcej niż 80*C

Dodatkowo powiem, że chyba mam uszkodzony czujnik wentylatora, więc nie ma mowy o tym, żeby chłodnica była chłodzona.

Taka temperatura jest po przejechaniu 7km z tym, że przed skasowaniem licznika:

  • silnik już był ciepły,
  • nie był włączany nawiew,
  • jedynym chłodzeniem były podjazdy od świateł do świateł.

Dodatkowo przed zrobieniem zdjęcia silnik pracował ok. 5min na biedu jałowym. Czy na prawde DIESEL tak wolno się nagrzewa czy może to coś z zegarami ??

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem czujnik kupiłeś na darmo ale jak jest nowy to go zostaw. Problem tkwi w termostacie wg mnie. Wymień na nowy ale nie sam wkład tylko komplet z obudową firmy wahler. To powinno pomóc. I po czym twierdzisz że masz uszkodzony czujnik wentylatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego poczytaj coś termostacie masz walnięty.Podczas kupna termostatu komplet zrób ustami próbę szczelności ja kupiłem i był nie szczelny musiałem docierać.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie teraz widzę, że na darmo ...

Czy czujnik wentylatora uszkodzony ?? sam nie wiem ... ten wąż gumowy gruby, co jest na górze chłodnicy, jest gorący. W nim jest na pewno płyn bo przy naciskaniu rusza się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Skoro jest gorący ( bardzo) a po prawej jego stronie znajduje się ten czujnik wentylatora, więc wydaje mi się, że powinien zadziałać.

No ale dlatego pytam Was

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź termostat kiedy otwiera tylko silnik musi być zimny. Odpal go i trzymaj tą właśnie rurę. Jeśli robi się gorąca w miarę nagrzewania się silnika to masz odp dlaczego nie ma odpowiedniej tem. Po prostu przepuszcza i otwiera za wcześnie. Czujnik na zegarze delikatnie kłamie o jakieś 4-5 stopni. U mnie na termostacie pisze że otwiera przy 92 a na zegarze jest jakieś 87-88. Czujnik zostaw w spokoju kup najpierw termostat a zobaczysz że wszystko wróci do normy to on jest winowajcom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok ... delikatnie kłamie ... ale u mnie temperatura nie wychodzi nigdy poza 80*C Czy chodzi 5 min. czy 50 to zawsze max jest 80*C na zegarze. (przypominam, że wentylator się nie włącza) ... Silnik studzę gorącym nawiewem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> w ostateczności, jak czuje, że już jest bardzo gorąco.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zrób test jak napisałem w poście wyżej.

Jeśli chodzi o wentylatory to musisz zrobić testy jak w tej poradzie Tasiola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Testy Tasiola robiłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... wentylator działa na wszystkich biegach, tylko czujnik nie chce go załączyć bo:

  • albo zepsuty
  • albo tak jak mówicie, że termostat popsuty

testy zrobie jak najszybciej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edit:

Chciałem jeszcze dodać, że jak dla mnie to termostat z obudową to jest kosztowna sprawa. Dlatego jeśli mam go kupić tylko dlatego, żeby się przekonać, że stary jest zepsuty, to wole poczekać.

I w tym celu założyłem ten temat.

Edited by szczepoxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale z czym będziesz czekać? U mnie tem. ledwo przekraczała 80 do tego jeszcze były falowania tem. Kupiłem termostat i jak ręką odjął. Czujnik zostaw w spokoju. Jak ma CI załączyć pierwszy bieg jak nie dociąga do określonej tem. Wymień termostat a zobaczysz że problem zniknie. Nie masz żadnych innych objawów które mogłyby sugerować coś jeszcze. Czujnik na zegary wymieniłeś. Ja dla świętego spokoju zrobiłem to samo.

Aha i nie napisałeś jak przebiegł test z trzymaniem ręki na rurze od chłodnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wentylator czy wentylatory?

W innym temacie pisałem Ci że mimo braku klimy Masz mieć dwa wentylatory.

Jeśli nie podpiąłeś luźnej wtyczki (o której pisałeś) do drugiego wentylatora, to na pierwszym wentylatorze nie będzie działał pierwszy bieg, bo są połączone szeregowo. Czyli testy nie były zgodne.

Co do czujnika, to przy podłączonych obu wentylatorach pierwszy bieg ma się włączyć przy 98°C

Skoro temperatura nie przekracza Ci 80°C, to czujnik nie ma prawa zadziałać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

też miałem kiedyś diesla i powiem ci na moje oko wszystko masz w normie ja też tak miałem temperatura na poziomie 80c zawsze i długo się nagrzewają to jest normalne w dieslu, nawet w 1,9 tdi silniku wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdź sobie op comem temperatury, może tylko wskazówke trzeba dobrze ustawić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...