Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kamo502

Wymiana instalacji wnetrza Vectra B Y20DTH '01

Recommended Posts

Witam

Pacjent jak w tytule

Vectra B (poliftowa)

Y20DTH

2001r

climatronic, tid, 2xelektryczne szyby, el lusterka

Problem tego typu, ze:

-auto w oryginale wyprodukowane dla UK.

-ktos przerobil na Europe

-przerobka instalacji wnetrza nie do konca odpowiada uzytkownikowi tego auta

-Pare wolnych kostek, wlutowywane przewody i prowadzone nie wiadomo gdzie.

-Niektore obwody nie dzialaja poprawnie (sterowanie lusterkiem pasazera np)

-Centralny master u pasazera (Prawdopodobnie brak przewodow do drzwi kierowcy)

Chce podjac sie wymiany calej wiazki z pod deski na intalacje oryginalna.

Chyba najlepszy pomysl? Zamiast poprawiac istniejaca. Czy sie myle?

I teraz moje pytania:.

Z tego co patrze ciezko dostac taka wiazke na serwisach aukcyjnych.

Czy od przedliftowej pasuje? Czy sa inne?

Od benzyny tez bedzie inna?

Czy kupic ze zwykla klimatyzacja i przezucic od starej climatronic?

Jakies porady? Sugestie?

Z gory dziekuje za odpowiedzi

Pozdrawiam

Edited by kamo502

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od benzyny jak również od innego modelu samochodu nie podejdzie, musisz kupić od dth i w dodatku polift, chyba że chcesz się trochę pobawić i zmieniać piny w liczniku bo tam były trochę inaczej rozmieszczone.

Popytaj chłopaków z forum którzy ściągają auta na części, za pewne któryś ma taką wiązkę od EU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powodzenia zycze w takich poprawkach

wymiana instalacji srodka wiaze sie z wymiania instalacji komory silnika

albo tam bedziesz musial tez lutowac

do tego wymiania instalacji idacej w progach (od slupkow)

inaczej czeka przerabianie instalacji przy nogach kierowcy

niestety instalacje sa lustrzane i kostki rowniez

skoro w V6 tak bylo to w DIeslu tez bedzie

ogolnie to powodzenia zycze bo latwo nie bedzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dlaczego wymiana w komorze silnika?

Jeszcze musze dokladnei obejrzec to wszytsko bo narazie tak tylko rzucilem okiem.

Moze byc tam wrzucona juz europejska tylko nieudolnie polaczona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo wiązka idąca z komory silnika łączy się z instalacją znajdującą się wewnątrz auta.

Z drugiej strony jeżeli w środku jest angol to i pod maską również.

Jak robić to całość.

Zeby położyć wiązki w środku, będziesz musiał wyciągnąć całą tapicerkę z wewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wiem.

Ogolnie nie raz zmienialem instalacje tylko ze w Astrze.

Chcialem na poaczatku zasiegnac troche informacji od sob lepiej obeznanych w Vectrze.

Centralka alarmu napewno jest tak ja powinna. Po stronie pasazera.

Musze zerknac jeszcze na zlacza od progow i tylu auta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w zasadzie co nie działa/jest źle?

1) Sterowanie lusterkami

2) Główny zamek od kierowcy jest w pasażera.

Może jednak łatwiej będzie zamienić te pare kabli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ginie termometr

sterowanie lusterkami

master u pasazera (do sprawdzenia, nie jestem pewny o kable we wnetrzu, w drzwiach napewno nie eropejska)

podswietlanie tablicy i zegarow bylo po zaplonie (teraz przlutowany kabel ale nie ma sciemniania)

przy climatronicu jakas luzna kostka a z innej pociagniety tylko jeden kabel i gdzies poprowadzony

a jeszcze takie pytanie.

od 2.2dti jest inna wiazka? czyms sie rozni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterowanie lusterkami i zamek to pikus

wystarczy kupic zamek do europy

i zamienic wiazki w drzwiach plus przepinowac odpowiednio i lusterka i zamek

robilem to u siebie

ogolnie teraz dojsc do ladu to trzeba miec chyba angola do porownania w calosci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamek juz jest.

Co do wiazek drzwi to tez jasne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jescze tylko sprawdzic czy pod deska jest tak jak powinno.

Chyba ze wymontowac wszystko i probowac poprawic wiazke?

Bo nawet nie jest ladnei w korytkach ulozona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasada 1 nie ruszaj G bo zacznie śmierdzieć ... staraj się poprawić co spartolili przekładkowcy nie ingeruj w to co działa dobrze bo skoro auto jeździ pali itd to znaczy że część pracy jest zrobiona dobrze ... sam jeżdżę przerobionym anglikiem i naprawdę nie miałem głowy do takiej zabawy i nie żałuję poza kilkoma pierdołami poprawiłem co chciałem i cieszę się autem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_loli.gif" alt=":loli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego przerabiac trzeba samemu

a nie oddawac nie wiadomo gdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja wychodzę z założenia że jak już poprawiać to wszystko, po zimie znowu okaże się że coś nie styka, coś nie działa itd ipt.

Lepiej zrobić raz a porządnie i mieć spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymiana całej wiązki to pikuś, tylko wiąże się z rozbiórką całego wnętrza i z wywaleniem kilku rzeczy spod maski żeby było miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie nie martwi mnie wymiana

I tez lubie jak jest zrobione raz a porzadnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisze jak ja robilem mojego bialasa

kupilem instalacje od europy pod deske i komory silnika

po rozebraniu okazalo sie

ze zeby wsadzic instalacje pod deske z europy

trzeba grzebac w kostkach przy progu

a tam kabli od groma i ciut ciut (trzy zlacza zielone niebieskie i szare)

angielska wystarczylo odwrocic i przedluzyc 2 wtyczki (wybralem ta opcje)

niestety przy zmianie okazalo sie ze kostka instalacji komory silnika jest lustrzanym odbiciem kostki z kabiny

wiec i ta kostke musialem przerobic (czyli obciac wtyczke z anglika i polutowac kable)

instalacja silnika zostala z anglika (sa takie same)

teraz drzwi

wystarczy zamienic stronami

instalacja do slupkow jest identyczna

jedyne co trzeba przepinowac lusterka i zamek

problem w tym ze cholera wie kto i co grzebal w tym aucie

teraz dojsc do ladu latwo nie bedzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak w wectrze wyglada polaczenie komora silnika-kabina?

najwyzej zwalimy deske zobaczymy co tam sie kryje. i podejmie sie kroki co robic dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiązki z silnika wchodzą przez jeden otwór do środka następnie rozchodzą się część idzie w lewy próg, część idzie wzdłuż deski rozdzielczej oraz część pod tunel środkowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma zadnego polaczenia na scianie grodziowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bezposrednio na scianie nie, sa kawalek dalej na poszczególnych obwodach

Share this post


Link to post
Share on other sites

deski zwalac nie trzeba

chyba ze w ostatecznosci

wystarczy ja cala rozbroic

polaczenia sa juz w komorze silnika

trzeba jechac po instalacji wychodzacej ze sciany i sprawdzac co i gdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dobra.

a jeszcze sprawa odnosnie centralnego.

czy jak by byla angielska wiazka to centralny master bedzie po dwoch stronach czy bedzie trzeba przerzucic kable?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostatnio wsadzalem wiazke poliftowa z 2,5v6 do przedliftowej x20xev zmienilem tylko wiazke z pod deski i dolozylem wiazke od xenonow reszta zostala i wsio pasowalo a zyskalem xenon, climatronik, mida a wlasciwie bida....................

zostal mi tylko jeden przewod idacy od xenonoe czarno czerwony--- w poprzednij wiazce szedl do absu i jednej z tych 3 kostek w kabinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie z tej co idzie na tyl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...