Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Zydek

Problem z klimatyzacja

Recommended Posts

Witam mam problem z klimatyzacja a mianowice klima byla nie nabita i zrobilo sie upalnie postanowliem ja nabic wiec udalem sie do jednego z serwisow zajmujacych sie klimatyzacjami Pan postanowil najpierw sprawdzic szczelnosc wiec nabil uklad niby azotem do 12 bar i kazal przyjechac na drugi dzien wiec pojechalem pan podlaczyl wezyk i cisnienie bylo takie same, wiec pyta czy nabijamy czynnikiem ja mowie ze pewnie. Podłaczyl maszyne i ustawil cos tam na niej i zaczela sie wytwarzac próznia okolo 15 min to trwalo potem sprawdzanie szczelnosci i wszystko ok. klima chodzila przez ponad miesiac czasu bez zarzutów dawala zime powietrze az milo. Któregoś dnia zrobilo sie zimniej i ustawilem klimatronik na 24 stopnie i tu problem cieplo co prawda lecialo ale dochodzily dziwne dzwieki do mnie z okolicy schowka takie jak by syczenie no nie wiem jak to nazwac nie dokonca bylo to syczenie ulatniajacego sie gazu, pomyslalem ze tak musi byc ostatnio znow zrobilo sie cieplej i postanowilem wlaczyc klme na niska temp. i niestety niespodzianka juz nie lecialo zimne powietrze ale te dziwne dzwieki z okolic schowka dalej dobiegaly, kurcze co to moze byc moze koledzy mieli podobny problem.? Dzieki za wszystkie porady

a i jeszcze dodam moze ma jakis zwiazek ze nie zauwazylem ze podczas pracy klimatyzacji aby skraplala sie jaka kolwiek woda pod autem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim zmień fachowca od klimy.

Trza nabić czynnikiem z barwnikiem UV, z tydzień pojździć z włączoną klimatyzacją i dobiero wtedy można ocenić, czy gdzieś ucieka czy nie.

Poza tym z tego co się orientuje ciśnienie po stronie rozprężnej powinno być w okolicach 4 barów, więc ciężko stwierdzić, co właściwie fachowiec zrobił.

Jak jest mało czynnika, to zawsze słychać charakterstyczne syczenie w układzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można jaśniej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fan nie fan. Instalację sprawdza się w warunkach nominalnych, czyli jedna cześć zimna druga część ciepła.

Za pomocą azotu tego stanu się nie wykryje. Część "zimna" może być względnie szczelna w temperaturze pokojowej, a w temperaturze pracy już nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpowiedz prosta :brak czynnika czyli nieszczelność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam panowie ja mialem podobnie ale u mnie to chyba naprawde po "chlopsku"sprawdzano szczelnosc poprzez podlaczenie do ukladu jakies butli szczerze powiem ze nie pamietam co w niej bylo nabili uklad owym gazem i poprostu pryskali poprzez butelke ktora miala spryskiwac po przewodach i po wytrzarzaniau sie piany wykryli mi nieszczelnosc na jednym z dwuch czujnikow i mala nieszczelnosc na sprezarce...czujnik wymienili od reki koszt 120zl i przy napelnianiu ukladu czynnikiem dodali jakiegos uszczelniacza do ukladu z klimatyzacja z nadzieja ze pomoze uszczelnic ta znikoma nieszczelnosc,minelo ok.2,5 do 3 miesiecy i juz wieje cieplawe powietrze...zastanawiam sie czy nie sprobowac ponownie nabic ukladu z uszczelniaczem zeby przejezdzic lato.bo nowa sprezarka to pewnie nie maly koszt.

jeszcze pytanko jesli bym mial dodatkowa nieszczelnosc na parowniku to chyba tak dlugo czyli miedzy 2 a 3 miesiace klima by nie dziala tylko o wilele szybciej by czynnik uciekl? i jeszcze czy idzie samemu zrobic uszczelnienie sprezarki? moze jakies rady?

Edited by blackyee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego najprawdopodobniej nabili ci azot pod ciśnieniem i w ten sposób szukali nieszczelności. Moim zdaniem byłeś u jakiś magików co chcą zarobić a nie usunąć usterkę. Z tymi uszczelniaczami to jak z uszczelnianiem wycieków w chłodnicy możesz przesadzić i zaklajstrować układ i wtedy co??? jeszcze większe koszty. Możesz mieć "dziureczkę" i tak się będzie działo. Jedź do fachowca i nabije ci układ azotem albo UV i znajdzie nieszczelność. Ja miałem przypadek że puszczało uszczelnienie na sprężarce a dodatkowo filc na uszczelnieniu filtrował barwnik i dopiero wyszło jak zdemontowałem sprężarkę. Co do uszczelnienia sprężarki to zależy koszt samych uszczelnień komplet to ok 150 zł + robocizna. Najpierw zrób tą sprężarkę jeżeli z niej ucieka czynnik a później się będziesz martwił jak coś nie będzie grało bo jeżeli po takim czasie dopiero przestało "zimnić" to dziurka jest mikromalutka

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za odpowiedz...no mam dziureczke co mi wykryli na obudowie sprezarki ale powiedzieli ze moze uszczelniacz da rade sobie z tym...no wyszlo ze niedal...czy idzie samemy wymienic czy tez zrobic uszczelnienie sprezarki zeby zaoszedzic chociaz na robociznie? jesli tak to prosilbym o jakies porady jak sie do tego zabrac.dzis to juz ledwo ledwo jak nasza reprezentacja w meczy z czechami daj oznaki zycia...bardziej cieplawe powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do syczenia, to jak syczy, to nie znaczy zawsze, że układ jest pusty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wystarczy, troche poczytac zasade działania klimatyzacji i ciśnienia.

W co drugim, trzecim aucie syczy

Proponuje, dla testu pojezdzić troche na klimie wyłączyć auto i odrazu podnieść maske i przyłozyć ucho, a sie zdziwicie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

I też to słychać w kabinie.

Albo np jeżdząć na klimie, wyłączyć ja i za minute ponownei włączyc, też zasyczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

W TYCH przypadkach jest to syczenie sekundowe, lub kilkusekundowe

Ale dokładnie, może to być też objaw pustej klimy tylko wtedy syczenei występuje cały czas, ale jak chłodzi tak jak chłodziło do tej pory i nie syczy podczas działania nie mam czym się martwić.

Edited by Hrabia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no u mnie juz mozna powiedziec ze nie chlodzi i caly czas juz sycy.wiec przez ta moja mikro dziurke ulecial caly czynnik:/ da sie samemu uszczelnic sprezarke? robil to ktos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego teoretycznie mógłbyś dać rade ją uszczelnić sam-pisze teoretycznie ponieważ ja wolałem pozostawić komuś kto zjada na tym zęby. Za około 80-100zł za robociznę będziesz spokojniejszy a w razie złego złożenia lub innych myków które mają "klimiarze" tylko narobisz sobie większych wydatków bo wtedy nie masz żadnej gwarancji itp i gdy nawet źle złożysz czy coś to znowu płacisz za czynnik. Syczenie występuje gdy jest słabe ciśnienie w układzie. Jeżeli nie ma czynnika w układzie sprężarka się nie załączy.

Także przemyśl to bo zajmie ci to dużo czasu a efekty tej pracą mogą być niewiadome ponieważ gość od klimy zrobi ci test szczelności sprężarki i wyjdzie czy zrobił to dobrze.

Ale to tylko moje skromne zdanie

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mi powiedzial ze zregeneruje mi ja za 400-500zl. chodzilo mu pewnie o uszczelnienie bo on wykryl mi ta malutka nieszczelnosc. zna ktos kogos kto zrobi to tanio na slasku okolice katowic,chorzowa itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Trochę mnie uspokoiłeś bo mam ostatnio podobne objawy ale jeszcze na napełnienie sie nie wybrałem.

Rok temu usłyszałem pod deską jakieś dziwne syczenie i tego lata klima juz nie działa.

Dwa lata temu syczenia żadnego nie słyszałem.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie wszyscy klimaciarze, z którymi rozmawiałem twierdzą że jeśli w klimie nie będzie gazu to się nie załączy.

A u mnie klima się załącza tylko nie chłodzi i sprężarka dziwnie "brzęczy".

Jak myślisz czy to normalne objawy?

Bo zastanawiałem się czy coś się nie rozszczelniło, albo sprężarka nie zaczyna padać?

Ale z tego co czytam to pusta klima chyba może powodować dziwny dźwięk spreżarki? Czy się mylę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszke nie rozumie, i chyba nie dokońca zrozumiałeś mój post co do syczenia i kiedy one występuje.

Piszesz, ze dwa lata temu syczenia nie było i klima działała, rok temu pojawiło się syczenie, a tego roku klima niedziała ?

W tym wypadku widać, że możesz mieć gdzieś malą nieszczelność,( jak piszesz, że czynnik uciekł? przez 2 lata)

Nie napisałes czy syczenie pojawiało sie chwilowo, tak jak pisałem 1-3 sekundy, czy cały czas podczas działania-włączenia klimatyzacji.

Co do pustej klimy, jak klima jest pusta, to czujnik ciśnienia nie pozwoli załączyć klimy, żeby nie zatrzec sprężarki

Więc przy pustym układzie nie ma prawa się załaczyć.

U ciebie sie załącza, więdz czynnika musi coś byc, a może nie chłodzić, bo jest go bardzo,bardzo mało i sprężarka wtedy wydaje dziwne odgłosy bo nie ma smarowania.

Jest też opcja, że masz czynnik, ale sprężarka-kompresor wyzioneła ducha i nie "pompuje"

Najlepiej jej teraz nie włączaj(szkoda zajechać sprężarke) podjedź do zakładu co specjalisuje się w klimatyzacjach, lub takiego jakiegoś bardziej ogarniętego.

Podłączą zawory, sprawdzą czy jest coś czynnika i jakie jest ciśnienie.

Gdyby coś było nie tak to odrazu wyjdzie.

A jak klima bedzie pusta nabiją ci azotem, sprawdzą szczelnośc, ciśnienie.

Wtedy jak nabiją azotem, powinna się tez wtedy załączyć spręzarka i będzie wiadomo czy zaskoczy lub/i jakie wydaje odgłosy.

Zazwyczaj sprawdzenie szczelności jest gratis, ale jak co to max taka usługa 20 zł.

Edited by Hrabia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak piszesz.

Syczenie nastapilo chwilowo tak na 1-3 s. O ile pamiętam to zdarzenie takie miało miejsce dwa razy.

Nie wiem teraz o co chodzi z tą nieszczelnością gdyż niektórzy twierdzą, że klimę co dwa lata należy nalełniać. Więc jeśli tak jest to chyba nie z powodu jakiejś powstającej po takim czasie nieszczelności?

A ja przez dwa lata klimy nie dotknąłem więc pomyślałem, że czas na "dolewkę".

Jeszcze ciekawe spostrzeżenie, a mianowicie włączałem klimatyzację dwukrotnie i za pierwszym razem po wciśnięciu przycisku (mam manualna klimę - tak to się chyba nazywa), chyba samoczynnie po kilku sekunadach sie wyłączyła więc wcisnąłem drugi raz i już pracowała. Za kilka dni za drugim razem kiedy wcisnąłem przycisk normalnie sie załączyła.

Piszesz o tym czyjniku więc zastanawiałem się czy za pierwszym razem nie zadziałał i jej nie rozłączył ale jeśli by tak było to powtórne wciśnięcie przycisku również powinno rozłączyć prawda? Być może za pierwszym razem przypadkiem trąciłem przycisk i to ja rozłączyłem a nie czujnik.

Nic tak jak piszesz kiedy pojade na nabicie to wszystkiego się dowiem.

Liczę na to, że ze szczelnością to nie będzie problemu bo nic nie grzebałem koło klimy i tylko napełnienie wystarczy.

Dzięki za odpowiedź.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne to w twoim przypadku.ale jak pisałem, może a nie musi syczeć.

Klime można kontrolować co rok(nie mylić z serwisem)

Średnio przyjmuje się, że czynnika ucieka 10% na rok.

Niekoniecznie jest to nieszczelność. W końcu jest to układ "zamknięty"'

Najwięcej czynnika "ucieka" przez elementy gumowe, które występują w przewodach.

Jest to jak najbardziej normalny objaw.

U ciebie jak po 2 latach uciekł? cały czynnik to jest coś na pewno nie tak.

Co do włączenia i wyłączenia się u ciebie klimy.

Może to być przypadek, jak piszesz, że wyłączyłeś, lub czynnika jest na pograniczu i raz czujnik załączy, a raz nie.

Daj znać co tam u ciebie wyszło

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiedzmula

Taaaa,z klimą,jak widze,nie tylko ja mam problem. Nabiłam klimę po tygodniu jeżdżenia z azotem,aby sprawdzic szczelnośc. Po jakimś miesiącu klima zamiast chłodzic-grzeje. Okazuje się,że poszło uszczelnienie i czynnik uciekł. Do tego okazuje się,że sprężarka zaczyna się rozszczelniac i jeden z "fachowców" stwierdził,że moooże w 1000 zł zmieszczę się z wymianą jej i nabiciem. Może ktoś wie,gdzie w okolicach Dąbrowy Górn. można to załatwic taniej? Dzieki wielkie za dobre rady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Wczoraj wreszcie nabiłem klimę i na razie jest ok. Chłodzi bardzo dobrze ale trochę dziwna sprawa bo podczas próby na podciśnienie to było ok ale po napełnieniu okazało sie, że odessanego czynnika jest 0. Więc weszło 900g. Znajomy mechanik mi to robił i zastanawiał sie czy nie ma jakiegoś rozszczelnienia bo dziwne że czynnik wyparował do zera. Drugi znowu mówi, że to możliwe jeśli nic nie było robione w sumie od 2009 roku kiedy to auto zakupiłem. A wy co o tym myślicie?

Możliwe że przez te prawie trzy lata, a może i dłużej bez żadnej kontroli czy serwisu całkowicie wyciekł czynnik?

Ćiśnienie w układzie było tylko czynnika zero.

Na razie pojeżdże i będę obserwował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis bylem na nabiciu klimy, wypompowali mi caly czynnik, przefiltrowali go i wpompowali uzupelniajac braki.

caly uklad jest szczelny poniewaz poprzedni czynnik byl nabijany dwa lata temu i byl praktycznie caly.

teraz jest problem, klima, tzn sprezarka sie nie zalacza, zauwazylem to za pozno zeby wrocic do nich do serwisu i zglosic reklamacje.

sprawdzilem bezpieczniki i wszystkie sa ok, sprezarke sprawdzilem na wylaczonym silniku podajac jej napiecie to slychac zalaczanie elektromagnesu.

podlaczajac manometr cisnienie na "grubym" przewodzie to 100psi.

teraz pytanie odnosnie czujnikow poniewaz mam dwa czrero pinowe, wszedzie gdzie znalazlem jakies informacje to wystepowal jeden cztero a drugi trzy pinowy.

jeden ma prostokatna wtyczke a drugi taka bardziej kwadratowa, ktory odpowiada za podanie napiecia na sprezarke?

A wiec tak, co zauwazylem dzis rano.

Przy 13,5 stopnia cencjusza klimatyzacja normalnie sie zalaczyla i pracowala normalnie.

Ale po przejechaniu trasy z pracy do domu, wiadomo chlodnica wody uzyskala swoja temperature co za tym idzie temperatura chlodnicy od klimy tez wzrosla i klima juz sie nie wlaczyla.

Zastanawia mnie tylko teraz to czy mam uszkodzony czujnik, czy za duzo czynnika nabitego do klimy, na wydruku z maszyny mam napisane ze nabili 900g,

tak tez pisze na tabliczce od klimy wiec to chyba nie to, no chyba ze poprostu przesadzili z cisnieniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujniki ciśnienia to S20 i S65

S20 jest czteropinowy

S65 jest sześciopinowy ale wykorzystane są cztery

Tutaj je opisywałem razem ze zdjęciami

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki Tasiol ale jak jest z tym cisnieniem?

te 100psi to za duzo i isc na reklamacje czy dobrze i zmieniac czujnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy takim ciśnieniu klima musi się normalnie załączyć.

Zdejm wtyczkę z czujnika S20 i zmierz miernikiem czy na pinach 1 i 2 czujnika (nie wtyczki), jest zwarcie. Powinno być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a wiec tak, czujnik wymieniony, sprawdzilem czy jest zwarcie na pierwszym i drugim pinie i jest.

poprzedniego nie sprawdzalem poniewaz i tak ciekl przez piny, bylo widac to po czynniku reagujacym na uv.

najgorsze jest to ze klima dalej sie nie zalacza.

sprawdze czy zalaczy sie wieczorem jak bedzie chlodniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam!

podłącze się pod temat - ostatnio nabiłem swoją klimatyzację po wymianie skraplacza...no i osuszacza przy okazji...pojechałem do zakładu i

podłączyli do maszyny, próżnia przez 5 min - wszystko OK - szczelne niby i tu moje zdziwienie - patrzę na nastawy maszyny:

Ilość czynnika - 650g

Ilość oleju - 20ml

Ilość UV - 3ml

tyle też załadowała - poszła wymiana zdań:

ja: "...chyba powinno być 900g lub 750g według nalepki tej tutaj..."

spec od klimy: "jakbym Ci 900g nabił to by Ci klimę rozje*alo"

ja: "...a oleju tylko 20ml? układ był pusty...jak mówiłem wymieniałem skraplacz odrobinę jakiegoś oleju też wykapało..."

spec od klimy: "...spokojnie - będzie działać"

no i fakt - działa...mrozi dobrze...tylko wydaje mi się że strasznie głośno kompresor pracuje bo słyszę go w kabinie...spec stwierdził że tak ma być...i teraz pytanie - czy warto udać się do kogoś innego żeby sprawdził po nim?

Edited by pietrovek

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedz do innego serwisu niech sciagna to co masz i niech dobija Ci do stanu ktory powinien byc.

a od tamtego zadal bym zwrotu kasy.

i dlaczego proznie zrobil tylko przez 5 min?

ja jak bylem z moja vectra to stala z podpieta pod maszyne i z proznia przez 20minut, oczywiscie zero przeciekow.

a ja mam pytanie odnosnie przekaznika kolo akulumatora w tej dluzszej puszcze.

ten od klimy, teraz nie pamietam numeru, jakie powinien miec napiecie na poszczegolnych pinach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...