Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

grzesiek VC

opel vectra c kombi opc 2.8T

Recommended Posts

Witam szukam kombiaka z racji powiększającej się rodziny... i znalazłem coś takiego

Please login or register to see this link.

najchętniej do zagazowania.... i tu pytanie jakie jest realne spalanie takiego auta na gazie... aktualnie jeżdzę vc htb 1.9 150koni i auto znam i jest wygodne pojemne więc na te tematy nie będziemy się rozpisywać...

interesuje mnie jak wygląda sprawa zagazowania jakie koszta i jakie spalanie.

Dziękuję za odpowiedzi i pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz naprawdę kupić to się streszczaj z tym OPC, bo długo raczej czekać nie będzie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wczoraj gadałem z gościem od OPC w kombi. Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi 12 litrów i mniej się nie da. Im cięższa noga tym więcej. Limitu nie ma.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Realnie na gazie pewnie minimalnie będzie paliła ok. 16 litrów. Nie jestem pewien, nie mam takowego. OPC w gazie - hm... Lepiej poszukaj zwykłego 2.8. OPC w gaz raczej nie wypada.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak faktycznie jest ok ta viki to kupuj i się nie zastanawiaj. Gaz pewie koło 5 tysi. Ktoś pisał że tyle do insygni 2.8 T dawał.

Przy okazji nie ma się co gazu bać. Dobry fachowieć i da radę. Poco dawać zarabiać petrochemią

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ja bym brał bez problemu.

Moja 3.2V6 ma gazik ijestem zadowolonym człowiekeim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ewentualnie mam do wyboru jeszcze coś z innej beczki...

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten VW na wypasie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja jednak poszedłbym w stronę paska

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czemu kolego mówisz że jednak vw ? użytkowałeś może takiego paska? jakieś opinie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko serwis znajdz mechanika ktory podejmie sie naprawy 2.0 TFSI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> na jednej rece mozna policzyc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadnych pasków - tylko OPC. Tu nie ma co porównywać. W tym pasku nie ma niczego czego nie ma w OPC. Ale w OPC jest wiele ciekawostek któych nie ma VW.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiesz tak to można o każdym aucie powiedzieć... a pasek chyba nie jest aż tak awaryjnym autem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat ten silnik ma swoje bolaczki i tak jak pisalem wczesniej nie ma jeszcze odpowiednich osob ktore sa wstanie je zrobic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasy, kiedy VW był samachodem na lata już dawno minęły. Kiedyś miałęm VW i byiem super zadowolony, ale to było auto z produkcji przed 2000 rokiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh sam już nie wiem vc fajna fura duża wygodna... ale koszty gazowania i spalanie napewno będzie większe niż w pasku, muszę obejżeć te dwa auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koszt instalacji zapewne będzie większy w OPC bo jest 6 garów, spalanie na gazie w obu to już drobna różnica. Nawet jak będzie to różnica 4 litry na 100 to zawsze warto OPC. Ale ile niby taki pasek będzie palił na LPG - ze 12-13 po mieście jak nic. A OPC z 16-17 - groszowe sprawy.

Oczywiście decyzja należy do Ciebie ale jak masz okazję to OPC - nie będziesz żałował.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To po prostu nie bierz 2.8T, coś za coś, albo osiągi, albo ekonomia, nie można mieć wszystkiego. A 2.0 TFSI to chyba najbardziej negatywnie oceniany silnik VW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Akurat miałem przyjemność jechać takim passatem 2.0 TDI i powiem ze wrazenia jak najbardziej na plus, 170 KM z skrzynią DSG no jak dla mnie bajka, w srodku wszystko ładnie poukładane, wygodne fotele jak dla mnie troszeczke lepiej niz w VC ale to tylko moje zdanie chodz i tak bym nie zamienił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To ze mną rozmawiałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> czarna OPC kombi, najbrudniejsza na całym zlocie...

Widzę w tym aucie kilka potencjalnych problemów z gazem:

- gdzie wcisnąć pod maskę parownik i resztę gratów od gazu (jest naprawdę ciężko z miejscem)

- jaki parownik zastosować, by to działało a nie zamarzało i gazu rozprężonego nadążało robić (i powrót do punktu 1. gdzie taki wielki, lub dwa, parowniki zmieścić)

- jak podłączyć się do obiegu wody, by nic nie sp*****zielić (gazownicy podłączają się na pałę, co powoduje problemy albo z ogrzewaniem, albo z przegrzewaniem, albo z słabym grzaniem parownika)

- gdzie i jaką butlę wsadzisz? W miejsce koła zapasowego w bagażniku? Problem z gazem jest taki, że gdy jest w zbiorniku go już niewiele (nawet <50% przy małym zbiorniku), a mocno depniesz - to ciśnienie spada, w dodatku gaz odpływa do tyłu auta pod wpływem bezwładności, i może się przełączać na benzynę stwierdzając "brak gazu"....

- maksymalnie jaka tam wejdzie butla to jakieś 40-45litrów toroid, czyli z 30-35l do wykorzystania, a po ~20L juz będzie miał tendencje do przęłączania się na benzynę, bo ciśnienie za małe... więc przy spalaniu tego auta częstotliwość tankowania gazu do pełna co ~100km może być upierdliwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W VW nie ma mowy o gazowaniu a przynajmniej oplacalnym. TFSI to silnik z bezposrednim wtryskiem benzyny jak Direct w VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

więc pewnei wyjdzie podobie cenowo do ON ? lub bezyna+gaz w VW

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 tfsi nie mylić z padłem które zwie się 2.0 tdi 170km. To jest pomyłka, o 2.0 TFSI nie słyszałem negatywnych opinni.

ogólnie vw mi nie lezy to takie coś co nie wiem jak określić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma co nawet myslec. Zadna to oszczednosc. Pozostaje 2,8 VC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś mocno biadolicie z tym gazem w OPC. Wszystko da się zrobić i parownik zamontować i butla większa wchodzi. Ja mam w GTS butlę 55 albo 60 litrów, gazu wchodzi 46 l. A w kombi może wejśc pewnie większa.

Na allegro jest kombi z LPG - zadzwonić do gościa i poprosić info jak montowany gaz i bedzie wiadomo.

Po co się zniechęcać na samym początku.

A VW - jaki jest każdy widzi.

Lenox1 - coś mi się wydaje jednak, że różnica miedzy paskiem w dieslu , a TFSi jest spora. Poza tym jednak kubełki RECARO w OPC to zawsze lepsza zabawa.

Ale wiadomo, o gustach się nie dyskutuje. Ja osobiście wolę stylistykę OPLA. jeśli chodzi o wnętrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Lepiej się "zniechęcać" i sprawdzić wszystko na samym początku, niż potem utknąć z autem do którego gazu nie możemy tanio i dobrze wsadzić, spalanie nas rujnuje a budżet ciśnie...

Co do butli w kole - w VC kombi jest miejsce na koło dojazdowe (pełne rozmiarowo by tam chyba nie weszło), a w wersji OPC nawet tego nie ma - bo nie znajdziesz dojazdówki co się na zacisk przedni zmieści, więc jest tylko spray i kompresorek. Na 100% jest miejsca mniej niż np w takiej Omedze B, gdzie miałem butlę 50L, a i tak "podłoga" bagażnika ledwo się zamykała... Ale faktycznie jak widzisz gdzieś takie auto (np na allegro) z LPG to spytać można.

Co do miejsca pod maską:

Please login or register to see this image.

... naprawdę nie ma go tu zbyt wiele. Jeśli miałbym wsadzać gdzieś parownik, to zostaje albo wywalenie czegoś (zmiana filtra powietrza na stożkowy?), albo parownik gdzieś pod zderzakiem, w miejscu klaksonu czy gdzieś tam, zamiast w okolicy silnika.. Tak czy inaczej - rzeźba niezła... Robić to samemu i dla siebie można, ale znając realia gdzie większość gazowników potrafi instalacje zrobić "na odpierdziel" i z błędami nawet w fiacie panda, więc tutaj aż strach ile rzeczy mogą zrobić co najmniej źle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dlatego warto zernąć jak inni to zrobili i czerpać z już istniejących rozwiązań. Na moje skromne oko - parownik można wsadzić między silnikiem, a obudową akumulatora. A gdzieś widziałęm że włąśnie parownik w osłonie aku. Jest tam sporo miejsca przy aku 72 Ah. A pewnie można też od strony ściany grodziowej gdzieś wsadzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 TFSI to jest doładowana jednostka 2.0 FSI, którą miałem okazję oglądać przy okazji kupna samochodu przez siostrę. Po przeczytaniu wielu forów VW każdy odradza te silniki...dlaczego?

1.Problem z pompą paliwową(jak dobrze pamiętam wysokie ciśnienie)-to samo co VC tylko w Oplach po większych przebiegach pada

2.Strasznie osadzający się syf w dolocie i bardzo częsta jazda do serwisu na czyszczenie go

Te dwie rzeczy użytkownicy ocenili jako najdroższe w eksploatacji. Aha, i paliwo jakie można do niego tankować to min.98oktanów(nie wiem jak jest w OPC)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dlaczego do paska 2.0 tfsi trzeba lac paliwo mi. 98 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...