Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maniek_w2

Pękł pasek rozrządu w Signum 1.9 cdti 150km

Recommended Posts

Witam. Wczoraj przy ok 50km/h pękł mi pasek. Miał już ktoś taki przypadek ? jakie szkody mogły powstać? Autko jest z 2006 roku. Ma najechane 168 tyś mil, było serwisowe ostatni serwis przy 151 tyś mil. Nie wiem kiedy i czy wogóle był tam rozrzad wymieniony, ale myślę że z takim przebiegiem chociaż raz powinni wymienić w tym serwisie. Mam nadzieję że na gwarancję się złapie :-) jak nie to klops.... autem nacieszylem się trochę ponad miesiąc. I jeszcze jedno pytanie, ile orientacyjnie koszt naprawy by wyniósł? Mieszkam w UK.

dzięki za info i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po peknieciu paska doszlo do udezenia zaworow o tloki.Czasami pogiete jest tylko kilka zaworow a czasami jakis tlok oberwie i kwalifikuje sie do wymiany. Wszystko zalezy od szczescia i od tego czy np. nie probowales uruchomic po tym silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie auto kilka razy próbowałem odpalic po tym jak zgasło, czyli to też na niekorzyść?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak mogles narobic wiecej szkod.Wyobraz sobie uderzajace tloki o skrzywione i wystajace niektore zawory. Nie zdziwilo cie ze silnik przy pierwszej probie odpalenia chodzil jakos tak szybko?

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

po tym jak zgasł już nie chciał odpalić. Kontrolka klucza się zapaliła i nawet na moment nie zapalił, tylko rozrusznik kręcił i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No mialem na mysli ze rozrusznik tak lekko krecil silnikiem jak nigdy. Jak rozrusznik kreci to poruszaja sie tloki gora dol i udezaly oto co wystawalo z glowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najgorsze głupstwo kręcić silnikiem jak się pasek urwał

głowica do zrzucenia bankowo najednym cylindrze krzywe zawory

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszty w uk...ogromne, taniej kupic silnik uzywany.

swoja droga tez niezly aparat z ciebie, kupic auto i nie wymienic rozrzadu szzcegolnie ze zyles nadzieja ze angol to zrobil.

a tu zalezy jak sie trafi, ale wiekszosc jezdzi autem tak dlugo az cos sie nie wysypie, lub przed duzym serwisem poprostu sprzedaja auto.

latwo tez kupic auto z pieczatkami z serwisu, a tak naprawde na serwisie auto bylo raz, lub dwa.

angole tez kombinuja,, nie jest juz tak jak 5-6 lat temu, kryzys kolego wola kupic piwo niz dac auto do mechanika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka lat temu mieliśmy Tico , ta sama sytuacja , zerwał się pasek, raz próbowaliśmy go odpalić. Koszt remontu silnika 3 tysiaki. Ale to nie był Opel tylko Tico więc koszty niższe. Tłoki i inne części wyglądały jak po wybuchu bomby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Znajdz polski warsztat i tam będzie napewno polowa ceny , dla przykladu ja mialem problem z odkreceniem jednej świecy to za to mi zawołali około 800 funi ,(głowica w górę itp)

Ale mysle ze okolo 600 funi jak więcej szkód nie ma .

Pasek napewno byl zmieniany tylko na jaki ? Czesto zmieniają na bardzo tanie części i tak to wychodzi

Szkoda ze nie pomyslales o zmianie paska przy takim.przebiegu .

Edited by krystian8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgasł silnik to nawet do głowy mi nie przyszło że pasek pękł, więc próbowałem odpalić... , wiem teraz że głupio zrobiłem nie wymieniając tego paska ale już za późno, auto mam ponad miesiąc i niedawno w serwisie było to myślałem że wszystko jest ok a tu taki klops, popytam w warsztatach i u znajomego polaka, mam nadzieję że w 1000f się zmieszcze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślę ze mniej , sam kompletny rozrzad około 150 funi plus to co padło .

Tak mysle ze około 600-700 funi

Gdzie mieszkasz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Szkocja, abyś miał rację z kosztami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Vectre cdti 150km I w zeszlym roku mi pasek przeskoczyl na zebatce - co bylo jej wina bo klin byl zle.zalozony (czytaj - wcale) I pocharatalo silnik poniewaz jecbalem kilkaset metrow tym traktorem. Mechanik nie mogl wyciagnac jednego z wtryskow wiec trzeba bylo go wyciac. Zakup regenerowanej glowicy + wtrysk + pompa wody + rozrzad + kolo zebate +plyny + robocizna = ÂŁ1100.

Auto mialo 182 tys mil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niedawno miałem sytuację z przeskoczonym rozrządem. W tym silniku występują dżwigienki zaworowe które w przypadku kolizji się łamią i zawory nie ulegają wygięciu. Owe dżwigienki znajdują się pod pokrywą zaworów. U mnie po zdjęciu pokrywy były połamane dwie dźwigienki. Głowicy nie zrzucałem ale komory zostały obejrzane endoskopem. Po złożeniu auto jeździ normalnie. Więcej w tym temacie:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po przeskoczeniu paska zwykle zniszczenia sa duzo mniejsze niz przy zerwaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napewno są większe uszkodzenia ale teoretycznie zawór w tym silniku w przypadku zerwania paska w momencie uderzenia powinien połamać dźwigienki. Czytałem nawet na forum Alfy że po zerwaniu paska gość wymienił 11 dźwigienek sprawdził szczelność. Po tej naprawie samochód działał normalnie. Mnie mechanik też chciał naciągnąć na zrzucanie głowicy ale powiedziałem że nie i nie żałuje bo pare stówek zostało w kieszeni. Jak znajde to podrzuce linka do tego tematu o dźwigienkach.

Edited by suhy

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tak: koszty naprawy jak tylko dzwigienki byly by polamane ok 400f z rozrzadem, czesciami i robocizna. Gdyby glowica okazala sie uszkodzona dodatkowo ok 300f, wiec koszty naprawy w granicach 400-800f, jeszcze mam wyciek oleju w tym nieszczesnym silniku który tez trzeba by bylo zrobic to dodatkowe ???f.

Silnik mial najechane prawie 170tys mil. Po róznych kalkulacjach postanowilem wymienic silnik, znalazlem uzywany z gwarancja 3 miesieczna na ebayu za 700f, najechane ma trochu ponad 30tys mil, wiec prawie nowy, znajomy mechanik polak za wymiane krzyknal 300f, czyli za wszystko w 1000f sie zmieszcze, przy okazji za dobra cene wgra chipa na 180km. Stary silnik pójdzie na czesci wiec pare funciorków sie odzyska, Buda auta jest prawie z idealnym stanie wiec autko na nowo odzyje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko w nowym silniku zaloz nowy rozrzad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypowiem się wkrótce nt.wymiany rozrządu,ponieważ planuję wkrótce wymianę kpl. części rozrządu,a że mam trochę czasu (117,650 tyś.km,silnik 1.9 CDTI,120KM,8V ,Z19DT),póki co rozglądam się po Wt-atach...Ceny;900,-,950,-(części 500-550+robocizna 400,-).Jak sądzicie ;jakie części są "odpowiednie" to tych aut ?(pasek,pompa,rolka)....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bylo juz 1000x jakie czesci sa polecane wystarczy uzyc szukajki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

widać kolega nowy, nie krzyczmy.

Kupuj tylko markowe części rozrządu czyli INA napinacz, Pompa wody DOLZ i pasek ContiTech i rolka INA.

Jak ktoś Ci będzie chciał sprzedać Ruville(niebieskie pudełko) i powie, że w środku będzie INA, to nie słuchaj tylko Kup INE ( pudełko biało-zielone)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikołaj pierwszy post to mógł byś się choć przywitać a po drugie trochę użyć sił i poszukać bo zapewne ktoś inny też szukał częsci i udzielono mu odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

epson509; dzięki za podpowiedż ,zapewne skorzystam z tych części,a pochwalę się nimi za parę (?)lat ...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...