Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest mesjasz 3210

zagazowanie silnika vectra 2,2

Recommended Posts

Guest mesjasz 3210

witam. szukalem na forum odpowiedzi ale nie udalo mi sie znalezc.

nosze sie z zamiarem kupna vectry c z benzynowym silnikiem 2,2. czytalem na forum ze zle znosza lpg. na allegro widzialem dosc sporo 2,2 zagazowanych tylko ze kazdy o mocy 147 km. silnikow 2,2 155 km nie znalazlem zadnego zagazowanego. dlaczego?

jeszcze jedno pytanie czy vc z silnikiem 2,2 147 km wychodzila z 6-biegowa skrzynia biegow w 2,2 155 km wiem ze wystepuje.

dziekuje pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.2 dobrze znosi gaz, jeśli chodzi o wady to na początku produkcji był tam jakiś probłem zesmarowaniem łańcucha rozrządu. 2,2 155KM nie gazuje się i były dopiero od 2004r.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam osobiscie vc 2,2 i zakladalem gaz ale musi to byc silnik z22se a nie 2,2 direct...i w tym 147 km nie wystepowala skrzynia 6 tylko zawsze bylo 5 biegow

Share this post


Link to post
Share on other sites

W VC były dwa silniki o pojemności 2200cm3

Pierwszy o mocy 147KM który normalnie można zagazować i nic mu się nie dzieje z tego powodu

Drugi DIRECT o mocy 155KM i tego się nie da zagazować. (Dla upartego się da ale koszt instalacji od 6000zł)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ostatnio słyszałem, że w autach z hydraulicznymi popychaczami zaworów z instalacją LPG trzeba co jakiś przebieg rozbierać silnik?

To dla mnie jakaś nowość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.2 155KM nie zagazujesz, bo wtryskiwacze są bezpośrednio w komorze spalania i paliwo je chłodzi, żeby się nie "spaliły"...niby są instalacje które działają na zasadzie chyba 6 cykli gazu i 2 benzyny, ale to raczej mało ekonomiczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dla grupy VAG jest już w fazie testów instalacja która puszcza gaz przez wtrysk benzyny ale koszty będą duże jeśli wejdzie to montażu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to bajki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mesjasz 3210

dziekuje za informacje. z tego wszystkiego pozostaje 1,9 cdti 150 km. 6 biegow.

przy okazji szukania bezposredni wstrysk paliwa i lpg. holenderska firma vialle opracowala system ktory wykorzystuje w pelni lpg. fragment artykulu

ciekawe tylko bardzo drogie

Zupełnie inaczej do tematu podeszła holenderska firma Vialle. Instalacja do silników z wtryskiem bezpośrednim nie ma normalnego zbiornika na gaz, nie ma parownika, a więc nie jest wpięta w układ chłodzenia silnika, nie ma wymiennych filtrów... To co ma?

Zbiornik (butla) z gazem wyposażony jest w pompę paliwa. Stąd LPG w stanie ciekłym trafia pod ciśnieniem do rozdzielacza paliwa, który montuje się pod maską. Do tego samego urządzenia podłączony jest przewód z benzyną, który normalnie prowadzi do fabrycznej pompy wysokiego ciśnienia w silniku. Z rozdzielacza paliwa doprowadzony jest przewód paliwowy do fabrycznej pompy wysokiego ciśnienia (w aucie bez instalacji dostarczana jest do niego benzyna bezpośrednio z baku).

Please login or register to see this link.

Teraz – w zależności od wybranego rodzaju paliwa – benzyna lub gaz w stanie ciekłym dostarczane są do pompy, stąd paliwo (benzyna lub LPG) trafia do fabrycznych wtryskiwaczy paliwa i... tyle. System wykorzystuje fabryczne wtryskiwacze benzyny do zasilania silnika gazem, a więc niezależnie od wybranego paliwa zachowana jest zasada wtrysku bezpośredniego. Ponieważ nie ma potrzeby podgrzewania i rozprężania gazu w parowniku, silnik może być cały czas zasilany gazem – od startu do wyłączenia, niezależnie od temperatury otoczenia.

Co więcej, silnik wyłączony przy zasilaniu gazem musi odpalić na gazie, ponieważ w przewodach doprowadzających paliwo do wtryskiwaczy jest gaz, którego nie da się „wycofać”. Nie ma najmniejszego problemu, aby w ogóle nie używać benzyny. Co więcej, tego typu układy funkcjonują w samochodach fabrycznie przystosowanych do zasilania wyłącznie gazem w taki sposób, że w ogóle nie mają układu benzynowego. Instalacja LPG do silnika TSI? Jeśli już, to właśnie taka

– pozbawiona parownika, układu podgrzewania i wtryskiwaczy gazowych.

Każda instalacja do silnika z bezpośrednim wtryskiem jest droga i należy starannie obliczyć, czy ma szanse się zwrócić. Za tradycyjną instalację przystosowaną do bezpośredniego wtrysku benzyny zapłacimy 4,5-6 tys. zł, przy czym warto przyjąć, że co najmniej 25 proc. (ale może nawet 70 proc. – w zależnopści od warunków i stylu jazdy) spalanego paliwa to benzyna. Należy wziąć pod uwagę koszty wymiany m.in. filtrów. Instalacja Vialle pozwalająca na wykorzystanie gazu w 100 proc. kosztuje ok. 8 tys. zł – czyli jeszcze więcej. Jest natomiast bezobsługowa, choć warto pamiętać, że w butli z gazem znajduje się kosztowna pompa paliwa, która w starszych wersjach instalacji tej firmy lubiła się psuć. Producent, wiedząc o tym, proponuje na ten element gwarancję na 100 tys. km.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja mimo wszystko jeżeli miałbym wybierać z22se a z19dth to zdecydowanie bym brał benzyne + gaz, tańsza w naprawie,pewniejsza w podróży, tam w zasadzie nie ma się co psuć, a wiem bo mam drugą vc z22se z gazem i nigdy nie staneła na trasie ani nie było nieplanowanych wizyt w serwisie( obecny przelot 330tkm z czego ponad 200tkm na gazie)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale nie do silników opla, więc jakby nie było tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam, nie chcąc zakladać nowego tematu podłączę się tutaj, jestem posiadaczem z22se od ok roku, i przyznam szczerze że dużo o tym myślałem gaz, czy zmiana na klekota, ostatecznie chyba zdecyduję się na gaz , wpakowałem sporo kasy i wysiłku aby doprowadzić wiki do porządku i szkoda mi się jej teraz pozbywać, cgciałbym zapytać jaki gaz proponujecie do z22se i czy możecie podac przykładowe koszty instalacji, sporo osób mówi mi o firmie BRC ale myśle że użytkownicy tego silnika mogli by coś doradzić. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niesamowicie mnie to cieszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tech 214, hana zielona, reduktor kme silver to będzie dobry zestaw do tego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...