Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Rhomek

AF-40 przeciazona?

Recommended Posts

Ostatnio zaobserwowalem dziwne zjawisko. Przy szybkiej jezdzie, a konkretnie przy ostrzejszych zakretach z butem w podlodze skrzynia jakby nagle wyrzuca na luz. Auto idzie szybko w zakrecie i nagle obroty rosna do odciny a samochod przestaje jechac. Puszczam na chwile gaz i znowu wciskam a skrzynia jakby glupiala - przyspiesza, szarpie i znowu na luz. Poczekam 10 sekund nic nie robiac i wszystko wraca do normy.

Wyglada to jakby skrzynia byla przeciazona i dla bezpieczenstwa wrzucala luz czy cos w tym stylu. Dodam ze takie sytuacje nie maja miejsca przy jezdzie po proste i lagodnych lukachj, mozna butowac, puszczac gaz, butowac, hamowac itd i dziala super. Wszystko dzieje sie tylko przy szybkich ciasnych zakretach. Skrzynia nie liczac tego dziala bez zarzutu, nie szarpie, dobrze redukuje.

Moze ma to cos wspolnego z esp? Czy ktos zaobserwowal takie cos?

Edited by Rhomek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może masz za mało oleju. Zmieniałeś kiedyś, sprawdzałeś stan, wycieki. Olej hydrauliczny jest bardzo rzadki i pompa w skrzyni może łapać powietrze przy ciasnych zakrętach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Olej byl zmieniany jakies 30k km temu. w sumie brzmi to sensownie ale zadnych wycieklw nie widzialem. Da sie w tej skrzyni sprawdzic poziom oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Da sie. Wykrec srubke ktora tkwi w korku spustowym oleju. Z otworu bedzie kapal olej. Odczekaj az przestanie kapac. Przy prawidlowym poziomie oleju w skrzyni wylanego oleju powinno byc 0,5l. Srube kontrolna dokrecic i dolac brakujacy olej. Przed sprawdzeniem poziomu oleju powinien on miec jakies 70, 80*C Przed kontrola przesun dzwignie na D i z powrotem na P czekajac przy kazdym trybie jakies 10s przy wlaczonym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktos na jeszcze jakies pomysly co to moze byc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...