Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rssid

Przegub wewnetrzny - luzy Z19DTH

23 posts in this topic

Witam, od pewnego czasu borykam sie z problemem wibracji samochodem przy naglym przyspieszaniu. Gdy jade na 3 biegu i wcisne do dechy to lekko czuje wibracje samochodu (glownie z przodu i predkosci 70 km/h i wzwyz) gdy jade 4 efekt jest juz bardziej zauwazalny ale juz przy wyzszej predkosci, na 5 tak samo. Efekt jest bardziej zauwazalny gdy wlacze tempomat podczas jazdy pod gore ( jadac na 4 biegu tak 70-80km/h). Czuc wtedy jak trzesie autem.

Wyczytalem na forum ze to jest objaw przegubu wewnetrznego. Wymienilem jeden lewy bo mechanik powiedzial ze jest luz (wymianiony sam przegub z firmy NTY...przyznam sie ze nie znam jej ale zaryzykowalem. Przed wymiana efekt "trzesawki" byl duzo bardziej odczuwalny.

Dzisiaj pojechalem na kanal i recznie sprawdzilem czy sa luzy na tych przegubach...no i sa.. (luzy sa w kierunku prostopadlym do osi napedowej). Luzy sa na nowym wymieniamym i na starym niewymienianym. ...tak z 2mm osie napedowe moga chodzic gora dol.

Chcialem sie zapytac czy jest to normalne ze przeguby te maja taki luz (bo wydaje mi sie ze nie..) i czy to rzeczywiscie prze z to tak trzesie autem?

Przy spokojnej jezdzie i bardzo spokojnym przyspieszaniu od60 i wzwyz km/h tego nie czuc..przy ruszaniu tez nie. Jedynie przy mocniejszym przyspieszeniu.ardzo prosze o pomoc.

Witam, nikt nie odpisał ale usterka już usunięta. Okazało się, że to były właśnie te luzy na przegubach wewnętrznych. Wcześniej ten przegub co był wymieniany był do kitu...nie polecam..sam mechanik stwierdził, że to byle co bo po 2 tygodniach zacząwypluwać smar w miejscu zgrzewu....będę reklamować i starać się o zwrot prawie 400zł... NIE POLECAM tej firmy i sprzedawcy, bo zapewniał, że to jedyne oficjalne zamienniki.

Kupiłem używane półosie ze wszystkimi przegubami (zew i wew) z podpora i ta dluga osia za 650zł...założyłem tylko krótkie półosie z wew. przegubami i jak narazie problem znikł. A reszte przegubów (bez luzów) mam jako zapas...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Temat proszę zamknąć chyba że ktoś się jeszcze chce czegoś dowiedzieć to służę pomocą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam podobnie.Tzn terkotanie przy ruszaniu powolnym nie strzelanie.Spojrzalem dzisiaj na przeguby i sie przestarszylem.Mianowicie prawa i lewa strona kiedy ruszam w bok tzn od kola w strone skrzyni i gora dol jest luz.Mniejszy gora dol ale ruszajac od skrzyni w strone kola to normalnie stuka i to niezle.Czy tak ma byc??Czy przeguby to polaczenie sztywne i nie ma prawa sie ruszac stukac??Dziwne bo stuki sa na przegubie wewnetrznym i zewnetrznym obie strony.Samochod ma nalatane 223 tys km i przeguby chyba nie byly ruszane...Masakra widzialem ze koszt przegubow jest dosyc spory chodzi o sztuke a co jesli bede mial 4 do wymiany...??Pomoze ktos??Czy przeguby moga miec delikatny luz??Czy to polaczenie stale??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Również jestem w poszukiwaniu przeguba wewnetrzengo do mojego autka. Jedną sztukę już wymieniłem firmy DRIVESHAFT PARTS, stanowczo nie polecam ( wytrzymała 4 miesiące i około 12 tys kilometrów).

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam chyba to samo. Jest wogóle jakaś firma, którą można założyć czy zostają tylko używki?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam jakies no name od tego sprzedawcy (kupowałem za 130zł ale ma chyba te same od 110 do 200):

Please login or register to see this link.

jak na razie to ok 30tys i ma się dobrze

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też borykam się z tym problemem, jak złapałem półoś i zacząłem nią ruszać góra-dół to luz jest bardzo duży, dodatkowo cieknie olej z uszczelniacza mimo że już w przeciągu 2 tyś km wymieniłem uszczelniacz 2x. Myślicie że wytarł się przegub wewnętrzny? Mechanik chce mi skrzynie zwalać i rozbierać a to już nie mały koszt, może wystarczy wymienić przegub za 180 zł i założyć nowy uszczelniacz... ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jakiej firmy miałeś uszczelniacz, bo najwiecej jest chińszczyzny...

Uszczelniacz Corteco powinien załatwić sprawe, chyba ze masz jakąś ryse na przegubie.

Skrzynia nie ma nic do tego wiec nie daj sie naciagnac na koszty.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od początku Corteco zakładałem, Mogłem nagrać filmik jak duży luz mam na przegubie...

Zdaniem innego mechanika sprawę powinno załatwić wymiana przegubu wewnętrznego. Sprawdzałem, uszczelniacz nie jest kierunkowy. Jest opcja żeby mechanik wziął mi przegub na WZ i przymierzył czy będzie taki luz jak na starym czy nie. W SziK-u pytałem i sprzedawca mówił że w VC i VB częściej klienci zamawiają przeguby wewnętrzne niż zewnętrzne więc chyba ewidentnie mają jakąś wadę

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też założone Corteco i jest wyciek. Jak będe robił drugi przegub to wsadzam uszczelniacze GM.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz luz na wewnętrznym przegubie wchodzącym do skrzyni?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przegub wewnętrzny ma niewielki wyczuwalny luz, w przeciwieństwie do zewnętrznego
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak bede mial chwile nagram luz na moim przegubie. Raczej watpie zeby 3 uszczelniacze byly wadliwe ze od razu po wymianie byl wyciek...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z uszczelniaczami tak jest, chyba że ktoś wpycha półoś na chama.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

który też może być firmy corteco

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko z dopłatą za logo GM

ja zakładałem corteco i nie cieknie

Edited by zubek
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam te same objawy

tylko szukając na allegro, jest dużo rodzajów przegóbów z różną ilością zębów, wie ktoś jak bez wyjmowania sprawdzić ile ma zębów przegób?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam dokładnie taskie same objawy jak autor posta. Po sprawdzeniu przegubów okazało się, że lewy przegub wew. chodzi góra dół w mechanizmie różnicowym. Teraz pytanie czy winowajcą będzie przegub czy może mechanizm lub łożyska na mechanizmie? Pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi gosc ktory sie zajmuje skrzyniami powiedzial ze cala skrzynie trzeba rozkladac na czesci pierwsze. Zmienilem przegub i dalej tak samo ma luz.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Nie miejsce zgrzewu, ale zaprasowania - przegub PASCAL marka Intercars - to samo rzyga smarem po tygodniu. Również nie polecam!

Szukam teraz półosi.

Please login or register to see this image.

Edited by reset
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Mam podobnie.Tyle że u mnie szarpie dość ostro kierownicą, ale czasem jest ok. Założyłem już 3 komplet kół żeby wykluczyć złe wyważenie.Czy mógłby ktoś mniej więcej napisać czy to przegub jest walnięty czy łożyska na mechanizmie. Luz to ok 2-3 mm.

Pozdro

Edited by dany1107
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy przegubie drży całe nadwozie, nie tylko kierownica.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może coś z maglem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> albo krzyżak na maglu

Sprawdź jeszcze czy masz dobrze dokręcone przeguby. A auto nie myszkuje Ci po drodze?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dwa dni temu kupiłem nowe buciki do mojej Vikusi 18''

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> .I wczoraj jak go podniosłem na koziołki i odpaliłem oraz wrzuciłem 4 bieg okazało się że koła dość mocno biją, sprawdziłem szpilki i ku mojemu zdziwieniu były można by powiedzieć (luzne). Dokręciłem i jest lepiej ale nadal czasem wyczuwam lekkie drgania na kierownicy i całej budzie. Półosie wyglądają spoko. Nie ma na przegubach luzów ani nic podobnego. Jedynie co zauważyłem jak wlazłem pod auto i zacząłem ruszać przegubem wewnętrznym to wyczułem luz 3-4mm ale nie na przegubie. Bardziej to wygląda jak by mechanizm w skrzyni był lekko luzny a nie przegub. I już sam nie wiem czy wymieniać przegub czy zwalać skrzynie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nikt jednak nie pomoże. Może ktoś jednak miał coś podobnego i rozwiązał problem?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.