Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

oo0ps

Rezystor dmuchawy

Recommended Posts

Witam.

Dzisiaj rozebrałem podszybie i dostalem sie do rezystora dmuchawy odcielem go i podlaczylem na krotko biegi zaczeły dzialać i teraz mam pytanie czy zamiast wlutowania nowego rezystora mozna wlutowac sam drut lub kabel ? gdzies czytałem ze mechanicy tak robia i ze mozna tak jezdzic jak z tym do konca jest ?

Edited by oo0ps

Share this post


Link to post
Share on other sites

A biegi działaja ci na kazdym bigu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak podlaczylem to kablem po odcieciu rezystora to tak, bardzo prosze was o szybka odpowiedz bo auto jest mi na dzisiaj potrzebne i bym chcial to wszystko spowrotem poskladac

Please login or register to see this quote.

dokladnie chodzi mi o ten bezpiecznik ten drucik czy mozna go wywalic i tylko druciki przylutowac

Edited by oo0ps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście że będzie działało, tylko jak sama nazwa wskazuje bezpiecznik służy do zabezpieczania. Jeśli zastąpisz bezpiecznik drucikiem, to ryzykujesz spalenie wentylatora, rezystora lub przewodów.

Bezpiecznik termiczny kosztuje około 3 złotych. Nie wiem czy za taką cenę warto ryzykować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to nie jest tak ze jak by tutaj cos bylo nie tak to ten bezpiecznik sie spali w skrzynce z bezpiecznikami ? zrobilem na miedziany drut 2.5mm przy nastepnej okazji wymienie na bezpiecznik termiczny lub jak bede mial wiecej czasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup sobie dużą gaśnicę - może się przydać....

Share this post


Link to post
Share on other sites

duzo osob tak robilo i jakos nie potrzebowali... Chyba w poniedzialek kupie ten bezpiecznik jak mnie tak straszycie i w sobote wymienie bo jesli nie bede na tych pierwszych 3 biegach uzywal dmuchawy to nic nie bedzie sie dzialo tak ? a jaki to ma byc dokladnie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzycho26

witam czy ktos jest w stanie mi napisac gdzie dokladnie w vectra c znajduje sie ten rezystor

Please login or register to see this link.

jestem posiadaczem saaba 93 od jakiegos czasu zaczelo smierdziec w nim spalenizna poczym nawiew w aucie przestal dzialac poszperalem troche i znalazlem przyczyne rezystor spalil sie prawie w popiol naprawa nie mozliwa a nowy dosc drogi ma ebay pisza ze ten sam rezystor posiada vectra c pojechalem na szrot rozebralem 4 vectry dokopalem sie do tedo silnika ale w zadnej z nich nie znalazlem tego rezystora gdzie on znajduje sie w tym aucie bo w saabie jest wpiety pod silnikiem nadmuchu a vectra nic takiego nie ma wszedzie gdzie pytalem o ten rezystor to mi mowia ze to taki zielony elemt ktory w zaden sposob nie przypomina tego czego szukam prosze pilnie o pomoc bo jest dosc cieplo:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

zobacz tutaj moze cos znajdziesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zabawa nie warta ryzyka.

Może być na przykład TZ-D-240

Please login or register to see this link.

Są dostępne w sklepach elektrycznych lub punktach naprawy sprzętu AGD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro postaram sie go kupic i w sobote wymienic mam go przylutowac czy rozciac drut i polaczyc kostka od laczenia kabli elektrycznych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie lutuj, bo się może sam odlutować i narobi bałaganu.

Podłącz na kostkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok rezystor kupilem taki jak napisales w sobote rozbiore to jeszcze raz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> gdzies widzialem taki temat tutaj ze bylo nawet zdjecie jak bylo to polaczone na kostkach i ogolnie temat o tym ale nie moge znaleźć

zrobilem go dzis chcialem na kostki ale za malo miejsca bylo zagielem druciki bo byly az za dlugie i przylutowalem troche sie balem ze moze go spalilem ale podlaczylem i wszystko ladnie smiga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by oo0ps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam vectrę b 2,2 dti. Chcę wymienić uszkodzony rezystor dmuchawy. Była kiedyś porada jak to dokładnie zrobić i nie ma już jej. Chciałem się upewnić że muszę przez podszybie wyciągnąć całą dmuchawę?

Witam. Nie czekając za długo na odpowiedź wziąłem się do roboty i właśnie przez podszybie dostałem się do środka i udało się wymienić rezystor.

Edited by kofi

Share this post


Link to post
Share on other sites

sory że odkupuje ale ten rezystor który mi poleciles znowu sie spalil nie dziala na 1 trzech biegach moze jakis wiekszy tylko jaki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po pierwsze nie ma większego. Są dwa rodzaje, przedlift i polift, różnią się wtyczką.

Po drugie pisałem Ci że nie można lutować, bo takie połączenie nie wytrzyma.

Po trzecie bezpiecznik termiczny nie pali się sam z siebie, tylko z powodu wzrostu prądu wentylatora. Przyczyną może być.

Zatarty mechanicznie silnik wentylatora.

Uszkodzone szczotki.

Uszkodzona izolacja na przewodach.

Lub uszkodzony sam rezystor.

Przy sprawnym silniku wentylatora i przewodach, bezpiecznik nie ma prawa się spalić.

Najpierw znajdź przyczynę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale chodzilo mi o bezpiczenik termiczny przez pomylke napisalem rezystor , dzialal 2 miesiace i sie dopiero spalil teraz i po lutowaniu normalnie chodzil wiec go nie splilem wtedy, a silnik wentylatora jest sprawy lekko chodzi sprawdze te przewody, ale ogolnie jak udalo sie polutowac i dzialalo to chyba ok czy on w jakims stopniu sie uszkodzil ?

Edited by oo0ps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pisząc o powodach uszkodzenia (po trzecie) też pisałem o bezpieczniku termicznym.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale nie ma wiekszego od tego TZ-D-240 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

są. ale chyba nie chcesz mieć pożaru w samochodzie? 240st. to już wystarczająco wysoka temperatura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...