Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

k89amil

V6 na 5 biegu traci moc przy wyższych obrotach i prędkości

Recommended Posts

Witam. Dzisiaj przejechałem moja vectra trochę km w trasie. Zauważyłem ze na V biegu od 4,5 tyś obrotów niema mocy. Otóż miałem na blacie 180km/h, droga dosyć pozioma i czasami lekko pod Gurkę, obroty 4,5 tyś i nie idzie dalej... Natomiast jak jechałem z lekkiej Gurki to ładnie sie rozpędziła do 200km/h przy obrotach 5 tyś lub może trochę więcej. Dalej nie próbowałem bo trzeba było hamować.

Na I i II biegu spokojnie ciągnie do odcinki chociaż też mam wrażenie, że przy tych wyższych obrotach jakby traci na sile...

Ostatnio pisałem w temacie o tym, że mi wyskoczył błąd czujnika spalania stukowego, został on skasowany jakieś 300km temu i do tej pory spokój. Ze 2 tyg temu z głupoty sprawdziłem czy jakichś błędów nie ma, kontrolka ku mojemu zdziwieniu wymrugała błąd czujnika wałka rozrządu... Teraz błędów nie sprawdzałem.

Dodam jeszcze, że mam takie zabezpieczenie w aucie które jeżeli jest załączone to chyba odcina dopływ paliwa bo silnik chwile pochodzi, pużniej sie trzepie i gaśnie. Czasem zapomnę sobie o tym i odpalę nie wyłączając tego i mi gaśnie. Niewiem czy możliwe jest to, że wtedy łapie jakieś błędy.

Od czego sie zabrać najpierw? Sprawdzić błędy i iść w tym kierunku czy może wymienić przewody i świece i dopiero patrzeć dalej bo kiedy co było robione w aucie to jest mi nie wiadome. Niby mam jakiś paragon na świece z 2008 roku ale kto wie...

Może najpierw sprawdzić te świece? W jakim są stanie. Tylko czy da rade wyciągnąć chociaż którąś bez demontażu dolotu w V6?

Jeszcze informacja o spalaniu:

Miasto 80% to 4 odcinki po 1.5km dziennie, 20% odcinki ok 10km = 14l/100km

Trasa agresywnie 120-150, parę razy 180km/h + Klima = 9.9l/100km

Trasa spokojnie 90-100km/h BEZ KLIMY, 70% na tempomacie = 7,1l/100km

Spalanie mierzone wg komputera i portfela. Różnica minimalna.

Poradźcie od czego zacząć...

Za życzliwość dziękuje z góry.

Pozdrawiam.

Edited by k89amil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym proponował nie samo sprawdzenie błędów ale sprawdzenie bloków pomiarowych w trakcie jazdy i powinno cię to naprowadzić. Ale dlaczego nie sprawdziłeś teraz błędów to nie wiem przecież to tylko zewrzeć i wymrugać - na początek zrób to. Tez miałem przypadek że zapalała mi się kontrolka silnika i auto chwilami nie miało mocy- po zczytaniu wyszedł czujnik spalania stukowego ale na następny dzień wszystko wróciło do normy. Ale nie piszesz kolego czy naprawiłeś te awarie czy tylko usunąłeś błędy i tyle????

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko osunąłem błędy. Tak mi mechanik doradził zeby usunąć, jeździć i zobaczyć czy sie powtórzy. No i wydawało się ze było wszystko w porządku dopóki nie rozpędziłem go do tych 180... Dzisiaj sprawdzę te błędy.

________

sprawdzilem i jest jeden błąd 0335 Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A".

czyli ten co zauwarzylem jakieś 2 tyg temu

Edited by k89amil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten błąd będzie zawsze jak będziesz sprawdzał błędy na zapłonie

A masz zamontowany LPG????

Edited by barto89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie mam LPG. Dzisiaj kupiłem klucz do świec to w najbliższym czasie spróbuje sprawdzić stan świec chociaż tych z przodu. Byłem u mojego mechanika to mówi, żeby najpierw wymienić świece i kable a dopiero potem będziemy myśleć co dalej.

Ten błąd wałka rozrządu to na 100% wychodzi jak się sprawdza te błędy przez zmostkowanie i na zapłonie?

Widzie, że też masz v6. Proszę powiedz czy u Ciebie na mniejszych biegach ciągnie równo do odcinki? Bo u mnie tak jakby przy tych wyższych obrotach ok 5tys w gore jest jakby trochę słabszy. I tak samo odczuwam, że jest trochę słabszy na rozgrzanym silniku... Mechanik mówi, że to normalne bo na ssaniu więcej paliwa dostaje...

Spalanie na biegu jalowym zimny silnik mam 1,7l i dosyć szybko spada. Jak już wskazuwka temp troche sie podniesie to jest tak 1,3l a jak nagrzany to 1,0l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ten błąd się na 100 pojawia na samym zapłonie. Jak uruchomisz silnik i skasujesz go komputerem i zaraz znowu sprawdzisz błędy tym kompem to zapewne go już nie będzie (trochę nie gramatycznie ale chyba zrozumiałeś co chciałem powiedzieć hehe) Co do przyspieszania to raczej ciągnie równo (pisze raczej bo do odcinki ciągnę od czasu do czasu, ale jakiś zauważalnych spadków mocy nie zauważyłem)

Co do spalania jak zimny to pokazuje 2,0-2,2, jak ciepły 1,2-1,4

Zapytaj Kolegę Gawlaka bo on na temat tego motoru DUŻO wie także może coś doradzi, pomoże

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrozumiałem. No u mnie też jakichś drastycznych spadków niema jednak jest to lekko wyczuwalne. 1,4l to mam jak jest klima włączona na ciepłym a 1,0 to sam silnik tylko pracuje.

Może ktoś inny się wypowie od czego zacząć szukać przyczyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

filtr paliwa kiedy zmieniany ??

filtr powietrza tez jak juz ma swoj czas

kable swiece i to dobre

V6 nie lubia tanich czesci

przepustnice wyczyscic

zalepic EGR

0335 zawsze wyskakuje na zgaszonym silniku

po odpaleniu znika

podcisnienie zprawdzic czy jest wszystko szczelne

i czy chodza ''motylki'' w dolocie (od strony skrzyni jak dodasz gazu to widac jak sie przekrecaja)

czy nie maja luzow (spotkalem sie z przypadkiem ze lataly luzno w dolocie)

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odzew.

Filtr paliwa nie wiem kiedy był wymieniany. Nie mam żadnych danych na ten temat. Wiec w najbliższym czasie do wymiany. Powietrza jeszcze jest ok. Przepustnice czyściłem ale tylko od strony filtra, bez jej odkręcania. Jakieś 2 tyg temu. Jak będę wymieniał świece i przewody to zrobię to porządnie no i pobawię się z tym EGR, tak jak mówisz tylko muszę znaleźć konkretny opis jak to zrobić. i posprawdzam to o czym mówisz. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam tak samo jak ty.....Narazie walcze z tym jak będe miał jakieś informacje to dam znać . Swiece mam ngk zrobione 30tyś wykreciłem jedną jak nowa . Zamówiłem cewkę zobaczymy ! Miałem z c25xe i moze to być to. Ale z klapkami zmiennej długości kolektora walczyłem wcześniej .Po wymianie akumulatora podciśnienia się poprawiło. A na dodatek u mnie jak jest zimny na bęzynie troszkę szarpie .Przepływkę wymieniłem i nic sie nie poprawiło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. Jak by co to pisz. Może jeszcze w tym miesiącu uda mi się zrobić to co Gawlak pisał to tez dam znać.

Jeszcze zauważyłem, ze u mnie przy hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła obroty schodzą na sekundę poniżej 500 i natychmiast odbijają do góry. Macie coś podobnego? Bo gdzieś czytałem, ze to normalne w V6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to ja nawet na gazie nie mam - jeśli chodzi o obroty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wyglądają świece z przodu.

Please login or register to see this image.

img20120613171134.jpg

53613820.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaką tam masz przerwe na świecy? coś za duzo v6 przerwa 0,7-0,8 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś mi się wydaje ze będzie większa. Dzisiaj postaram się wziąć z pracy szczelinomiez i zmierze.

Zmierzyłem i maja ok 1.1mm.

Edited by k89amil

Share this post


Link to post
Share on other sites

A powinno być ok 0,8 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Tylko czy przerwa większa o 0,3mm robiła by taka różnice? Nie mam porównania jak wygląda świeca po 50-60 tys km wtedy kiedy przewjduje się wymianę.

Czy przerwę większa o te 0,3mm ma świeca przy 60tys km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może taką mieć. Może po prostu domagają się już wymiany. Jest za słaba iskra, za bardzo obciążony jest układ zapłonowy i muli. Sugerowałbym zmianę świec na nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, od tego zacznę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień ale i na nowych sprawdz przerwe .Przerwa na swiecach robi duuuuża różnic, kiedyś u znajomega corolla mało nie wyzioneła ducha już mu kazali głowice robić ,że niby zawory wypalone a to tylko przerwa na swiecach ciulowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem świece. Jakiejś różnicy na razie nie za uwarzyłem, natomiast coś jest nie tak bo na wolnych obrotach podczas postoju co jakiś czas zatrzęsie silnikiem tak jakby ktoś go kopał... I wtedy za uwarzyłem wskazówka od obrotów delikatnie zafaluje. Taki "kopniak" występuje co jakieś 3 sekundy. Świece NGK BKR5EK, wymieniałem sam. Ściągnąłem przednią część dolotu i tylnią, odpiąłem wtyczki od krokowego i egr i odkręciłem tą puszkę od podciśnienia i wypiąłem ten przewód taki co jest na szybko-złączkę w tylnim dolocie i tyle. Wszystko skręciłem z powrotem i wydaje mi sie, że jest wszystko ok. Jedyne czego nie zrobiłem to nie odpiołem akumulatora. Błedy jak sprawdzałem to za pierwszym razem standardowo wyszedł 0335 ale i wydaje mi sie, że sie pokazał 0225- przepustnica natomiast dalej już tylko w kułko 0335 i albo ten 0225 sie pojawił raz i znikł albo ja żle zczytałem bo bardzo podobne numery to są...

Co myślicie na ten temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lewizne moze lapac

samostart w lapki i na odpalonym psikac po dolocie

jak sie uztabilizuje to znajdzisz miejsce gdzie lapie lewizne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Teraz pojezdzilem trochę i moje spostrzeżenia sa takie. Jak auto jest w ruchu to jest dynamiczne a jak postoję na skrzyżowaniu w pęlnym słońcu to pierwszy i drugi bieg do odcinki muł niesamowity... Natomiast auto zdecydowanie lepiej odpala, szybciej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeplywke masz z kim podmienic ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeden mój znajomy ma V6 ale z 97r, nie wiem czy to ta sama przepływka czy po lifcie jest inna? Pisałem na oddziale śląskim to jest jeden użytkownik z Katowic co ma V6, polecili mi go bo chciałem żeby mi ktoś przewody WN sprawdził. No ale nie odpisuje mi i od 2dni nie ma go na forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...