Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Koledzy mam problem klima mi szfankuje na minimum zchladza tylko w kratce do 17 stopni i sie wylancza a za pare sekund sie wlancza i tak,w kolko obojetnie czy jest na auto czy nie Wymienialem pare dni temu czujnik u kierowcy w nogach na Termistora TNC 1% Moze to nie ta wartosc a Moze cos innego Jak macie jakis pomysl to podpowiedzcie

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Na poczatku proponuje podjechac do jakiegos serwisu z klima i sprawdzic jakie sa cisnienia po stronie wysokiego i niskiego cisnienia.Powodem moze byc wilgoc w ukladzie czyli prawdopodobnie osuszacz nie spelnia juz swoich zadan jest przepelniony doprowadza to do zatkania zaworu rozpreznego lodem i nastepuja chwilowe przerwy w obiegu czynnika.Piszesz o 17oC na wylocie z kratki,a przy ok.20oC na zewnatrz temperatura na wylocie powinna byc ok.5-7oC.warunek pomiar tylko w jednej kratce pozostałe zamkniete!To tez moze sugerowac problem ze sprezarka!!!

Link to post
Share on other sites

Koledzy mam taki problem z klimą. Dziś przy tem. 30 C załączyłem klimę i nagle było słychać dziwny dzwięk taki jakby było duże ciśnienie w układzie(wycie) i chciało rozerwać układ. Wyłączyłem klimę i wyskoczył taki błąd po podłączeniu op-coma P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzacji - duża wartość na wejściu

(07) - Nie występuje

czego dotyczy ten błąd czym może to być spowodowane . Wspomnę , że jakieś 2 tyg temu został wymieniony na nowy. Może jest mało czynnika lub za dużo w układzie.Proszę o jakąś pomoc!.Wentylator pracuje.I mała uwaga do tem.25C klima smiga normalnie

Link to post
Share on other sites

Koledzy mam taki problem z klimą. Dziś przy tem. 30 C załączyłem klimę i nagle było słychać dziwny dzwięk taki jakby było duże ciśnienie w układzie(wycie) i chciało rozerwać układ. Wyłączyłem klimę i wyskoczył taki błąd po podłączeniu op-coma P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzacji - duża wartość na wejściu

(07) - Nie występuje

czego dotyczy ten błąd czym może to być spowodowane . Wspomnę , że jakieś 2 tyg temu został wymieniony na nowy. Może jest mało czynnika lub za dużo w układzie.Proszę o jakąś pomoc!.Wentylator pracuje.I mała uwaga do tem.25C klima smiga normalnie

Zwarcie w obwodzie prądowym modułów sterujących

Edited by xpirat
Link to post
Share on other sites

To co należy sprawdzić by rozwiązać ten problem .Kolego wymieniłem już połowę części w układzie klimatyzacji .Pewnie bym już miał na większą połowę nowej. Proszę o poradę bo już mam dosyć wydawania kasy u magików a problem jak był tak jest.

Link to post
Share on other sites

To co należy sprawdzić by rozwiązać ten problem .Kolego wymieniłem już połowę części w układzie klimatyzacji .Pewnie bym już miał na większą połowę nowej. Proszę o poradę bo już mam dosyć wydawania kasy u magików a problem jak był tak jest.

napisz jaki silnik i jakie auto rok

Link to post
Share on other sites

Napięcie przy zacisku 13 (XC53) modułu sterującego wynosi ponad 4,9 V

Uznanie kodu błędu będzie aktywowane, jeśli spełnione zostaną następujące warunki:

Silnik pracuje na biegu jałowym

Temperatura powietrza zasysanego wynosi powyżej 5 °C

Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 1 s

Dotyczy zacisków:

ECM: 12, 13, 22 (XC53)

screenhunter34jun301747.jpg

screenhunter34jun301806.jpg

screenhunter34jun301807.jpg

screenhunter34jun301808.jpg

screenhunter34jun301809.jpg

screenhunter34jun301815.jpg

screenhunter34jun301816.jpg

Przeglądnij te 3 kable od modułu silnika do czujnika ciśnienia klimy

Link to post
Share on other sites

To może zanim kolega nynek11 rozbierze pół samochodu, to niech podłączy op-coma - znajdzie taki parametr jak ciśnienie w układzie klimatyzacji (xxxx kPa) i sprawdzi jaka jest jego wartość przy wyłączonej klimie. powinien być w przedziale od 500 do 800kPa w zależności od temperatury zewnętrznej. Następnie należy włączyć klimę i obserwować zachowanie się ciśnienia. Gwałtowny wzrost ciśnienia (powyżej 2500kPa), może oznaczać że układ jest przyblokowany (najczęściej zawór rozprężny). Jeżeli jednak ciśnienie wrasta niezbyt szybko i nie przekracza 2500kPa należy sprawdzić:

1) czy wentylatory pracują na wszystkich biegach (test można zrobić wchodząc op-comem w silnik i test elementów wykonawczych)

2) czy skraplacz nie jest brudny

3) sprawdzić ilość czynnika w układzie.

Link to post
Share on other sites

To może zanim kolega nynek11 rozbierze pół samochodu, to niech podłączy op-coma - znajdzie taki parametr jak ciśnienie w układzie klimatyzacji (xxxx kPa) i sprawdzi jaka jest jego wartość przy wyłączonej klimie. powinien być w przedziale od 500 do 800kPa w zależności od temperatury zewnętrznej. Następnie należy włączyć klimę i obserwować zachowanie się ciśnienia. Gwałtowny wzrost ciśnienia (powyżej 2500kPa), może oznaczać że układ jest przyblokowany (najczęściej zawór rozprężny). Jeżeli jednak ciśnienie wrasta niezbyt szybko i nie przekracza 2500kPa należy sprawdzić:

1) czy wentylatory pracują na wszystkich biegach (test można zrobić wchodząc op-comem w silnik i test elementów wykonawczych)

2) czy skraplacz nie jest brudny

3) sprawdzić ilość czynnika w układzie.

Może być i to

Link to post
Share on other sites

Dziękuję koledzy jutro sprawdzę op-comem parametry ciśnienia i wiązkę elektryczną.

Edited by nynek11
Link to post
Share on other sites

panowie. mam podobny problem. klima raz działa raz nie. po załączeniu jej czuć na silniku obciążenie (nawet jak nie dmucha zimne powietrze). czynnik nabity oczywiście, do cewki sprężarki dochodzi zasilanie, oporność cewki 4,8 ohma także cewka raczej napewno dobra. wydaje mi się że to sprężarka ale zastanawia mnie jedna rzecz jeszcze mianowicie czy przy załączonej klimie powinien chodzić wentylator chłodnicy nawet na zimnym (letnim) silniku czy tylko jak już się silnik nagrzeje.bo u mnie załącza się dopiero jak się slinikowi zrobi gorąco no ale to wiadomo tak ma być. Vectra C 2004 2.2 DTI

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Koledzy mam problem klima mi szfankuje na minimum zchladza tylko w kratce do 17 stopni i sie wylancza a za pare sekund sie wlancza i tak,w kolko obojetnie czy jest na auto czy nie Wymienialem pare dni temu czujnik u kierowcy w nogach na Termistora TNC 1% Moze to nie ta wartosc a Moze cos innego Jak macie jakis pomysl to podpowiedzcie

Trochę odgrzewam temat bo widzę że Grzegorzowi76 nikt konktretnie nie odpowiedział.

Mam podobnie, też po wymianie termistora NTC 10K klima zaczęła się włączać na kilkanaście sekund i wyłączać i tak w kółko.

Opcom nie pokazuje żadanych błędów, tylko dalej mam zbyt małą temperaturę (mimo wymiany termistora) przy wylocie po lewej stronie przy podłodze 4st.C. a pozostałe trzy czujniki pokazują ok.26 st.C.

Pomocy

18.08.2015

Temat można zamknąć -winny był termistor - tylko okazało się, że ten przy podłodze ma mieć 5kOhm a nie 10kOhm jak pozostałe - stąd klima głupiała.

Edited by mik71
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...
UP