Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maliniak35

Szarpie i przerywa na pb..

Recommended Posts

Witam,dziś zauważyłem ze moja vectra silnik 1.8 pb/lpg 2 gen żle chodzi na benzynie.Mianowicie jak odpalam po nocy jest ok,chodzi równiótko,ale gdy już łapnie powyżej 80 stopni zaczyna wariować.Chodzi tak jakby na 3 garach,szarpie i przerywa,załapuje i zaczyna ciągnąć jak przekroczy 3.800-4.000obr..na wolnych aż budą telepie..Objawy te dotyczą tylko pracy na pg,jak przełącze na lpg wszystko znika,idzie jak strzała i wolne obroty w normie..Sczytałem błędy i jest tylko 0130 błąd sondy,ale on jest odkąd mam to auto i zawsze było ok...Podpowiedcie koledzy od czego zacząć poszukiwania??dolot sprawdziłem i nie widać nieszczelności..tankuje zawsze na jednej stacji benzyne,podciśnienia posprawdzałem i są na miejscu(czasem sie zsuwa i wtedy mam te objawy).Wypowie sie ktoś i poradzi???

Poszedlem do auta i zaczołem szukac i o dziwo znalazłem jeden przewód od podciśnienia idący pod plastikowym podszybiem do takiej czarnej puszki,czy ktoś wie od czego ona jest??po nałożeniu nastąpiła poprawa,obroty lepiej trzymaja i już nie szarpie....

Jednak nadal to samo,dalej jak sie nagrzeje to przerywa..czy to może być cewka zapłonowa,prosze o pomoc bo niechce wywalac kasy niepotrzebnie...

Edited by maliniak35

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorki że post pod postem,ale może ktoś coś doradzi....po wymianie przepływki,zatankowaniu lepszej benzyny i dolaniu środka do czyszczenia wtrysków nadal to samo,chodzi jak traktor na pb...czy to może być wina wtrysków???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy zawsze odpalasz auto na Pb? Miałem podobne objawy w VA i na dobrą sprawę sprawdziłem wszystko łącznie z czyszczeniem wtrysku. Na marne. Do weryfikacji została jeszcze cewka, ale auto "się sprzedało" przed próbą podmianki. Proponuję zacząć od podmianki cewki, może od kogoś znajomego lub klubowicza z okolicy?

PS.

Ten silnik jest bardzo czuły na problemy z podciśnieniem. Propouję dodatkowo sprawdzić wszystkie wężyki, gdyz z biegiem lat łączniki gumowe mogły sparcieć..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak zawsze odpalam na pb i przełanczam po około 5 min na lpg.Wczoraj zaprowadziłem go do magika a on stwierdziłze to sonda padła i krzyknoł 600pln za sonde,więc mu podziękowałem gdyż miałem w domu dobrą używaną oryginalną sonde siemensa(kiedyś kupiłem bez potrzeby)chodziło mi o diagnoze.wymieniłem ją i na wolnych jest poprawa i to znaczna,a w jeżdzie sprawdze dziś...co do podciśnień sprawdziłem 100 razy,nawet te pod kolektorem ssącym kładąc sie pod auto.

Witam,dziś po tych wszystkich wymianach,dodałem jeszcze filtr paliwa,ale dalej nie ma tej mocy co powinna,a na gazie strzała..teraz pytanko:cze zapchany katalizator może dawac taki objaw??czy i na gazie by zamulał??czy czyszczenie wtrysków pomoże???więcej mi pomysłów już brakuje...podpowie mi ktoś coś jeszcze??po wymianie sondy zgasł też checkczyli błedów niema,a jeżdzi jak traktor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wtryski wymienione i dalej to samo......Jeszcze wymienie pompke paliwa i filtr powietrza jak nie bedzie poprawy to kupie siekiere.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,po długich bojach z pracą na pb wreszcie sie udało...Niepotrzebnie wymieniłem te wszystkie rzeczy,okazało sie że mam padnienty czujnik temperatury silnika.........Koszt 40pln-wymieniłem sam w 10 minut i idzie jak burza...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_yahoo.gif" alt=":yahoo:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam takie samo auto i takie lpg i ten sam problem, zmieniałeś ten czujnik do kompa na 2 piny rozumiem? Ja też różne cuda tworzyłem tylko nie podmieniałem listwy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak,dokładnie,ten pod cewką.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...