Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Luki800

Sygnał spryskiwacza wycieraczki tylniej szyby HB/KOMBI

Recommended Posts

Gdzie znajdę sygnał idący z manetki spryskiwacza tylnej szyby?

Przeszukałem forum nic nie znalazłem, jedynie schemat elektryczny z którego nie potrafię nic odczytać.

Który to jest pin w manetce, i w którym miejscu się najłatwiej wpiąć, odrazu za nią?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sygnał do spryskiwaczy jest wysyłany z pinów które zaznaczyłem na zdjęciu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Rozumie ze jeden z tych pinów, załącza wycieraczkę tylną, a drugi spryskiwacz tylny?

Tylko teraz który to jest który.

Jeśli źle rozumie proszę mnie poprawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zawsze są te same piny.

Kierunek pracy pompki zależy od polaryzacji napięcia na nich.

Kolega Serpiotr podał złe piny

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiem ze zmienia się polaryzacja na przód, tył, ale mi chodzi o całkiem co innego.

Montuje spryskiwacze lamp, które będą sterowane z tej manetki.

I teraz tak który pin z tej manetki podać do przekaźnika oryginalnego?

Manetka ma oryginalnie (tak mi się wydaje) po jednym odepchnięciu od siebie, wł. się wycieraczka tył, a następne odchylenie spryskiwacz tylnej szyby, wiec teraz tak, chciałbym tak zrobić żeby po drugim wychyleniu się uruchamiała pompka spryskiwaczy lamp, a da się wogóle tak zrobić aby po pierwszym odepchnięciu(tym na stale) tez się uruchamiała?

Jak to zrobić żeby było dobrze...

Edited by Luki800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masa przekaźnika spryskiwaczy ma być podłączona na stałe, a plus podpinasz pod styk WH (+ na tył)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok, rozumie jak podpiąć sterowanie.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zasilania przekaźnika, zamiast +12V podpinając tak jak jest oryginalnie czyt. w środku samochodu w złączu X2 pin 5, mogę podpiąć ten przewód bezpośrednio pod akumulator(przewód oczywiście z bezpiecznikiem)? I pytanie jest takie czy nie będzie mi rozładowywać akumulatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulatora nie rozładuje, bo X2 pin 5 jest zasilane z przed stacyjki. Czyli napięcie tam jest cały czas. Poza tym jest to zasilanie tylko styku (8) na pompkę a nie elektroniki przekaźnika.

Zasilanie elektroniki (5) idzie z żarówki pozycyjnej prawej przedniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli nie ma sensu przeciągać przewodu do środka, tak właśnie przemyślałem temat i dobrze ze się zapytałem.

Sugerujesz teraz jeszcze ze mogę pociągnąć zasilanie tego przekaźnika do lamp, od przekaźnika pompy paliwa który mam obok? Z tego co kojarzę to widziałem przy przekaźniku (fioletowym od pompy paliwa) gruby czerwony przewód, czy może do niego się wpiąć?, wtedy bym nie musiał w dorabiany przewód lutować bezpiecznika, tylko miał bym gotowy przewód.

(Przekaźnik zamontowałem tak jak jest fabrycznie,)

Jeśli źle zrozumiałem twoja wypowiedź, to nakieruj mnie czy z przekaźnika pompy paliwa, jest możliwość wzięcia napięcia na mój przekaźnik od lamp, jeśli nie, to robię nowy przewód +, z bezpiecznikiem od akumulatora do przekaźnika od spryskiwaczy lamp, ale po co sobie komplikować sprawę - stąd to pytanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasilanie elektroniki przekaźnika (pin 5) musi być z lampy, po to żeby spryski nie działały przy wyłączonych światłach.

Zasilanie dla pompki spryskiwacza (pin 8) podłącz przez dodatkowy bezpiecznik do akumulatora.

Jeśli podepniesz się pod pompę paliwa, to w razie usterki pompki spryskiwacza wywali Ci zasilanie komputera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jak te piny numerujesz, bo ja na przekaźniku mam piny ponumerowane:

pin 30

pin 31

pin 58

pin P

pin S

Jeśli w pierwszym wierszu mówisz o pin 58 to zamiast go podłączyć pod światło, to podłączam go pod manetkę sprysków razem z pinem sterowniczym, pin S, wtedy zawsze gdy wychyle manetkę po zapłonie będzie mi spryskiwacz lampy.

Zasilanie w przekaźnika, zrobię w takim razie na nowym przewodzie, akumulator-bezpiecznik-przekaźnik.

Edited by Luki800

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this attachment.

Numery pinów są z podstawki.

Dla tego akurat przekaźnika to będą:

Pin 2 – P

Pin 4 – S

Pin 5 – 58

Pin 6 – 31

Pin 8 – 30

Przy połączeniu pinu 58 z S mogą Ci głupieć czasy załączenia przekaźnika.

Po to jest oddzielne zasilanie na pinie 58, żeby układ zdążył się zrestartować zanim zostanie wyzwolony. Ale jakoś działać będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok, wszystko wiem, z tej manetki sygnał jeszcze tylko wziąć i będzie ok, może się jakoś dostane do tego pinu manetki (WH).

Sprawdzałem działanie w ten sposób ze pin 58 z S, i było ok, zero opóźnienia za każdym razem.

Jeszcze raz dzięki za pomoc i za konwersacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam chcialbym podpiac czujniki parkowania na przod i chcialbym aby ich uruchomienie przebiegalo za pomoca funkcji tylnej wycieraczki.Jak to podlaczyc gdzie pod czujniki trzeba podac - i + z manetki ?

Tylko trzeba wytlumaczyc mi to jak krowie na rowie.bede wdzieczny.

Funkcja tylnej wycieraczki po 1 odepchnieciu ma spelniac ON/OFF

Edited by mariuszki17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ok dzieki tylko jeszcze pytanie mam sie wpiac w instalacje idaca pod te piny?

mid i sterowanie wycieraczka z omegi bedzie dzialalo normalnie?

Edited by mariuszki17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...