Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gumis7

Wymiana rozrządu - problemy

Recommended Posts

Witam,

Planuję wymianę kompletu rozrządu, w stacji obsługi (nie ASO). Tam gdzie chcę to zrobić powiedzieli mi że będzie to kosztowało 250PLN lub 300PLN w zależności czy będą mieli problem z odkręceniem napinacza (nie wiem czy dobrze go zrozumiałem ale może się gwint zerwać). Czy rzeczywiście może być problem ze zdjęciem tego napinacza i co takiego może się wydarzyć? Czy są z tym jakieś znane problemy ? Generalnie mam do nich zaufanie, ale... Silnik Z19TD.

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej żadnych problemów

Edited by keram998

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja za wymianę rozrządu zapłaciłem 150 złoty (ale w większości zakładów u mnie w okolicy wołają 250 do 350 ten w którym wymieniałem znalazłem przez przypadek) Nie trzeba nawet blokad żeby ustawić rozrząd. A skoro mechanik twierdzi że mogą być problemy to lepiej poszukaj innego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymiana rozrządu w Z19DT i Z19DTH kosztuje w granicach 100-150zł (robocizna) wymiana jest bardzo prosta nie potrzeba żadnych blokad, w tym że w Z19DTH jest łatwiej i szybciej zrobić wymianę bo nie trzeba zdejmować koła wałka rozrządu aby wymienić pompę wody (z19dt cześć pompy wody jest pod kołem), nie rozumiem co oni ci wymyślili z tym napinaczem.... napinacz jest przykręcony jeną śrubą i to dość lekko do bloku silnika i aby tam zerwać gwint to trzeba by źle wkręcić śrubę podczas zakładania nowego napinacza.

Pytasz się o jakieś problemy z wymianą w Z19DT, owszem w tym silniku jest jeden problem związany z zdemontowaniem koła pasowego wałka rozrządu, fabrycznie to koło jest przykręcone i przyklejone jakimś klejem, ten klej tak trzyma że demontaż tego koła jest trudny, czasami aby oderwać koło od wałka rozrządu trzeba użyć ściągacza i to z wyczuciem aby przy okazji nie uszkodzić czujnika wałka rozrządu który jest zamontowany pod kołem, nie polecam stukania młotkiem w to koło bo tym sposobem utrąci się przy okazji klin na tym kole (klin jest częścią koła i nie da się go wymienić jest odlewem). Zdarza się że ten klin jest obcięty i wtedy do wymiany jest jeszcze to kółeczko dostępne tylko w ASO za kwotę ok 150zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W przypadku Z19DTH koło pasowe wałka rozrządu w serwisie Opla 250 złoty a w serwisie Fiata 100 złoty. Wiem bo ostatnio takiego szukałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli jakiś tam problem jest, może to ja źle zrozumiałem gościa, w każdym razie mówił że jest problem ze sciągnięciem jakieś częsc,i mi utkiwło że to napinacz, ale teraz juz wiemy co stwarza problemy, dziękuję za posty

Witam,

Wymieniłem i wszystko gra, nie mieli problemów.

Wymieniłem na:

1. pasek Gates

2. napinacz, rolka - SKF

3. Pompa wody - Ruville

Częsic 470PLN (po ostrych negocjacjach) + robota 320PLN = 790PLN za wsio.

W ASO OPLA i Fiata chcieli po 1500PLN za wszystko. W jednym ASO za komplet rorządu + pompa oryginał GM chcieli 690zł w innym 1200PLN (to tak dla orientacji ile ASO zarabia na częściach).

Rozrząd miałem jeszcze orygianlny, przebeig 111tys km.

I było w nim:

1. Pasek - FPT

2. rolka - FPT (ma już mały luzy i jak się nią zakręci słychać łożyska)

3. napinacz - SKF

4. Pompa - brak wyraźnych oznaczeń ale na uchwycie jest napis DAYCO Germany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam pytanie czy podjął się ktoś sam wymiany rozrządu, bo widzę że ceny już mamy przedyskutowane. Może ktoś wymieniał samemu i podzieli ewentualnymi problemami jakie można napotkać podczas wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dotyczy to JTD ale to prawie to samo co CDTI

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze dodam, że po wymianie rorządu przestał mi falować obrotomierz na jałowym, teraz stoi jak pałka policjanta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie prawie robi czasem wielką różnicę,dlatego chciałbym przeczytać coś od kogoś kto sam się za to zabrał..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic dodać nic ująć! Wielkie dzięki neseser.Jak tylko będzie wolny dzień biorę się za robotę. Myślę że po takich wskazówkach nie będzie najmniejszego problemu. Pozdro!

Edited by grzechu 31

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy w Vectrach zdarzały się problemy z przeskoczeniem rozrządu? Czy daje to jakieś oznaki? Szukam co u mnie powoduje brak mocy przy ruszaniu i tak sobie czytam czy mogą to być problemy z rozrządem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej sam z siebie rozrząd nie przeskoczy, a jeśli już to napewno będziesz wiedział że coś jest nie tak.. U mnie jak przeskoczył z winy złego montażu to samochód odpalił ale pracował jak URSUS 50 letni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">. Do tego zamiast powietrze zasysać to dmuchał..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest lysy68

Please login or register to see this quote.

problemy z rozrządem raczej nie powodują braku mocy przy ruszaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki neseser za opis wymiany rozrzadu.3 godzinki z obiadem i po robocie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie ja przedstawię swoja historie z rozrządem, bo mi już ręce opadają :-(

Od pół roku samochód mój "biwakuje u mechaników / silnik 1,9 150 KM/ Na początek po wymianie wtryskiwacza /zaprogramowaniu/ silnik zgłupiał i zaczął robić za traktor a następnie komputer zablokował skrzynie/automat/ tak że pozostała jedynie laweta. Po wielu próbach naprawy znalazł się u mechanika-elektronika /Tech2/ i po naprawie elektroniki werdykt po odpaleniu, że jest problem mechaniczny z silnikiem. Zaznaczę, że podczas naprawy elektroniki , mechanik "znalazł" przestawiony rozrząd o jeden ząbek i ustawił go. Po oględzinach diagnoza, jeden cylinder nie pali i wymiana silnika, po wymianie pierwszego silnika, silnik "sklejony" i w ramach gwarancji od sprzedającego drugi silnik do wymiany. Po zamontowaniu drugiego /oczywiście silniki były gołe i osprzęt był mój/ silnik nie pali i po weryfikacji -jeden cylinder nie ma ciśnienia. Ręce mi opadły, forsy poszło mi od pyty, brak kasy, brak samochodu, co jest grane ??? czy tyle przypadków może się zdarzyć, przed naprawami samochód jeździł, miał moc jedynie lekko kopcił, czy ewentualne przestawienie o jeden żabek może od razy rozwalić rozrząd czy po jakimś czasie, co o tym myślicie, proszę Was o pomoc bo mi już ręce opadają, mam nóż na gardle, brak forsy a bez samochodu robić nie mogę. Proszę fachowców obeznanych z tym typem silnika o opinie, nie chciałbym pomawiać mechanika, lecz zaczynam coraz bardziej się zastanawiać, co jest grane ?? Tyle przypadków w jednym wozie ! Zależy mi na zrobieniu fury, lecz szanse na to oddalają się na tyle, że zaczynam żałować decyzji o jego naprawie, muszę szybko podjąć jakąś decyzje bo tak dalej nie może być, proszę więc o rade.

Janusz

Edited by uspcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam serdecznie proszę o pomoc ...jak się ustawia pasek rozrządu w 1.9 cdti 150km ( z19DTH )

Edited by haroldpierwszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam chcesz to robić ?

Tu masz manual, u nas na forum :

Please login or register to see this link.

Trzeba ustawić tłok na GMP i zgrać znaki kół pasowych.

Pompa wtryskowa CR w sumie nie jest ważna, bo napędzana jest paskiem ale na kole jest znak więc dla pewności...

Po założeniu trzeba obrócić kilka razy wałem korbowym i sprawdzić ustawienie znaków, czy się zgadzają i pokrywają.

Potrzebne będzie "narzędzie specjalne" do blokady wału.

Pamiętaj, że jeśli Ci przeskoczył rozrząd to najpierw należy sprawdzić kompresję na poszczególnych cylindrach, mogło dojść do kolizji...

Zobacz też schematy poniżej.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przestawienie o "ząbek" może z czasem zrobić sieczkę wewnątrz.

Skoro nie pali na jeden cylinder to nie ma na nim kompresji, a to już kilka możliwości się kłania, od wypalonych albo podgiętych zaworów, przez nawet wypaloną dziurę w tłoku albo pęknięcie po uderzeniu zaworu/zaworów, uszczelkę pod głowicą, pękniętą samą głowicę. Trzeba zdjąć chociaż górę aby mieć pewność.

Tak z ciekawości - nadal cisza w temacie Twojego samochodu ?

Głowica była sprawdzana na szczelność podczas wymiany silnika czy montowany był silnik z głowicą ?

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik z głowicą, ale po odpaleniu i poprawnym działaniu przestał pracować na jednym cylindrze, tak po 15 minutach, czekam teraz na informacje co za diabeł znowu w nim szaleje :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakąś gwarancję chyba na ten "złomek" masz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witajcie

silnik nie był ani rozbierany ani nie było nic nowego montowane po prostu podczas jazdy silnik zgasł i koniec

podłączyliśmy pod komputer auto i wyskoczyło P1110 i P1109 jednak z tego co wynika z forum oraz własnych informacji nie miały by one wpływu na odpalanie auta

błędy te wyskakują za każdym razem kiedy akumulator zaczyna padać , jak jest naładowany niema takowych błędów więc mozliwe ze to skutek niskiego napięcia

największym problemem teraz jest ustawienie rozrządu (nowego), nie dysponuje blokadami a według róznych opisów na forach i manualach powinno się rozrząd na znaki ustawiać jednak mój silnik ma znaki na kołach zębatych ale odnisienian na obudowach brak , tzn jest tylko nacięcie pod kołem zębatym wału korbowego ale przy kółku wałka rozrządu takowego odniesienia brak

na chwile obecną utknąłem w martwym punkcie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gwarancja !! to jest trzeci silnik !! pierwszy kupiony był "sklejony" drugi w ramach gwarancji, po odpaleniu ten sam wynik, jeden cylinder padł, po zrobieniu go przy wykorzystaniu poprzednich, pochodził 15 minut i padł. To teraz już nie wiem kto ma mi dać gwarancję :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i już Ci kolego pomagam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> na pasku masz dwie kreski, jedną dopasowujesz do znaku na kole rozrządu, a drugą na wale, znak na wale powinien znajdować się mniej więcej na godzinie 8-ej, na kole rozrządu na 2-giej, pompę paliwową olewasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...