Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
tomeck001

Wysokie obroty i błędy P0135, P0130

Recommended Posts

Witam, w moim samochodzie tj. Vectra B 1.8 16v 115km po wrzuceniu na bieg jałowy obroty dochodzą do 2 tys lub falują od 1300-2000 natomiast podczas jazdy gdy puszczam gaz odczuwalne jest delikatne szarpnięcie to samo występuje po dodaniu gazu. Dzieje się tak od około 3tyg a kontrolka check engine zapaliła się po raz pierwszy wczoraj na moment lecz po ponownym uruchomieniu silnika zgasła to samo nastąpiło dzisiaj. Po podpięciu do kompa wyskakują błędy: P0135, P0130.

I teraz pytanie do was: czy zakup sondy wystarczy aby obroty ustały czy trzeba jeszcze coś dokupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj jeszcze wziąć miernik w dłoń i pomierzyć sondę, bo bywają przypadki, że pomimo błędu sonda okazuje się być sprawna i przyczyny błędu trzeba szukać gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, jutro się za to wezmę, jeśli by ci się chciało to proszę napisz mi jakie powinny wyjść pomiary...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaki masz silnik, ale jeśli X18XE to masz sondę 5V, więc mierz na wtyczce i między 2 a 4 pinem napięcie powinno się zmieniać w zakresie 0-5V. Po dalsze szczegóły odsyłam do lektury forum, sporo tematów o sondzie już było i na pewno znajdziesz coś dla siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znów ja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> z kolejnym pytaniem czy jeśli odepnę sondę (jej wtyczkę) to czy teoretycznie obroty powinny się ustabilizować? bo u mnie tak się nie dzieje..

Temat do zamknięcia, pojechałem do mechanika (z prawdziwego zdarzenia): dziura w kablu od przepustnicy, przepustnica uszkodzona: urwana szpilka trzymająca silnik krokowy. Nareszcie moge cieszyć się normalnymi obrotami;)

Edited by tomeck001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...