Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kabat73

Tragiczne drgania nadwozia podczas wypalania DPF na trasie

Recommended Posts

Witam wszystkich! Przeszukałem wszystie 34 strony w tym dziale i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie (z wyszukiwarki nigdy nie udało mi skorzystać ze skutkiem pozytywnym - zawsze pokazuje, że nic nie może znaleźć, nie wiem o co chodzi? Niektórzy piszą wprost, że jest do bani (ja mówię, że nie potrafię jej obsługiwać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ).

Problem polega na tym, że przez ostatnie dwa wypalania DPF-a na trasie dochodzi do generowania obłędnych drgań nadwozia. Jak wyłączę tempomat, lub zdejmę nogę z gazu wszystko się uspokaja. Z trudem wypaliłem filtr przedostatnim razem (szukałem prędkości, przy której najmniej trzęsie). Było bardzo gorąco - +32st C i myślałem, że tu jest może problem. Ale się myliłem, bo tydzień temu było +16st C i dokładnie to samo. Wypalałem filtr na autostradzie i po wjechaniu na nią proces został zainicjowany - momentalnie pojawiły się drgania, musiałem zwolnić do 90 km/h i po jakiejś minucie z duszą na ramieniu nieznacznie przyspieszałem do 100 - 110 km/h (w miarę dało się wytrzymać). Próba dalszego przyspieszania objawiała się POTĘŻNYMI drganiami całego nadwozia. NIe wiem do czego to porównać (jazdy na "kwadratowych kołach?). Pierwszym razem myślałem, że złapałem flaka z przodu, ale mam czujniki ciśnienia powietrza w kołach i wszystko było OK. Co ciekawe - filtr wypala się z tą samą częstotliwością (co ok 80 l spalonego paliwa), spalanie chwilowe podczas wypalania na podobnym poziomie, wypala się przez tyle samo czasu - ok. 10 minut do tego samego poziomu 10-12% (kiedyś dochodził do 6-8%). Tankuję to samo paliwo BP Ultimate od 2 lat na tej samej stacji. Kilka dni temu po 2 latach wymieniłem filtr paliwa po przejechaniu 20 tys. km (był jeszcze całkiem czysty - tak twierdził mój mechanik). Po wypaleniu filtra, silnik znów pracował wzorowo i natychmiast znikły wszystkie objawy (zakładam, że to pochodzi od silnika). Bez problemu rozpedziłem go do 150 km/h i nic. Sprawdzałem po powrocie do domu korekty dawek paliwa - w normie (max 0,6 - 0,7 mg na 3 cylindrze, pozostałe 0,1 - 0,3). Żadnych kodów błędów na OP-COM. Nie mam pomysłu co dalej. Dzwoniłem po serwisach, mechanikach i nikt się z tym nie spotkał. Przez 2 lata (wypalanie średnio co miesiąc) nigdy nie było takich problemów. NIc nie jest urwane w okolicy DPF-a, ani wydechu. Kolektor z klapami wirowymi wymieniony był niecały rok temu. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego kabat to co piszesz to jest naprawdę duży znak zapytania,ale jeśli jeździsz autkiem na co dzień i jest ok to znaczy że problem tkwi w samym procesie wypalania dpfa .Jeżeli posiadasz op coma monitoruj sobie stan nasycenia filtra jeżeli będzie dostatecznie wysoki spróbuj włączyć regenerację filtra jeżeli będziesz czuł telepania na postoju to będziesz miał parę rzeczy do sprawdzenia zaczął bym od wieszaków na wydechu ja miałem podobną sytuację do twojej a mianowicie miałem zsuniętą jedną z gum mocujących wydech .Posprawdzaj wszystkie dokładnie.Wydaje mi się ,że to będzie jedna z gum ,ale jasnowidzem nie jestem.Podczas wypalania dpf nagrzewa się do 700 sc.i to może powodować roztapianie się gum dodam,że gumy na dpf mają kolor pomarańczowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie przyszło do głowy, że to problem z wtryskiem którymś, który nie równo dawkuje i przez to rzuca silnikiem (czyli tak jakby nie pracował na wszystkie gary)

Oczywiście to tylko jakaś tam teoria moja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, wielkie dzięki za odpowiedzi. Co do układu wydechowego, to wszystko było sprawdzane przez 3 niezależne osoby w przeciągu tygodnia (tak jakoś wyszło przy okazji innych napraw i przeglądu technicznego). Poziom drgań jest tak agresywny, że jest mało prawdopodobne aby pochodziły z takiego miejsca jak układ wydechowy.

Natomiast, jeśli chodzi o wtryski, to też o tym myślałem i nawet dzisiaj rozmawiałem o tym z moim diagnostą. Też uważam że kuleje na jakiś cylinder. Chcemy to sprawdzić w trakcie wypalania filtra. Myślimy o ciśnieniu na szynie CR i dawkach korekcyjnych. Jeśli ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły (np. co diagnozować w trakcie wystąpienia drgań podczas jazdy), lub podobne doświadczenia, to będę bardzo wdzięczny.

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego " kabat73 " mam ten sam problem. i szukałem kiedy to zaczyna sie dziac i teraz masz racje wypalal mi sie na trasie dpf a nawet zaczyna juz drżec . Nawet dodanie gazu nic nie daje odjecie gazu tez nie . po kilku sek samo ustaje ;/. Potem znowu ja myślałem ze to egr. zasyfiony albo cos takiego ale masz racje To zaczeło się przy wypalaniu. Kolego jak bd wiedział jak ten problem rozwiazac to powiedz . Ja byłem przekonany ze to egr itp .ale ok.. podjechalem do swojego mechaniczka 20 km od tego wypalenia dpfu i komp zadnych bledow nie pokazywal alni op-com ani cos na K... jakis program. Nic poprostu zadnego sladu nie było .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jest nas dwóch kolego "siewa5", przynajmniej takich, którzy się do tego przyznają na tym forum. Za 2-3 tygodnie powinno nastąpić wypalanie i coś powinienem po nim wiedzieć. Też tak masz, że wszystko w środku skacze, a Ty masz wrażenie że dopadł Cię Parkinson?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kabat pisałem ,że jak będziesz monitorował op-comem stan nasycenia dpfa i będzie wysoki to spróbuj wypalić go servisowo ,to wtedy wiadomo,że drgania nie pochodzą z układu napędowego jedna rzecz mniej do sprawdzenia .Piszesz ,że wtryskiwacze,ale myślę że jakby to były wtryski to błąd by się zapalił,a z tego co jest nam wiadomo to dawki sprawdzałeś i są ok .Spróbuj zrobić test egra op comem ,albo zaślep go blaszką z czterema otworami.Powiedz mi czy podczas wypalania autko nie traci na mocy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego wiencek84 nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek niechętnie wciskam gaz jak czuję natychmiast reakcję w postaci gigantycznych wstrząsów nadwozia. Zrobię test egr-a dzisiaj i dam znać co i jak (nie robiłem tego nigdy, ale poszukam informacji jak to się robi - chyba, że mi powiesz). Własnie podczas wypalania na trasie zamierzam też odłączyć napęd (sprzęgło lub luz) i sprawdzić reakcję. Dzięki za podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz również monitorować wszystkie dane z silnika podczas wypalania na op-comie i wtedy zinterpretować,jakby to był układ zasilania to wydaje mi się, że objawiało by się przerywaniem cyklu pracy silnika nie możliwa by była płynna jazda.Poproś kogoś w oddziele opolskim o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Aj człowieku nie jeden Parkinson tylko 5ciu nas jechało myślałem ze buda sama zostanie. po ilu km dpf masz zapchany? Słuchaj ja zrobie tak ze jak bd jechal i poziom zapchania bd wysoki to sam w trasie wypale go i zobaczymy czy to to ale no to bo spalanie poszlo do gory czarny dymek w miedzy czasie jak dało sie przyspieszyc . Ciekawe czy ktos ma ten sam problem jezeli bd dpf sprawial klopoty to go wytne i wywale komputerowo i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z zapychaniem DPF-a jest tak, że średnio co dwa tankowania wypada (kilometry niewiele tu mają wspólnego, bo na mieście wypada co 700-800km, a innym razem nad morze i z powrotem i wypalił się po 1200 km). Zastanawia mnie czy EGR nie puszcza za dużo spalin do kolektora w czasie wypalania i nie dusi go. Im więcej będzie pomysłów, tym większa będzie szansa trafić na właściwy powód jak tylko wystąpi objaw. Tylko dlaczego nie ma żadnych błędów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">. Chyba, że to coś mechanicznego???

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

mechaniczne to raczej wątpię,wiesz jak silnik dostanie do spalenia 3 razy większą dawkę paliwa do cylindrów jest całkiem możliwe że nie jest w stanie przepalić,ale trzeba wszystko zdiagnozować .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli wcześniej wypalał się bez drgań.

zatem prawdopodobnym źródłem trzęsiawki jest EGR, a najprościej wykluczyć jego wpływ - jak już wielokrotnie było pisane na tym forum - przez zaślepienie.

nie przekładką redukującą przepływ spalin z 4'ma otworami, bo ona jest eksploatacyjna! zaślep całkowicie i wyjdzie 'szydło z worka' ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak EGR niedomaga, to komputer nic nie krzyczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może nie krzyczeć , natomiast jeśli się zablokuje to wówczas wywali błąd który pod kilku sekundach lub minutach sam zniknie , ja rónież walcze z EGR ale jego dni są już policzone

op-comem można zrobić test , wymusić zamknięcie i wówczas auto powinno zgasnąć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie to się robi? Bo testy elementów wykonawczych w chińczyku są nieaktywne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie przy teście EGR-a silnik nie gaśnie,tylko zmienia pomruk na basowy.

EGR sprawny,wyczyszczona część elektyczna(wypolerowany trzpień elektromagnesu) i mechaniczna,zaślepiony blaszką z 4 otworami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego blaszka, czy masz DPF? Interesuje mnie wpływ zastosowania blaszki na częstotliwość wypalania DPF-a. Jak często był wypalany przed i po modyfikacji udziału spalin w powietrzu zasilającym silnik. Czy jest gdzieś na forum jak zrobić test EGR-a?

I jeszcze pytanie standardowe: jak korzystać z wyszukiwarki, aby cokolwiek znaleźć? Np. wpisuję DPF i otrzymuję informację Nic nie znaleziono ... 'DPF' i określam 'to forum'. Nic nie mogę znaleźć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> , tylko szukam odpowiedzi czytając wszystkie pokrewne tematy. Na innych forach to działa bezproblemowo.

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

DPF posiadam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> ,wypalanie co 1000-1300 w zależności ile jazdy po mieście(więcej jeżdżę po mieście jakieś 80%).Nie zauważyłem różnicy jak często był wypalany przed modem i po.Test EGR,silnik-testy elem.wykonawczych,jeżeli chodzi o OP-COM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego blaszka jaki soft masz w OP-COM-ie? W popularnym chińczyku testy elementów wykonawczych (w silniku) są nieaktywne. O co tu chodzi? Wybieram rocznik 2005. W 2006 było to samo.

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam 090714 i 08/2010 china clone i na obydwu wersjach działa.Może Twój OP-COM coś nie halo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście coś nie tak z moim OP-COM-em, nie działa ta opcja na żadnych rocznikach. Muszę się zastanowić nad tą blaszką z otworkami. Czy mogę inaczej sprawdzić czy działa prawidłowo EGR?

Edited by kabat73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zaślep zawór blaszką z puszki po piwie i na próbę,jak się polepszy,to będzie EGR.

Tylko za długo nie jeździj ,bo blaszkę wciągnie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_pijaki.gif" alt=":pijaki:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_lauh.gif" alt=":lauh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam blaszką po piwie zaślepiona . Tylko teraz cyrk na maxa 350 km i wypala sie dpf. Zaczyna sie od tego ze auto inaczej pracuje inny dzwiek podczas jazdy 80km/h mozna wychwycic uchem 2gi objaw jedziesz na prostej gdzie spalal Tobie 5,2 to teraz spala 10l 3ci objaw wrzucasz 3je 3,5tys/obr dodajesz gazu puszczasz i nic nic poprostu nic nic czarnym nic niebieskim . Zatrzymujesz sie na postoju spalanie 4,2l wiec krece obroty a tu kurcza samo 4 i jakies 130 i dopiero widac dymek nie mija minuta schodze z obrotow i juz ok . Czyzby tak szybko sie wypalil zatrzymuje sie i 0,7 - 0,9 l . No to sie wypalil Tylko dlaczego dpf wypalal mi sie wczesniej 800-1000 km a teraz zrobilem 100 km po miescie i 150 w trasie ;/. juz mechanik zabral sie za egr itp do rozbierania . Moze tam jest problem a czym w takim razie zaslepic ? Bo mam blache z 4 otworami? Moze być?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie przeczyściłem sensor doładowania (był oklejony sadzą) i EGR. Części elektrycznej nie ruszałem, bo przesuwa się bez żadnych zacięć, a ponadto nie było żadnych błędów. Różnicy w jeździe nie odczuwam (prócz tej psychologicznej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tancze.gif" alt=":tancze:"> ). Czekam z ciekawością czy to co zmieniłem wyeliminuje szarpania podczas regeneracji filtra (raczej wątpię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...