Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

raf230375

Zawiesza się na 1500 obrotów

Recommended Posts

Witam.

Auto podczas jazdy nagle traci moc i nie reaguje na gaz i tak przez chwilę- 1500 obrotów. Ponowne odpalenie nie pomaga, ale zapala bez problemu. Po przegazowaniu wraca po jakiś czasie do stanu normalnego . Biegi wchodzą prawidłowo. Głównie dzieje się to na zimnym silniku.

Obudowa filtra paliwa sucha, nie wiem jak przepustnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś czy masz jakieś błędy.. Po pierwsze podepnij pod kompa... Jeżeli nic nie znajdzie to spróbuj przegonić auto tak na 4 - 5 tys obrotów to może wtedy wywali błędem i będzie wiadomo co jest...

Kiedy ostatnio był czyszczony EGR? Napisz też jaki silnik masz.

U mnie jak nagle tracił moc winna była przepustnica ale miałem auto z kluczykiem na blacie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyskoczył błąd -czujnik pedału gazu, ale wydaje mi się że to przepustnica....

Jak silnik nagrzeje się do 90 stopni to jest ok, auto nie zawiesza się, silnik mam 1.9 cdti, EGR nie wiem czy był czyszczony, bo auto kupiłem w listopadzie, obecnie najechane 104 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

skoro auto masz tak krótko to na pewno trzeba czyścić (lub wywalić) EGR i czyścić przepustnice , jeśli to 150 konny cdti to zobacz co z listwa na kolektorze

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyskakują błędy U2105, P1120, błąd pierwszy to elektroniczny moduł sterowania silnikiem, drugi błąd to czujnik połozenia pedału przyśpieszenia.

Pedał podmieniłem od Kumpla, auto dalej wchodzi nieraz w tryb awaryjny.

Może komputer do wymiany.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny problem:

Please login or register to see this link.

Niby czujnik położenia pedału gazu, ale mam wrażenie, że problem jest gdzie indziej. Na innych forach wyczytałem, że problemem mogą być kable i wtyki, ale ja nie bardzo potrafię się dobrać do komputera silnika. Chciałbym sprawdzić wtyczkę, sterownik ponoć jest za przednim prawym nadkolem.

Jeśli masz mozliwośc podłączenia do Op-coma sprawdź w blokach pomiarowych, czy prawidłowo zmienia Ci się położenie pedału gazu. Mi od czasu do czasu zmienia się samo mimo, że gazu nie dotykam. Jeśli u Ciebie też się samo zmienia to mamy ten sam problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ten bład kiedyś w mrivie - trzeba było naprawiać sterownik silnika, niestety w merivie benzynowej ten sterownik jest dosyć awaryjny. Nasze EDC16 są bezproblemowo naprawielne !

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak stwierdzić, że to sterownik?

Gdzie i za ile można wykonać taką naprawę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie dzięki za odpowiedz.

U mnie Vectra stała 4 dni, załączał się alarm kilka razy, pewnie spadek mocy na kompie lub czujnikach, mechanik nie stwierdził żadnych spadków mocy - auto rozładowało się na maxa / akumulator 7V mial/, po podpięciu pod klemy - auto z trudem odpaliło.

Pojechałem do mechanika do naprawy błędu -położenia czujnika pedału gazu i co dziwne komputer ten błędu już nie widział, auto chodzi normalnie, nie zawiesza się , przejechałem około 40 km.

Ale mechanik dał mi namiary na jego znajomego, który naprawia kompy i sterowniki.

Podjadę do niego aby sprawdził mi dokładnie w/w rzeczy.

Panowie dajcie znać jak u Was.

Please login or register to see this quote.

Środa Śląska pod Wrocławiem, koleś ponoć przekłada sterowniki, diagnozuje.

po 58 km dalej ten sam błąd, zawiesza się silnik-wchodzi w tryb awaryjny, pali się kontrolka kluczyka oraz ABS. Alarm załącza się jak auto stoi na postoju, jutro jadę do elektryka dam znać co się dzieje................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Nie wiem czy dobrze uderzam w temat.

Mam problem takiego typu:

podczas jazdy, najczęściej na 2, 3 przy niskich obrotach ok. 1500 - 1700 pojawia się szarpaie - żabka, problem ustępuje po dodaniu gazu, potem powraca czy odjęciu gazu i w okolicy tych obrotów.

Nie zawsze to się pojawia, ale już jestem zaniepokojony.

Wiecie co to może być?

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prawdopodobnie EGR, albo wtyka wtryskiwacza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • co polecacie czyszczenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A z tą wtyczko to sam wymienię albo wyczyszczę czy serwis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta wtyczka 3 wtryskiwacza tyczy się tylko 150 Km czy też 120?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oficjalnie wtyczka dotyczy wersji 150KM, ale to tak samo jak oficjalnie problem występuje przy trzeciej wtyczce a w rzeczywistości po latach może trafić na każdą po prostu styki we współczesnych samochodach są do d*py

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli u mnie to samo, tryb awaryjny, kontrolka z kluczykiem i kontrolka ESP (auto w poślizgu).

Gaszę, uruchamiam ponownie i jest ok. Pewnie jak sprawdzę błędy to będzie pedał gazu.

Jestem z Lublina, do Wrocławia mam daleko, nie chcę oddawać samochodu do nieznanego elektryka, więc jeśli ktoś może polecić kogoś kto zna się na rzeczy to bardzo proszę.

Please login or register to see this link.

jak będziesz wiedział coś więcej daj znać. A nie masz innych dziwnych objawów? szarpanie itp? Bo mi sam gazu dodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Okazało się , że kabel z elektryką biegnący nad skrzynią biegów był w 3 miejscach przetarty, stąd te błędy. Naprawa 500 zł, 1,5 dnia pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kurcze spory ten koszt. Wymiana kabli czy łatanie? Problemy już nie wracają?

Przypuszczam, ze u mnie będzie podobnie, ale na razie zwlekam z naprawą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...