Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

witam mam pytanie czy na tylnej osi ustawiana jest zbieznosc , a jak tak to czy po wymianie bananow jest konieczne jej ustawienie i jak sprawdzic ktore wyje łozysko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak na tylnej osi jest ustawiana zbieznosc i po wymianie bananow jest konieczna kontrola ewntualnie ustawienie zbieznosci.Tu masz cos o tym

Please login or register to see this link.

.Co do lozysk to nasluchiwac w czasie jazdy ewntualnie podniesc samochod i krecic kolami.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak juz podniose koło i bede krecił to jakie sa obiawy walnietego łozyska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Inny niz w pozostalych kolach odglos np. szum pisk krecenie sie kola z oporem. Warto tez wyjac klocki co by nie przeklamaly testu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak będziesz mieć walniete łożysko to jak podniesiesz auto i mocno będziesz szarpać moje twoje to będą luzu to jest też oznaka padnietych lozysk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

szarpałem ale luzu nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjedz na jakas lepsza stacje diagnostyczna albo warsztat ale nie taki jak u pana kowalskiego w garażu i powinni miec taka maszynke ktora rozpedza tylnie kola do wiekszych predkosci i wtedy ci wyjdzie wszystko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylne zawieszenie jest regulowane właśnie na "bananach" i tych dwóch krótszych wahaczach poprzecznych.

Dotyczy to i kątów pochylenia jak i zbieżności czyli ogólnie geometrii.

Po wymianie bananów jest to konieczne.

Jak podniesiesz samochód na podnośniku zakręć mocno kołem, na pewno usłyszysz huczące łożysko jeśli nadaje się już do wymiany...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co do łozyska to na pewno sie nadaje do wymiany bo buczy jak cholera a co do regulacji zawieszenia na bananach to troche nie rozumiem jak to sie odbywa skoro sa tam dwie tuleje na ktorych porusza sie to zawieszenie to jak to sie reguluje

Edited by tomanooo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... to się jeszcze raz dokładnie przyjrzyj...

Śruby i nakrętki od wewnętrznej strony "banana" i tego drugiego wahacza poprzecznego (aluminiowy) to mimośrody. Kręcąc nimi wahacz wychyla się na zewnątrz bądź chowa do wewnątrz...

Geometrię zleć komuś kto ma wgl o tym jakiekolwiek pojęcie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jeśli wymieni się samą tulejkę na bananie tą przy kole to nic nie trzeba ustawiać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nawet nie myslałem o ustawianiu geometri samemu tylko mnie interesowało jak to sie odbywa banany wymieniłem sam a geometrie pozostawie fachowcowi i dzieki za wytłumaczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

...spoko...

ale zleć to komuś kto ma o tym pojęcie...

Tu trzeba trochę pomyśleć i nic na siłę bo w przeciwnym wypadku jak ktoś zerwie śruby w tulejach trzeba będzie wymienić tuleje i śruby.

Tuleje są dostępne w zamienniku, śruby tylko w oryginale (ASO)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakiej firmy wmiare dostepne cenowo proponujecie łozysko na tył

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pamietaj ze zawsze warto dolozyc grosza i miec na dluzej niz wymieniac po 6 mies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

FAG

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy te ustawienia sa dobre?

Please login or register to see this link.

Edited by danielprg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... jak najbardziej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Obok masz tolerancje na kazde ustawienie. To juz sam stwierdz po prowadzeniu sie auta. Polecam sprawdzac co jakis czas opony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie ruszali bo sie miescilo w tolerancji, drugi raz jak wjechalo na osprzet to delikatnie zmienili tyl ale dalej to samo, moze faktycznie opony cos nie teges zmienei tyl na przod i zobacze

Please login or register to see this link.

ostatnio czytalem ten temat czy naprawde to mozliwe ze przy ustawieniu geometrii moze ona nie wyjsc? Bo ja wlasnie prawa tuleje wymienialem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie zbieznosc ustawiona moze nie tyle co zbieznosc sie przestawiła po wymianie bananow jak zle ustawione były katy a i przy okazji wymienione tuleje stabilizatora w aucie panuje cisza az miło

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... gumy drążka stabilizatora ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie co odgrzeje kotleta. Przeglądam rysunki techniczne tylnego zawieszenia i na zadnym nie widzę co by na bananach byla jakaś regulacja. Tylko na tym krótszym poprzecznym są śruby i podkładki na mimośrodach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bananach nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...