Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
domi24

Wysoka temperatura wody.

Recommended Posts

Witam oddałem samochód do pseudo mechanika, do wymiany miałem łapę co trzyma skrzynię i tylną poduszkę, gdy wszystko poskładał pojechałem do pracy, okazało się że chłodnica nie była na swoim miejscu i koło pasowe przecięło mi wąż od chłodnicy, do węża wsadziłem kawałek rurki i zamontowałem, zalałem wodą okazało się że w obudowie termostatu jest mała dziurka wyciek wody, odkręciłem obudowę i oddałem do spawania. Gdy wszystko zamontowałem, przejechałem kilka kilometrów i wodę mi zagotowało w zbiorniczku jak odkręciłem korek to woda mi wylatywała. Pompa sprawna, nie mam pojęcia dlaczego cały czas mi gotuje wodę. Dodam jeszcze że jak dostanie temperaturę 95-100 wgl nie załącza się wiatrak na chłodnicy, czy może to być wina czujnika co jest w chłodnicy tego od samej góry ? Jak się wiatrak nie załączy to zagotuje wodę ? autko to Vectra b Kombi 2.0 DTH 101KM, rok 98

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kiedy do układu wlewa sie wodę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje za pomysł odkręcania korka przy gorącym silniku - masz szczęście że sobie rąk nie ugotowałeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sprawdź czy chłodnica się nagrzewa właściwie.

Jak się nie nagrzewa w ogóle wymień termostat wraz z obudową (swoją drogą komplet do DTI kosztuje w granicach 100zł - opłacało się to spawać?)

Jak się nagrzewa nierówno (część ciepła, a część nie) to masz zapowietrzony układ.

I wylej tę wodę i zalej płynem do chłodnic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

płyn mi wyciekł, wlałem wodę bo chciałem sprawdzić szczelność.

Dodam jeszcze że wyciągłem całkiem termostat i nadal to samo. Myślałem że to wina termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jak termostat ok, pozostaje odpowietrzyć cały układ.

Uprzednio zalewając płynem oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakaś instrukcja jak odpowietrzyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spawałeś obudowę termostatu?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak wiatraki nie działają i nie ma przedmuchu powietrza albo bardzo niskiej temp to myślisz ze co schłodzi chłodnicę? Skrzaty?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalewasz płynem do połowy zbiorniczka. Odpalasz silnik i czekasz aż się nagrzeje i otworzy duży obieg. U ciebie nie ma termostatu więc nagrzanie silnika będzie dłużej trwało bo od razu musi zagrzać całość. Kiedy osiągnie optymalną tem włączasz ogrzewanie w samochodzie aby płyn poszedł na nagrzewnicę. Korek musi być oczywiście zakręcony tylko nie na max tak z wyczuciem. Po wyłączeniu silnika sprawdzasz stan płynu w układzie. Na pewno troszkę ubędzie więc dolewasz do stanu czyli do zgrzewu zbiorniczka i po sprawie. Ja bym jeszcze kupił korek odpowietrzający koszt niewielki a nawet to może komplikować sprawę ( nie upuszcza ciśnienia ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego a gdzie znajduję się ten korek odpowietrzający ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mowa o korku zbiorniczka wyrównawczego - ma on w sobie 2 zaworki, które regulują ciśnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem tak jak kolega wyżej mówił rozgrzałem autko do 80, później przejechałem kilka kilometrów dostał 90-95 i woda sie zagotowała, wiatrak się nie włączył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sprawdziłeś to co poradził disaster czyli chłodnicę czy po nagrzaniu na całej powierzchni jest gorąca bo jeśli tak nie jest to może jest niedrożna i dlatego nie ma prawidłowego obiegu i się gotuje.

Zrób testy opisane przez Tasiola

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak chłodnica jest gorąca, test wykonany wiatrak działa prawidłowo, wiele mechaników mówi mi że będzie wina czujnika temperatury chłodnicy, koszt takiego czujnika to 98zł w serwisie opla, nigdzie jest niedostępny.

edit, czujnik będę miał o 15, zobaczymy czy wina leży po jego stronie.

Czujnik wymieniony wentylator się załącza wina jednak czujnika. Panowie normalne to jest ze jak odkręcę korek od zbiorniczka to będzie wypychało wodę ?

Edited by Dominik K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli odkręcasz jak płyn jest rozgrzany to jest to normalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalne. Gorzej jak by rzygało w czasie jazdy przy zakręconym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...