Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
arturoosar

POMOCY - Brak ciśniania oleju VECTRA C

Recommended Posts

Witam.

Przeszło 4 tyg. Temu sprowadziłem piękną Vectre 1.9 150 KM . Auto bardzo bogato wyposażone. Niestety ma radość nie trwała dość długo. W komisie było wszystko ok z autem , wszystko ładnie chodziło , dopiero jak przekroczyłem granice na pierwszej bramce płatnej autostrady zauważyłem że zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju na biegu jałowym . Minąłem bramkę i zaraz zjechałem na parking. Z tego co zrozumiałem po niemiecku to ze jest to objaw normalny że się zapala na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Odetchnąłem i ruszyłem dalej . Niestety zauważyłem że kontrolka tak naprawdę gaśnie dopiero po osiągnięciu 1500-1800 obrotów. Nic więcej w książce nie było napisane czy to jest normalne . Dojechałem do domu i z samego rana pojechałem do znajomego mechanika. Kolega powiedział że to pewnie czujnik ciśnienia oleju żeby się nie martwić. Wymieni go za tydzień jak będzie mi wymieniał rozrząd . Miałem jeszcze 4 dni ważne tablice więc pomykałem sobie dziennie 100 km do pracy. Kontrolka na zimnym się nie paliła a na gorącym gasł a dopiero przy 1800 obrotów. Odstawiłem w piątek samochód u mechanika i następnego dnia po odbiór. Kolega wymienił rozrząd , termostat , uszczelki pod dwoma wtryskami czujnik oleju . Niestety kontrolka nadal się paliła na gorącym silniku. Stwierdził mechanik że to może być wina oleju żeby go wymienić . Na dodatek kolega uświadomił mnie o padniętym kole dwu masowym jak by tego było jeszcze mało. Rzeczywiście oleju jeszcze nie zmieniłem a ten w silniku wyglądał jak przepał . Po wymianie oleju radość nie trwała długo a mianowicie następnego dnia jak jechałem do pracy znów zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju. Pojechałem sprawdzić ciśnienie oleju i co się okazało wskazówka na manometrze nawet nie drgnęła – brak ciśnienia w silniku . Teraz nie wiem co robić. Kolega nie ma w tej chwili czasu ponieważ remontuje warsztat. Zaproponował abym dolał jakiegoś uszlachetniacza do oleju i za miesiąc rozbierze mi silnik, ściągnie miskę i zobaczy do panewek. Koledzy co robić jak się okażą panewki i wał że będzie porysowany to czy nie lepiej i taniej będzie kupić inny silnik? Na allegro chodzą po 2-3 tys. Ale znowu kupić taki silnik to nic pewnego. Postawić samochód w garażu i do czasu remontu nim nie jeździć? Czy wlać cerami-zer i jeździć aż stanie auto? A może braku ciśnienia jest jakaś inna przyczyna?

Proszę o pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powstrzymaj sie przed wlewaniem czego kolwiek do silnika i sprawdz pompe oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę straszyć ale miałem podobnie kiedyś w benzyniaku, niestety silnika nie opłacało się remontować a była to wina walniętego wału i panewek.

Kontrolka ciśnienia oleju nie ma prawa zaświecać się na uruchomionym silniku i nie ważne czy jest on rozgrzany czy jeszcze nie.

Jak pisze mój poprzednik należy zacząć od pompy oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Były przypadki że coś wlazło pod zawór ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_woot.gif" alt=":woot:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądząc że silnik jest już na wykończeniu nie żałowałem podczas jazdy pedału gazu . Wkręcałem go do 4-4.5 tys obr i ku mojemu zaskoczeniu nastąpiła poprawa a mianowicie na gorącym silniku kontrolka gaśnie już nie przy 1800 obrotów tylko 1100-1200 . Dziś byłem znów na kontroli ciśnienia . Na mocno rozgrzanym silniku na niskich obrotach jest 0.4 bara a przy 3000 obr jest 2 bary . Pytanie czy to jest dobre ciśnienie na wysokich obrotach? 0.4 na niskich to na pewno źle. Jakie mogą być przyczyny takich wahań. I co zrobić aby temu zapobiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...