Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Forumowicz W

Problemy z brakiem mocy.

Recommended Posts

Guest Forumowicz W

Witam

Mam pytanko.posiadam vectre b 1.8 zagazowaną.od pewnego czasu gdy odpalam na benzynie silnik chodzi nie równo gdy dodam gazu nie ma siły wejść na obroty,kreci się dopiero po przekroczeniu 2000obr/min.na gazie chodzi normalnie.Czesto wyrzuca bład za wysokie napięcie na sondzie.Wymieniłem sonde i było tylko gorzej.Po podłączeniu do kompa autka z nową sondą,pokazuje że sonda jest uszkodzona.Reklamowałem ją,okazało się że sonda jest sprawna.Nie mam pomysłu co dolega viki.Może coś doradzicie????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od zaslepienia zaworo EGR zobacz jak to jezdzi. Jest to najmniejszy koszt na poczatek;p

Edited by Spawacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forumowicz W

Please login or register to see this quote.

Zawór zaślepiony efektu zero. Zamierzam zmienić cewki,być może któraś umarła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi ostatnio padły cewki właśnie .. Ale było widać ze jedna jest spalona nawet ... Tylko ze u mnie viki straciła przez to całkowicie moc ..Ale jak tylko wymieniłem tak odzyskala i chodzi jak rakieta .. No i jak cewki padly tak na kompie Ci tego nie pokaze niestety... A kosz nowych orginalnych cewek to 400 zł ( ja takie załozyłem był chińczyki po 200 zł ale wolałem orginał)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forumowicz W

Please login or register to see this quote.

U mnie cewki wyglądają ok. wymieniłę świece i nic,wyczyściłem przepustnice i wszelkie węże i nic. Zastanawia mnie tylko opis na silniku to jest XZ18XE wygląda tak jakby to był silnik od zafiry a nie od vectry?Viki jest z 99 roku sedan model GSL( taki model też nigdzie nie występuje!!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

podjedz gdzies do jakiegoś mechanika moze?

a z tym silnikiem to nie wiem najlepiej wstaw zdjęcie wtedy bedzie łatwiej ocenić ...

ja tez mam z 99r ale hatchback 1.8 tą wersje na stu lecie opla .. i nie narzekam jak narazie smigam nią 2 lata już i praktycznie nie miałem z nią zadnych większych problemów silnik kosa ...

szafe zamyka bez problemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale jeszcze z rok dwa i na coś nowszego bedzie trzeba zamienic ... planuje jakieś BMW albo znowu opelka jakiegoś .. pozyjemy zobaczymy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forumowicz W

Please login or register to see this quote.

ok postaram się wrzucić jakieś foty a silnik dokładnie ma nazwe X/Z18XE.Viki mam 6 lat nakrencone 170 tyś. odkąd pamiętam to za wyrywna nie była ale kulała się dobrze a teraz jakby ze 100 kucy zdechło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(

Please login or register to see this link.

)Czy tak wygląda Twoj silnik ?? ( zdj nie mojego samochodu , znalezione w necie ... ale posiadam taki sam Tylko jeszcze ładniej wyczyszczony ) hehehe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

No ja tylko dwa lata i 180 tyś km ale chodzi jak rakieta .. zreszta jak ją kupiłem to facet naprawde z wielkim zalem sprzedawał ale rodzinna mu sie powiekszyłą i musiał zmienić

ale mówił ze jest naprawde silnik w idealnym stanie zreszta wszystko było w idealnym stanie cale zawieszenie zrobione itd ale mniejsz o to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

wracając do Twojego problemu .. To mialem podobny nie dawno ale mi pomogła wymiana cewki (zresztą było widać ze jedna jest tak jakby upalona) i wymieniłem przy okazji czujnik połozenia wału tylko akurat mój był jeszcze ok nie pokazywało błedu ni nic ale niedlugo pewnie by wyskoczyło bo kabel był juz stopiony i wgl ledwo co sie trzymał ...

A i u mnie było tak ze traciła moc stopniowo i nagle całkowicie straciła...

moze gdzies sie przypchało na zaworze czy cos?? kurde ciezko stwierdzic

Albo po prostu zamuliła się moze daj jej ostro w pizde i sie odmuli ale to raczej wątpiwa strawa jest i pewnie na 99% nie to ...

Edited by czarny_3211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy wymieniałeś świeczki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forumowicz W

Świece mają tydzien,wymieniłem właśnie przekaznik pompy paliwa bo coś mi podpadało,w sumie okazało się że pompa paliwa raz chodzi a raz nie.Dzisiaj zamontowałem nową.Odpalam i jest lepiej ale jak troche postoi na wolnych to wyrzuca błąd 0130(nieprawidłowy sygnał sondy) i zaczyna nim telepać.Ma ktoś może na to jakieś lekarstwo???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie

jestem nowicjuszka i zakupilam niedawno vectrunie B 1.8 16V z 2001.+gaz

jak ja kupowalam jezdzila ok, zatankowalam sie w bydgoszczy i niestety zaczal sie koszmar.

auto w tym momencie jest po wymianie filtra paliwa (brudu bardzo duzo-a jest udokumentowana wymiana w zeszlym roku tego filtra), filtrow gazu, wymiana swiec, w tej chwili moje autko nie ma mocy i zapalila sie kontrolka silniczka. wczoraj wymienilam jej swiece i sie ta kontrolka nie palila, postala w garazu przez nocke i niestety dzis wsiadam a ona mi wykazuje.

Tak byla diagnozowana komputerowo i byl blad cos o cewce zaplonowej i dlatego wymienilam najpierw swiece.

pompa po wymianie filtra zaczela dziwnie buczec, tak jakby telefon na wibracji dzwonil. przeplyw przez filter paliwa jest bo sprawdzalam.

Autko na paliwie odpala od razu ale ma dziwne obroty, jak sie przelaczy na gaz to juz lepiej, ale jest mulowata. jak ruszy to powoli pozniej sie troche rozkreca ale jak ma juz od 60 wzwyz to drgawki ma przyszrpuje, nie bardzo ale jest to meczace, na benzynie jest gorzej, tam wogole nie ma sily jechac, zatrzymuje sie. jak juz jakims cudem poleci to jak jade ze stala predkoscia to zaczyna sama zwalniac.

Nie wiem co mam jeszcze robic, jestem zalamana, chcialam kupic autko ktore mi sie podobalo i ktore lubie, poprzednie jakie mialam to A vectrunia i chcialam isc tak pokolei az do Insigni, a tu masz.

Moze cos poradzicie co jeszcze wymienic zeby juz bylo ok.

czekam na porade, bede wdzieczna niezmiernie. Ania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak - najlepiej podepnij to pytanie pod każdy temat na forum

Edited by Bolciu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forumowicz W

Please login or register to see this quote.

Aniu

opisujesz problem bardzo podobny do mojego,z tym że u mnie na gazie viki jakoś się kręiła,ale do rzeczy podobnie jak Ty wymieniłem świece,filtry,sonde(brak rezultatu)czyszczenie przepustnicy i wiele innych rzeczy.Aż pewnego dnia odpalając autko na benzynie zero reakcji.Sprawdziłem na listwie wtrykiwaczy ciśnienie benzyny i zonk wogóle nie było paliwa.Wymieniłem przekaznik pompy paliwa i nadal nic.Więc zabrałem się za pompe,prąd dochodzi a pompa milczy.Wyjełem ją podłączyłem pod napięcie i cud pompa działa,więc zpowrotem myk do zbirnika.Odpalam i chodzi ale nie równo.Następnego dnia znowu ta sama sytułacja auto nie odpala,znowu pompa,i tak ze trzy razy.W koncu kupiłem nową cena 110 zł.bosha.Zamontowałem i działa ale też się buja na obrotach.Zalałem zbiornik dolałem STP (środek do czyszczenia wtrysków),i z dnia na dzień auto chodzi jak nowe.Zero błędów że sonda niesprawna itp.Przyczyną całego zamieszania było za niski ciśnienie w układzie paliwa,przez co auto nie miało odpowiedniej dawki paliwa i po wcisnięciu gazu prawie gasło.Jeśli możesz to sprawdz ciśnienie paliwa w układzie,może akurat to boli Twoją viki.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...