Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jacek (Sz-Ek)

Sprzęgło znikło Vectra B 2.0 DTI 98'r

Recommended Posts

Cześć, przedstawiam dość nie typowy problem .... jak w temacie znikło mi sprzęgło. A sytuacja wygląda tak. 20.05.2012 mam stłuczkę... lampka maska i błotnik oraz jak się okazuje chłodnica. Z układem hamowania czy też sprzęgła nic się nie stało, ucierpiało wspomaganie kiery bo pękło kolanko na wejściu do pompki. 2 dni później jadę autem w miejsce w którym będę miał spokój i sobie je poskładam. Dojeżdżam bez problemów sprzęgło działa jak działało. Auto stoi następne parę dni. 4 dni temu Zaczynam zabawę na początku myję silnik, w tym celu przejeżdżam 20 metrów do przodu no i sobie myje po umyciu i przedmuchaniu sprężarką odpalam bez najmniejszych problemów jak i również jade 20 metrów do tyły. Później różne manewry po podwórku i sprzęgło działa normalnie. Wczoraj po wymienieniu chłodnicy podłączeniu oraz zalaniu płynami odpalam autko woda stan ok nigdzie nie cieknie znaczy działa. Płyn w układzie wspomagania zrobiło się trochę mleko no ale musi się odpowietrzyć kręcę delikutaśnie kierą i wszystko ładnie pracuje. Czas na jazdę próbną autko pochodziło z 10-15 minut sobie na postoju i chcę wbić 1 a tu zonk grrzzttt grzzzttt i nie mogę ... O_o no to gasze wbijam 1 wciskam sprzęgło i odpalam a on skurkowany od razu rwie się do jazdy. No to oględziny, w zbiorniczku płyny ok nigdzie nie widzę wycieków, nawet odpowietrzyłem sprzęgło choć na zgaszonym silniku może tu tkwi problem. Po godzinie walki dałem sobie spokój. Po zaciągnięciu rady u znajomego mechanika, wyszło że być może sprzęgło się skleiło ? Dziwne jak dla mnie stwierdzenie... rada = odpal go na biegu jedź i wciskaj sprzęgło powinno puścić, później pojeździj rozruszaj sprzęgło i będzie dobrze. No a teraz siedzę przed kompem szukam jakiś wskazówek i znajduje tylko że jak nie ma sprzęgła to DEAD i mus wymieniać od razu. I teraz czekam na wasze opinie tego problemu. Dodam iż sprzęgło działało dobrze nie było żadnych oznak jego "kończenia się" nie szarpał nie było efektu kangurka. Co o tym myślicie ?

Edited by Jacek (Sz-Ek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że masz zapowietrzone.

Bo sprzęgło miałeś OK więc nagle się nie skończyło.

A że grzebałeś przy zbiorniczku i płynie to tu szukaj przyczyny .

Edited by marcinek180

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy przypadkiem nie dostała Ci się woda do zbiorniczka płynu? jeżeli tak to pewnie tu jest odp. Zmień płyn

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pedał ma opór przy naciskaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak miała by się tam dostać ? Musiałbym korek odkręcić i ją tam wlewać a uwierz nie robiłem tego.

Pedał ma opór taki jaki miał ale w porównaniu z drugą viki to coś lekko chodzi. Czyli opór jest jaki był no ale mogę się mylić.

Jak ją dobrze odpowietrzyć ? Pomysł z jazdą na biegu odpada ? czyli odpalenie na biegu i majtanie pedałem ??

Ps. płyn powinien być niebieski ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na skrzyni biegów jest odpowietrznik jak w hamulcach.Zasada odpowietrzania taka sama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się skleiło, to może zarzucić ręczny, sprzęgło wcisnąć i troszku przegazować? Jakby padł wysprzęglik czy zapowietrzyłoby sie to zdecydowanie by było czuć różnicę w pracy pedała.

Edited by pudeleQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na odpalonym silniku i odkręconym korku rozumiem ? Bo odpowietrzałem na zgaszonym i w sumie sam płyn leciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musi być odpalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I z tego co wyczytałem byłby wyciek gdzieś miedzy skrzynią a sprzęgłem a u mnie sucho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jedyne mi przyszło do głowy z tym ręcznym, ale sam nie wiem czy to dobre, może inni sie wypowiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli opcja iż sprzęgło w jakiś sposób się skleiło jest możliwe ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja rada, odpowietrz porządnie układ. Najlepiej zalej nowym płynem bo w tym bym raczej widział problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmm,, ok nic nie szkodzi spróbować to teraz ile mi trzeba tego płynu na układ hamulcowy ? No i nie pytam bo pewnie na forum znajde jakis opis porządnego odpowietrzania układu hamulcowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

postępujesz dokładnie tak samo jak z hamulcem, najlepiej w dwie osoby, jedna naciska kilka razy pedał druga odkręca zaworek, do czasu aż się pojawi nowy płyn.

Układ jest ten sam co i hamulcowy więc kup sobie dla pewności 2x 0.5 dot4.

Hamulce odpowietrza się rozpoczynając od koła skrajnie oddalonego od pomki czyli najpierw prawe tył, lewe tył, prawe przód. lewe przód. Pompój do czasu aż zacznie wyciekać nowy płyn, pisałeś że masz niebieski, dot4 jest bursztynowy, lub czerwonawy wiec z zobaczeneim różnicy nie powinno być problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czasem nie na odwrót ? Normalnie to było by tak jak piszesz ale tutaj abs .. niby trzeba włączyć zapłon aby abs coś tam chodził i zaczynać w kolejności odwrotnej niż podałeś. Wyciągnąć z zbiorniczka ile się da wlać nowy i pompować do pojawienia się innego płynu i tak po kolei kółka. Coś wyczytałem jeszcze jakiś korektor siły hamowania trzeba rozpinać .. mam ja coś takiego w aucie ? vectra b 98 kombi 2.0 dti

może pokaże skąd mam info.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czegoś nie rozumiem.

Jaki niebieski płyn widziałeś ? Petrygo ?

Piszesz że zmieniałeś,czy dolewałeś płyn wspomagania a w hamulcowym jest mleko?

Po co odpowietrzałeś sprzęgło skoro było ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mój błąd już poprawiłem, mleko tyczyło się układu wspomagania kiery. W układzie hamulcowym od kupna auta czyli pare miesięcy temu nic nie ruszałem do wczoraj gdzie odpowietrzałem sprzęgło bo zwyczajnie przestało NAGLE działać. Niestety nie dało to efektu teraz po radach przymierzam się do wymiany całego płynu w układzie hamulcowym. jak i też przy sprzęgle czyli pompuje aż nie zobacze nowego płynu w odpowietrzniku i zakręcam.

Edited by Jacek (Sz-Ek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze słysze, ja zawsze robie tak jak napisałem i zawsze jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, nie spotkałem się z taką techniką wymiany płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I ja też tak zrobię jak piszesz. Jak uda mi się coś zdziałać dam znać.

Edited by Jacek (Sz-Ek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, nie pisałem długo bo ostatnie wydażenia były ciężkie. .. tak tak byłem na meczu i jeszcze dochodze do siebie no ale wracamy do sprawy.

Jak już wcześniej pisałem myłem silnik i to prawdopodobnie było przyczyną "sklejenia" sprzęgła. Odpaliłem i jechałem spokojnie na 1 jakies 500 m i zaczynało puszczać. Wszystko wróciło do normy jest git. Przyczyna była wodą ponieważ umyłem auto i stało pare dni,gdybym pewnie jeździł to by woda wyparowała ściekła i bez problemów. teraz pozostaje wymienić płyn hamulcowy i będzie rewelacja pozdrawiam i dzięki za odzew.

Ps. można zamknąć temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...