Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kna

Interpretacja błędu o kodzie B1580/B1590

Recommended Posts

Witam. Problem mój dotyczy błędów:

B1580 - Położenie poziome lusterka pasażera poza wymaganym zakresem

(08) - Obecny

B1590 - Położenie pionowe lusterka pasażera poza wymaganym zakresem

(08) - Obecny

nie wiem jak mam te błedy interpretować, może miał ktoś podobny problem i zna jego rozwiązanie. Z góry dziekuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pierwsze co to szukaj problemu w kablach co idą z modułu do lusterka jak sprawne to albo sam czujnik w lusterku albo najgorsze moduł drzwi ale watpię że pada modół drzwi (masz lusterka z pamiecią i to ci nie działa)

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy mial ktoś podobny problem z takim błędem czy tylko ja jestem fenomenalnym przypadkiem błędu o kodach B1580/B1590.

Dodam jeszcze że elektryczne ustawienie lusterka działa prawidłowo natomiast nie działa pamięć tego lusterka nie wiem czemu. Przy aucie nie było nic grzebane wszystko było ok. aż nagle błąd. Proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam

Edited by kna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pisałem ci ściag boczek wyciąg szkło wykręć silniczek z lusterka i wpnij z niego kostkę nastepnie miernik i jazda mierz czy kable nie przerwane między lusterkiem a modułem drzwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego "xpirat" a czy nie prościej będzie jak zdejmę gumę która osłania kable prowadzące do drzwi i tam popatrze czy nie zalamał sie kabelek. Miałem podobny przypadek we wcześniejszym aucie, tam nie działała mi elektryka szyb z tyłu. Po wykonaniu czynności jak wyżej opisałem okazało sie że kable były wyrobione (podobno bolączka w Oplach), popraw mnie jeżeli się myle

Edited by kna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile masz modułów drzwiowych (dwa czy jeden )

Z tego co mi się wydaje przy pamięci lusterek jest 2 moduły (kierowcy i pasażera)

a więc zaglądanie do tej wtyczki między drzwiami ci nic nie da bo pamięć do lusterka idzie z modułu drzwi prosto na lusterko

Please login or register to see this image.

ybTql.jpg

Jak już chcesz szukać załamanych kabli to przy samym lusterku jak się składa tam mogą się przerwać

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź kolego, widze że dysponujesz sporą wiedzą. Jeszcze mam pytanie jak najszybciej i najprościej dobrać się do lusterka żeby nic nie połamać ani nie uszkodzić. Masz może jakąś sprawdzoną i technike?

Edited by kna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie wiem czy bez zdięcia boczku i odkrecenia całego lusterka to ogarniesz (może ktoś inny się wypowie bo ja to robiłem na odkręconym lusterku bo dokładałem kable do fotochromu )

A jak już odkręcisz boczek to lepiej zamiast demontować całe lusterko to wyjmij szkło odkręć silniczek wypnij z niego wtyczkę i miedzy ta wtyczką od silniczka lusterka a wtyczką modułu sprawdz miernikiem czy jest przejście jak jest przejście to wiadomo kable całe i trzeba szukać problemu w samym silniczku bo to w nim jest ta pamięć

tu masz trochę inaczej

Edited by xpirat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę temat. Czy w samym module z silniczkami jest coś do naprawienia, czy raczej szukać sprawnej używki i zamienić? Kable mam dobre, ale występuje błąd B1580. Czyli zostaje sprawdzenie samego czujnika. Wyciągnąłem cały okrągły moduł z serwami, ściągnąłem tylną część obudowy i widzę płytkę drukowaną z 4 lutami. Problem jest taki, że oprócz tego są tam 3 plastikowe nity, 2 białe i czarny i nie wiem czy mam je rwać. Jeżeli ktoś rozbierał ten element, to proszę o info jak tam się dostać no i czy w ogóle warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rozbierałem to ale nie pamiętam jak wiem że naprawa banalna bo czujnik to nic innego jak zwykły potencjometr przesuwny czyli czyścimy płytkę spirytusem i doginamy styki i to cała filozofia naprawy tego potencjometru służącego jako czujnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i taka odpowiedź starczy. Dzięki wielkie. Idę grzebać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam.

Od jakiegoś czasu prawe lusterko przy cofaniu nie chce się obniżać przy parkowaniu...Albo wcale albo lekko tylko drgnie i tyle...

Błąd jest jakiś w stylu " Położenie lusterka pasażera poza wymaganym zakresem" Jest jakiś patent aby to ogarnąć...

Moim zdaniem co zauważyłem mechanizm reaguje ale tak jak by coś go tam blokowało...

Możecie napisać coś więcej jak dobrać się do tego silniczka i do tej płytki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już w jakimś temacie opisywałem jak to zrobić, ale nie mogę teraz znaleźć.

Należy wyciągnąć wkład, następnie wykręcić cały mechanizm - jest na 3 śrubach. Po drodze odpinając odpowiednie wtyczki.

Mechanizm na stół. Dekielek z tyłu ściągasz - jest na wcisk. Interesuje Cię płytka PCB. Aby ją wygrzebać musisz rozlutować 4 punkty po jednej stronie, kapniesz się które jak zobaczysz płytkę, oraz 2 plastikowe nity. Można je niby ściąć, ale wtedy będzie kłopot z ponownym montażem. Jak nagrzejesz je, to płytka normalnie zejdzie, a potem możesz znów lutownicą plastik rozgrzać zamontować jak należy.

Na odwrocie płytki są potencjometry. Ja sobie oznaczyłem ich położenie, aby potem założyć tak samo. Jak xpirat napisał podoginaj blaszki, przeczyść wszystko, zmierz czy przejścia są do pinów.

Oprócz tego sprawdź jeszcze czy kabel Ci się nie przetarł w miejscy gdzie lusterko się składa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę troszeczkę temat.
 W roku ubiegłym miałem zamontowane nowe lusterka (pełna elektryka + pamięć + fotochrom) w ASO - naprawa z ubezpieczenia, ponieważ ktoś chciał sobie zabrać oba.
Po roku użytkowania, pojawił się błąd B1580 (8). Lusterko normalnie się reguluje , a pamięć działa - wszystko w najlepszym porządku, tylko ten błąd w DDM

Po wizycie w serwisie stwierdzili - FACHOWCY - że zwarcie jest na sterowaniu i do wymiany jest przełącznik...

Te zwarcie, to nic innego jak stwierdzone przez mechanika i jego przełożonego nieprawidłowe działanie przełącznika. Objawia się to tym, że podczas sterowania lewym lusterkiem prawe też sie reguluje !!!!!!!

PROSZĘ PANA TAK NIE MOŻE SIĘ DZIAĆ, TO ZWARCIE !!!!!

Najlepsze jest to, że nie przekonałem ich, że w VC wystarczy wyregulować lewe lusterko, bo prawe się adoptuje do lewego automatycznie.

Tak więc zacznę od przewodów i jak będzie wszystko ok, to wracam do ASO niech wymieniają na nowo silniczek.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Musisz ustawić w ddm by lewe i prawe działało osobno z regulacji przy wciśniętym lewym sterowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście mi to nie przeszkadza, wręcz przeciwnie.

Ale dla ASO  może to zrobię ;) i ciekawe co wymyślą

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie bład  b1580/b1590 miałem po odłaczeniu akumulatora na cała noc oraz lustro prawe sie nieopuszczało , morze to przypadek ale pomogło ustawienie lusterka we wszystkich kierunkach na maxa i potym zabiegu zniknoł bład oraz zaczeło działac automatyczne opuszczanie lustra podczas cifania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by zeberko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odswieze.. czy rozwiazal ktos ten problem?? Spotkal mnie identyczny jakw wyzej. Pomozcie prosze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrób ustawienia max w każdym kierunku.
Jesteś z Dąbrowy górniczej?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przycisk.
Pozdrowienie od cebularza.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

O wielkie dzięki:) sory ale troche zdenerwowalo mnie ze obiecywales a pozniej bez odzewu... kilka miesiecy...z dolu ladnie schodzi ale z gory przerywa w 1 momencie i juz nie idzie chyba silnik do wymiany??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popsikaj wtyczki i konektory od lusterka jakimś sparej do połączeń lub co usuwa nalot z konektorow.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...