Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

prymus1906

Piszczenie w okolicy paska wielorowkowego VC 2.2 DTI

Recommended Posts

Witam WSZYSTKICH.

Na wstepie przepraszam ale nie moglem znalesc odpowiedniego tematu dlatego zalozylem i prosilbym o rady. Wymienilem jakies 5 miesiecy temu pasek klinowy na DAYCO.Wszystko ladnie przez jakies 2 miesiace i zaczelo cos piszczec. Wymienilem ponownie pasek na CONTICHA rowniez wszystko ladnie troszke tez przez jakies 2 miesiace i piski do dnia dzisiejszego. Silnik po wymianie paska na CONTICHA chodzi pieknie a te piski to zwariowac idzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Odpale autko rano na biegu jalowym piszczy jak nie wiem , nieraz gdy przejade jakies 20km ustaje i jest ladnie a gdy odpale autko tez po dluzszym postoju piski ponownie sa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Prosze o rady co moze byc???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> mechanik sprawdzal wszystkie rolki sa OK.

Dziekuje z gory za odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Stawiam na łożysko w sprężarce klimy. Mam podobnie, puszczy tylko jak samochód jest po dłuższym postoju. Wymienione mam pasowe, sprzęgło altka więc tylko to zostało. Napinacz ma rok.

________

Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale w tym silniku nie ma lozyska w sprezarce?

Dziwne bo za kazdym razem jak wymienialem pasek to 2 miesiace okolo cisza jest a powinno tez piszczec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A czy po tych dwoch miesiacach dociagles jeszcze pasek? Po dwoch miesiacach troche sie wyciagnol. Sprobowal bym jeszcze takiego cuda

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Probowalem sprayem BOLL chwile bylo ok a potem odnowa. Sprobuje jeszcze , jesli nie pomoze to co to moze byc? W pazdzierniku wymienialem napinacz firmy Ruville,potem kolo pasowe,pasek jak pisalem dayco a potem conicha i dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> wkurza mnie to , a silnik tak ladnie pracuje po wymianie paska przez pare miesiacy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poprobowal by dociagnac albo zmniejszyc naciag. No i zostaje ci lozysko na sprezarce sprawdzic.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 98 % naciąg paska tzn.za mocno lub słabo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jak się obraca?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Koszt samego łożyska to około 70-100 zł bo już się orientowałem. Co do wymiany jest różnie. Niektórzy podobno robią bez wyciągania sprężarki ale musi być dobry dostęp.

Chyba ze w dti jest to w jakiś inny sposób rozwiązane. Ja pisze na podstawie cdti.

________

Wysłane z telefonu

Looknij tutaj na foto

Please login or register to see this link.

Edited by Smelbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale naciag paska nie da sie zmienic bo sam sie ustawia napinacz. To pozostaje lozysko sprezarki tak?A jak sprawdzic samemu ze to lozysko ?da sie jakos?

Witam.

Popsikalem dosc sporo boll do paskow klinowych i na poczatku tylko piszczy a juz po przejechaniu paru km ustaje na wolnych obrotach a gdy dodam gazu wtedy slychac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> juz nie mam sil do tego .

Jesli ktos wie co to moze byc prosze o rade.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wszystko zrobione.

Jedno kolo prowadzace bylo walniete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie doradźcie

Piszczy mi z okolic paska po dłuższym postoju np. po nocy kilka sekund i przestaje. Mam wrażenie że w bardziej wilgotne dni troche głośniej i dłużej. Tu pytanie, wymieniać sam pasek czy raczej cały osprzęt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

trzeba zobaczyć w jakiej kondycji jest pasek i napinacz, zdarza się że amortyzator drgań szlag trafi

jeśli wszystko jest ok wystarczy wymiana paska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam ten sam problem. Rano przy odpalaniu przez pierwszą minutę tak piszczy, że budzę wszystkich sąsiadów w bloku.

Wymieniłem pasek, ale cały czas to samo. Po pogrzebaniu w internecie znalazłem informację, że to napewno napinacz.

Już miałem zamawiac nowy, gdy dowiedziałem się, że to może być także łożysko od sprężarki klimy.

Prawda jest taka, że od jakichś 2 miesięcy klima mi wariuje. Myślałem, że się kończy lecz po napełnieniu dalej jest to samo.

I teraz pytanie, czy padło łożysko od sprężarki i dlatego piszczy i klima nie działa, czy padł napinacz i przez to pasek piszczy i nie ma siły napędzić sprężarki.

Jak to można sprawdzić? Czy pierwszy lepszy mechanik mi to sprawdzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wymieniasz pasek wieloklinowi to powinno się razem z napinaczem. Łożyska są tanie, możesz je wymienić "przy okazji", ale raczej bym stawiał na łożysko alternatora, bo to ono częściej siada.

Klima może nie działać z wielu powodów, w ogóle sprężarka się włącza?? Podepnij jakiegoś opcoma i sprawdź jakie jest ciśnienie w układzie, może nie ma czynnika. Jakby ci padł napinacz to byś to inaczej to odczuł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Np. brakiem ładowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym, że jest coś takiego jak napinacz dowiedziałem się dopiero po wymianie paska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Dziś jadę do mechanika więc zobaczymy. A czy po zdjęciu paska i pokręceniu wszystkimi rolkami określi mi co jest nie tak? i co trzebaby wymienić.

A co do ładowania to zauważyłem, że zaraz po odpaleniu, jak trochę przygazuje, to jaśniej mi świeci lampka w kabinie oraz ekran komputera pokładowego.

Żeby się zaraz nie okazało, że i to i to i to jest do wymiany.

A na komputer jade na początku przyszłego tygodnia, żeby sprawdzić czemu moje migacze przestały wydawać dźwięk

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> (klikać)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

podejrzewam że komp nie poda ci przyczyny dlaczego nie klika migacz a do remontu cim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj byłem u mechanika i okazało się, że to jednak podobno napinacz. Raz kozie śmierć, już zamówiłem nowy. Na początku przyszłego tygodnia jadę na wymianę.

Mam nadzieję, że podczas wymiany nic innego nie wyskoczy.

a co do "cim" to lepiej naprawić, czy może szukać w necie jakiegoś używanego?

Sprawa rozwiązana! napinacz wymieniony i jak ręką odjął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pasek nie piszczy, światła nie przygasają. Aż milej się wsiada do auta.

Stary napinacz był tak wybity że aż metal się przetarł.

Teraz znów musze uporac się z tym "cim" bo jest coraz gorzej. Ale to już popytam w innym dziale.

Edited by cegla_dnb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze u mnie podobnie juz jakis czas walcze z piskiem z samego rana.Na poczatku pasek wymieniony i kolo pasowe.2 dni ciszy nastepnie napinacz i pasek na inną firme.Znowu dwa dni ciszy.Dzisiaj to samo z rana dalej piszczy.Sprobuje pasek zamienic na 5PK.Czy rolki od paska wieloklinowego mogą piszczec??Kiedy popsikam preparatem do paskow na chwile cisza..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mówimy teraz o silniku który masz w opisie czyli "diesel 1.9"

Możesz psiknąć WD40 na rolkę przednią w trakcie pracy  (która najczęściej ulega awarii) i zobaczyć czy przestaje piszczeć, dostęp jest bezproblemowy w prawym nadkolu.

Możesz założyć krótszy pasek i wtedy wyeliminujesz tę przednią rolkę oraz sprzęgło kompresora klimatyzacji.

Jeżeli nadal będzie piszczeć to obstawiam łożysko alternatora. Jak popsikasz tym preparatem do pasków to on na chwilę zapewnia smarowanie i dlatego efekt znika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecierz kolega napisal ze jak psiknie na pasek to pisk cichnie. Nie wiem jakich problemow z rolkami sie doszukujesz.To ewidentnie piszczy pasek. Piszesz zeby psiknac WD40 na rolke.Co to da? Smar nie wejdzie w lozysko i nie nasmaruje go na chwile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja bym zaczol od sprawdzenia poprawnosci montazu rolek i kola.Chodzi o to czy sa wzgledem siebie prosto.Po drugie odtlusc pasek i rolki np. zmywaczem do hamulcow. Po trzecie pasek PK5 nie bedzie pasowal na rolki w VC bo sa 6-cio rowkowe.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasek zmieniony na 5PK i dalej to samo.Kolo pasowe nowe napinacz nowy 3 rozne paski i dalej lipa.Czy rolki osprzetu mogą powodowac ze pasek piszczy??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki producent ? ja kupiłem Dayco i też piszczał , po zmianie na Contiego jest gitara ! a mechanik od razu chciał wymieniać koła pasowe :klaps:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 paski conti jeden dayco rozne dlugosci i szerokosci.Rece opadają...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może jak kolega matosław sugeruje że rolki i koło muszą pracować równo względem siebie i trzeba wykluczyć ewentualne bicie koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...