Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest tryk016

Wymiana silnika

Recommended Posts

Guest tryk016

Witam!

Chcę wymienić silnik w mojej vectrze B 97r. z 2,0 16V X20XEV eco tec na 1.8. Czy taka zamiana jest możliwa i czy wszystko będzie pasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

można zmienić x20xev na x18xe tylko po co ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z X20XEV na X18XE pasuje p&p ale z ciekawości zapytam dlaczego chcesz przełożyć silnik mocniejszy na słabszy??

EDIT: Bako mnie wyprzedził

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by YaSIu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziwne troche bez sensu to jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ma uszkodzony 2.0 i ma dostęp do pewnego/taniego 1.8?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to przedliftowe 1.8 to można się bawić, jak poliftowe to nie warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tryk016

Tak mój silnik jest uszkodzony i nie opłaca mi się go ratowac, znalazłem tańszy pewny silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko żeby nie było później że za słaby itd.

dziś jest na tyle szeroki wybór silników. tymbardziej że można trafić na silniki z gw. rozruchowymi 1 lub nawet 3 miesięcznymi że można poszukać x20xev

Edited by Bako

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obilo mi sie o uszy ostatnio ze mozan bez problemu z 2.0 na 2.2 zmienic i to bez duzych zmian. Prawda to?;>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można wsadzić silnik z Omegi B lub Opla Sintry Z22XE, Y22XE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majac 2.0 nie oplaca sie wstawiac 2.2 bo za duzo to nie daje. Ale jak ja mam 1.8 i chcialbylm wstawic 2.2 to nie powinno byc problemow chyba no bo 1.8 to praktycznie te sam osprzet co w 2.0.

No chyba ze juz nie da rady wcisnac z 1.8 na 2.2 za duzo grzebania. Mam skrzynie f18 duza rozniaca 115km na 147km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie odchodzą od meritum. Kolega chce zamienić 2,0 na 1,8 i to jest wątkiem tego tematu.

Dokonując takiej zamiany musisz wymienić też komputer, a razem z nim pestki w kluczykach i cewkę ze stacyjki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Instalacja jest identyczna.

Po wymianie będziesz miał typowe 1,8 z bonusową kontrolą trakcji, której nie było w standardzie 1,8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie ratunku!!!

Wymienilem silnik 2.0 na 1.8 bo tamten silnik bral olej w litrach i byl praktycznie wykonczony....

wymiana na 1.8 bo podobno te silniki nie maja takiego problemu z olejem.

niestety "nowy" 1.8 okazal sie byc w takim samym stanie jak poprzednie 2.0 plus doszly jeszcze inne objawy.... po 4 dniach od wymiany podczas wyprzedzania zaczelo mi szarpac autem przy czym wskazowka od obrotow szalala i zaswiecila sie pomaranczowa kontrolka od silnika i auto zgaslo. po odpaleniu bylo ok ale kontrolka dalej swiecila wiec nawrót do mechanika . po podpieciu pod kompa wyszly 2 bledy tj czujnik polozenia walu i o ile dobrze pamietam walka rozrzadu. Mechanik powiedzial zeby zareklamowac silnik bo ten tak samo kopci jak stary no i po calym silniku od gory doslownie lal sie olej.

po reklamacji dostalem inny silnik , znowu wymiana i dzis wracajac od mechanika stalo sie praktycznie to samo co z tamtym silnikiem czyli nagle szarpniecie i znow pomaranczowa kontrolka od silnika swieci, jakby tego bylo malo ten silnik tez jest zlany od samej gory olejem , olej leje sie po silniku zbiera sie na laczeniu silnika ze skrzynia a potem kap na kostke.

Zastanawia mnie fakt ze dwa silniki i te same problemy, czy to mechanik cos zle robi?

oba silniki maja oznaczenia x18xe z ta roznica ze ten drugi nie ma w misie miejsca na wpiecie czujnika oleju i kolektor akis inny jest.

przepraszam za pisownie ale jestem kompletnym laikiem w temacie i pisze jak umie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Panowie prosze o pomoc bo 3 wymiany silnika to juz chyba nie przezyje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zamiast naprawic swoj wbiles sie na mine

juz bys dawno smigal i to 2 litrowka a nie 1,8

blad moze byc w twojej instalacji ze wywala znowu te same bledy

a co dokladnie

sparciala izolacja i robi zadyme

niestety te silniki i te bledy to na forum dosc szeroko omawiany problem

czytania masz na dwa trzy dni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety ale 2litrowka wg mechanikow nie nadawala sie do naprawy.

co do czytania to owszem siedzialem do 1 w nocy i jest tego taka masa i mozliwosc....mam mentlik w glowie.

rzecz ktora zastanawia mnie najbardziej to dlaczego po obydwoch wymianach silnik zlany jest od gory olejem??

wczoraj jak wytarlem wszystko do czysta i odpalilem silnik to po kilku minutach od gory tuz pod pokrywa zaworow pojawila sie malutka strozka oleju ktora po silniku zlewala sie w dol az na laczenie silnika ze skrzynia.

Pokrywa zaworow byla wymieniona razem z uszczelka wiec skad ten olej? 2 rozne silniki ten sam problem i tu mnie zastanawia czy to nie wina mechanika. i jeszcze te zrywy silnika..... ten silnik ladnie pali nie zostawia za soba siwych oblokow i raczej trzeciej wymiany bym nie planowal ...

moze porobie zdjecia tego wycieku i koledzy pomoga ?

no i wyciek oleju zlokalizowany, jednak swiatlo dzienne robi robote...

leje sie spod pokrywy zaworow a dokladnie w miejscu gdzie uszczelka ma takie dwa polkola ktore wystaja za pokrywe i spod jednego poprostu ciurcy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

wiec zostal problem szarpaniecia silnikeim i wyskakiwania bledu.

tak sie zastanawiam czy ma cos do tego gaz? wczesniej byl 2.0 a teraz 1.8 i moze trzeba wyregulowac gaz?

zaraz wsiadam w auto i pojezdze na benzynie zobacze czy cos sie bedzie dzialo a wracajac do uszczelki pokrywy to wychodzi na to ze mechanik sie nie popisal...dal nowa uszczelke ale nie smarowal jej zadnym uszczelniaczem i moze to jest przyczyna?

Edited by drakar88

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A było posmarowane silikonem na półksiężycach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pewnie nie posmarowal

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

albo tanie uszczelki wsadzil

niestety nie mamy mozliwosci zweryfikowania co zle robi

szarpanei silnika jak wol spowodowane bledami tych dwoch czujnikow

przekladales je ze swojego silnika czy przychodzily juz z silnikami ??

jak napisalem wczesniej instalacja do sprawdzenia

przy wyciaganiu i wkladaniu mogl cos naruszyc

a instalacja ma juz swoje lata wiec mogla sie pokruszyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy samym czujniku wałka rozrządu już silnik chodzi dziwnie, bo nie dość, że do 4500 obr/min, to jeszcze brakuje mu mocy i to sporo, przy czujniku wału będą problemy z odpalaniem. Podmień czujniki na swoje, jak nie pomoże to instalacja tak jak Gawlak mówi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mielsicie racje nie posmarowal i stad tak cedzilo olejem.

Co do czujnika to tez sie okazalo ze zepsuty a te same problemy na obu silnikach byly z tad ze przy tych dwoch wymienionych nie bylo czujnika i mechanik przekladal czujnik z mojego 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ale to bardzo dobry mechanik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jak wymieniasz owy czujnik ,to wymień na oryginał... Zamienniki nie sprawdzają się w tym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, wiem ze musi byc oryginal.

mam nadzieje ze ze szybko przyjdzie bo teraz to nie jazda, co chwile szarpie ...obroty swiruju ale mam nadzieje ze czujnik zalatwi sprawe bo podobno to jego wina....aaa no i mocy tez brakuje.

Tak czy siak bardzo dziekuje za pomoc bo dzieki Waszym podpowiedziom udalo sie dojsc do sedna no i zawod z mechanikiem,,,niby dobry, nie drze ile sie da ale jednak powinien sam dojsc do tego a nie gadac...wez wytrzyj obserwuj.... moze to moze tamto.... ech

jeszcze raz dziekuje za pomoc!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...