Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

tomek19830519

remont tylnego zawieszenia vectra b

Recommended Posts

witam.

nadszedł czas na remont tylnego zawieszenia w mojej viki.

mam pytanie ponieważ mam bardzo dobry dostęp do narzędziowni i dobrych materiałów czy ktoś może mi podpowiedzieć czy wymiana tulei przednia wahacza wzdłużnego ale zamiast dostępnych na rysku wsadził poliuretanową.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli nie masz sportowego zawieszenia to nie wiem czy jest sens. co najwyzej usztywni ci bude, ktos juz w VB ma wsadzony taki zestawik tylko nie pamietam kto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co w przypadku naprężeń bocznych/wzdłużnych?

Poddają się, jest jakaś amortyzacja?

Bo jeśli się nie poddają się jak to w przypadku gumowych to marnie to widzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do napęzeń bocznych to nie widze problemu w końcu moge zaprojektować takie tuleje jak mi beda odpowiednie.

moge zastosować system tłumienia drgań czyli połaczenie sworzeń z B101 ( braz na łożyska silizgowe do pracy w cieżkich warunkach meteriał ten też jest odporny na korozję do pracy bez smarowania) tuleja zewnętrzna wykonana by była z poliuretanu natomiast jako czynnik odpowiedzialny za tłumienie drgań i czynnik podatny na wyboczenia zastosowałbym gume BR - (Guma oparta o polimer butadienu. Guma ta wykazuje wysoką elastyczność, odporność na ścieranie i wpływ światła. Zależnie od mieszanki może pracować od -60°C do 100°C.Charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami w niskich i wysokich temperaturach. Guma ta prawie nie występuje w czystej postaci, uzywa się jej do sworzenia mieszanek NR i SBR wykozystywanych do produkcji taśm, pasów klinowych, dętek i opon. Guma odporna na alkohole, wodę, zasady i rozcieńczone kwasy, natomiast nieodporna na węglowodory)

Sadze ze takie połacznie to idealne rozwiązanie tym bardziej ze wiem w porównaiu z tymi dostępnymi na rynku bedzie o niebo lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dysponując takim zapasem wiedzy o tych mieszankach, pokusiłbym się o wykonanie kilku sztuk... dla siebie a może i znalazłby się chętny, który sprawdziłby i ocenił jak to się będzie sprawowało podczas normalnego użytkowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jakby ktoś jakimś cudem zrobił tuleje pływającą z poliuretanu (chociaż nie wiem jak, bo to jednak pływająca), to byłby szczyt szczytów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...