Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ziębi

P0170 - Za bogaty system adaptacji paliwa

Recommended Posts

Witam,

Vectra C 1,8 122KM GTS, gaz od stycznia spalanie w normie, mapy zsynchronizowane ale wywala co jakiś czas check`a no i błąd na op-comie "P0170 - Za bogaty system adaptacji paliwa" - co może być przyczyna? czytałem już o sondach ale jak mam wymieniać to wole dopytać i mieć pewność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie wina sond a złego ustawienia gazu, mapy traktuj zawsze z przymrużeniem oka bo one o niczym nie świadczą. Należy się przejechać autem w pełnym zakresie obciążeń, zanotować korekty krótkoterminowe jakie występują przy danym biegu (5bieg) i różne obciążenie, potem stosując korekty na obroty i temperaturę gazu wprowadzić zmiany tak aby korekta krótkoterminowa oscylowała tak samo na benzynie. To tyle w temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

yyyyyyyyyyyyy spoko:/ czyli gazonik dał d..y że tak powiem? Sam tego nie ogarnę więc trzeba będzie kogoś zwerbować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może nie tyle, że dał d*py ale nie miał okazji auta stroić na dłuższej trasie, bo pewnie błąd wywala jak trochę auto pogonisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem czy po dłuższej trasie bo codziennie nie podpinam op-coma ale już ze trzy razy check mie się zapalił i po podpięciu wtedy wywalało błąd:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To bardzo łatwo sprawdzić w ramkach zamrożonych, op-com czasami jakieś bzdury wtedy pokazuje dlatego lepiej użyć jakiegoś skanera OBD

Share this post


Link to post
Share on other sites

co to są "ramki zamrożone"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

można powiedzieć najważniejsze kwestia podczas diagnostyki, w ramkach zamrożonych zapisywana jest informacja o warunkach w jakich wystąpił błąd.

Uwaga, jeśli wywaliło kilka błędów w ramkach będzie tylko informacja o jednym, tym z wyższym priorytetem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a możesz konkretniej gdzie tych ramek szukać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> jakiś opis pierwszy raz się z tym spotykam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w op-com nie bardzo są zdatne do czegokolwiek (zawsze jakieś krzaki wyskakują), dlatego użyj dowolnego skanera obd i tam będziesz miał opcję ramki zamrożone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy zaślepiony EGR może powodować ten błąd p0170 (w moim przypadku - mieszanka za uboga)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie, to nie jest wina zaślepionego zaworu. Należy zapoznać się z ustawieniem instalacji LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Mialem podobny blad tj. "p0170 - za bogaty system adaptacji paliwa-obecny" przeplywomierz pokazywal na biegu jalowym 1,5-1,8 g/s, a sonda stala na ubogo i wyskakiwal ten blad. Po wlaczeniu klimatyzacji obroty podniosly sie do 850 obr/min, przeplyw powietrza 4,5 g/s i sonda ladnie falowala po skasowaniu tego bledu, tak samo bylo na wylaczonej klimie i obrotach silnika 1500 obr/min. Wymienilem przeplywomierz na zamiennik firmy Autlog LM1026 i wszystko wrocilo do normy (przeplyw powirtrza na jalowym 2,5 g/s) na ok 1 dzien. Teraz mam blad "P0100 - Obwód mas. lub objet. przeplywu powietrza, sygnal za niski". Co jest grane ten zamiennik jest do kitu? Silnik przechodzi w OL i zapisuje blad. Moze pomierzyc piny na kostce przeplywomierza tylko nie mam wartosci jakie powinny byc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...