Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

szachu

Bije kierownicą przy hamowaiu

Recommended Posts

Witam, założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem takiego wątku na forum..

otóż mam problemy z hamulcami, a objawia się to biciem kierownicy, raz bije mocniej a raz słabiej. Po wymianie są tarcze i klocki (już 3 komplet, gdyż mechanik jeden po drugim stwierdzał że są krzywe), po wymianie opony (nowe), swożnie, łączniki, końcówki na drążkach. Wymieniałem też gumki na tłoczkach w zaciskach. Dodam że co jakiś czas zapala się kontrolka ABS, zwłaszcza gdy jest mokro, wilgotno, poza tym ABS chyba nie działa, bo po ostrym naciśnięciu pedału hamulca koła staja jak wryte. Prawdopodobnie do wymiany łożyska, w prawym kole przy ok 110 km/h zaczyna huczeć, czy to może mieć jakiś wpływ na drganie kołem przy hamowaniu? Tarcze ATE, klocki BOSCH ułożone pięknie, hamowałem głónie silnikiem, hamulcem tylko pomagałem, już sam nie wiem co może być nie tak...POMOCY!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie uwalone lozysko powodowalo problemy przy hamowaniu jakie opisales

az dziwne ,ze do tej pory zaden mechanik tego nie stwierdzil

bo to oczywiste ,ze jak lozysko ma luzy, to i kolo je ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam już kupione łożyska, czekam tylko na mechanika, OPTIMAL to w miare szanowany producent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drążki kierownicze sprawdzone ?? u mnie one powodowały bicie kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OPTIMAL to niby Made In Germany,ale nalezy do tych tanich. Przypuszczam ze nie bedzie grzeszyc zywotnoscia,chociaz,kto wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakładałem OPTIMAL'a do innych aut i muszę powiedzieć że są ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie założone, ok 50-60 tyś. km. przejechane i nic na razie się tam nie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

lozyska wymienione a jednak dalej cos bije kiera...wprawdzie nieco mniej ale bije

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:"> nie mam juz pomyslow, moze ten ABS ma cos wspulnego, zle pompa podaje czy cos...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

a drazki sa ok, niedawno byly wymieniane..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj jeszcze przerzucić koła... z przodu na tył i na odwrót

Przy okazji zajmij się tym ABS'em, zobacz co się tam z Nim dzieje... najlepiej przeskanuj ECU, może są jakieś błedy

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie problem w tym ze kola mialem przemieniane jak zmienialem opony na letnie, a ECU nie widzi zadnych bledow, nie wiem jak by bylo gdyby swiecila sie kontrolka, ale ta raz sie swieci a raz nie i ciezko trafic do mechanika kiedy sie swieci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile razy mozna pisac na forum

sterowniki zapisuja bledy w pamieci

nie trzeba czekac az sie zapali zby je odczytac

Share this post


Link to post
Share on other sites

w takim razie co sie stalo ze nie zapisal zadnych bledow????? Jak juz napisalem nie widzi zadnych bledow kiedy ABS sie nie swieci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak sprawdzales bledy ABS ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam zielonego pojęcia jak gostek sprawdza błędy, ja po prostu postawiłem auto na warsztacie.... A czy po podłączeniu kompa można sprawdzić czy pompa ABS pulsuje na któreś koło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zobacz kto w oddziale ma opcoma i podlacz

bo tak to sobie mozesz szukac i szukac

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki za pomoc, a jak można sprawdzić kto ma opcoma??

Share this post


Link to post
Share on other sites

wejdz do odpowiedniego oddzialu terytorialnego

jest podzial na wojewodztwa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zbieżność robiona?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zbieżność jest ustawiona, chyba że wymiana amortyzatorów ma na nią jakiś wpływ...? Ale z tego co mi wiadomo to nie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Praktycznie niema, teoretycznie zmienia kat i zbieznosc jest nie prawidlowa,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

teraz mi sie przypomnialo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

jak zmieniales lozysko w piascie to lekko wlazlo czy ciezko ??

jak ma luzy (wyrobiona piasta ) to padnie raz dwa znowu

niestety tak bylo u mnie

walilo

zmienilem lozysko

po paru dniach znowu to samo

zdjalem kolo a lozysko lata luzne jak swinia w pustym sklepie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No z tego co widziałem jak wyciskał i wciskał to chodziło ciasno, więc łożysko już raczej odpada.

Mam kolegę który ma taka Viki po lifcie jak moja, tylko że w benzynie i z ciekawości podmieniałem od niego czujniki ABS, wniosek taki że się trochę polepszyło ale nie do końca, a u niego na moich czujnikach zaczęło pulsować przy hamowaniu, nie wiem teraz czy to może być wina tych czujników czy po prostu modułu ABS który steruje pompą...Napisałem do kolegi Hołka i Krzyco, gdyż wyczytałem że u jednego z nich powinien być OPCOM i czekam na odpowiedź, jak słusznie przyznałeś nie ma co gdybać tylko trzeba się podpiąć pod poważny sprzęt i zdiagnozować usterkę..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam dokladnie ten sam problem, tarcze 2 komplet cale zawieszenie przegladniete, kola zamienione i bije nadal, mam wrazenie ze to faktycznie cos ze sterownikiem ABS chociaz u mnie nie swieci

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie biło przy hamowaniu, wszystko przejzane, koła zamieniane i wyważane.

tarcze grube i wygladające na dobre.

Po wymianie na drugie problem ustąpił. grube nie znaczy dobre.

Bicie przy hamowaniu to przeważnie tarcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...