Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

firewer

Vectra B 1.8 16V 96r szarpie, obroty faluja, czasem gaśnie.

Recommended Posts

Witam wszstkich klubowiczów posiadajacych vectry.

Przeczytałem już wiele postów z podobnymi objawami ktore ja mam i mam metlik w głowie bo nie wiem za co sie zabrać zeby naprawić auto tak aby chodziło jak wcześniej czyli dobrze.

Postanowiłem wiec napisać osobny temat z myślą że doświadczeni koledzy z forum znajda jakieś rozwiazanie.

Dodam ze auto ma gaz sekwencyjny ale objawy ma takie same na benzynce i LPG

Przedstawiam niżej problem jaki u Mnie wystepuje.

Objawy:

- dusi sie i brakuje mocy na zimnym silniku

- szarpie podczas jazdy, dodawaniu gazu i zdejmowaniu całkiem nogi z gazu czuć szarpniecie

- obroty faluja na zimnym, rosna do 2.5 i potem nagle spadaja

- przy chamowaniu obroty spadaja do 400 rosna do 800, faluja delikatnie i trzesie samochodem

- na wolnych obrotach potrafi zgasnąć

- po przejechaniu kawałka drogi zapala sie pomaranczowa lampka silnika, chyba chodzi o wtryski

Moje dotychczasowe działania

- wymiana filtra powietrza

- preparat STP czarny do benzyny czyszczacy wtryski - brak poprawy

- czyszczenie silniczka krokowego WD40 - brak poprawy

Samochód kupiłem w październiku, chodził jakiś czas dobrze mimo ze czasem zapalała sie pomaranczowa kontrolka od wtrysków. Przy wymianie swiatła zsunał sie troche wąż przed filtrem powietrza i od razu samochód zaczał zle pracować - falowanie obrotów. Jakiś czas samochód jeżdził nieszczelnym ukałdem powietrza gdyz waz był troche zsuniety pod spodem i nie zauważyłem tego. Niedawno to zauważyłem i poprawiłem oraz wymieniłem filtr powietrza na nowy.

Proszę madrych klubowiczow o pomoc gdyż sam nie jestem pewnien czy mam saprowadzić samochód do mechanika zeby przeczyścił wtryski od benzyny i gazu, czy kupic jakieś uzywane sprawne i samemu założyć czy działać coś innego bo jazda niesprawna maszyna to nie jest jazda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na poczatku podlaczyl bym komputer zeby sprawdzic czy to rzeczywiscie wtryski. Odczytaj bledy i daj na forum bo tak to jest domyslanie sie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj błedy

Please login or register to see this link.

to będzie wiadomo coś więcej. To że zsunęła Ci sie rurka przed filtrem powietrza nie ma raczej wpływu na Twoje objawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek warto zrobić to co i tak warto zrobić co jakiś czas czyli wymienić świecie i kable jeśli nie było to robione.

Koszt niewielki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytaj błedy

Please login or register to see this link.

to będzie wiadomo coś więcej. To że zsunęła Ci sie rurka przed filtrem powietrza nie ma raczej wpływu na Twoje objawy.

Na samym poczatku chciałbym podziekować koledze rybkinsowi za madra porade, wywoływanie kodów usterek działa a do tej pory nawet nie wiedziałem ze coś takiego istnieje.

Zrobiłem dokładnie tak jak kolega napisał w poradzie

Please login or register to see this link.

i zaczeła migać pomaranczowa lampka od silnika wyświetlając kod błędu 10 - 2s - 1 - 2s - 3 - 2s - 10 - 5s - replay w kółko

Odczytałem kod ale nie jestem pewien czy dobrze wiec podaje dwa warianty

0113 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za wysoki

0131 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy za niski - mieszanka za uboga

Proszę kolegów o zerkniecie na kod i potwierdzenie lub zaprzeczenie odczytanej prze ze mnie usterki oraz pomoc w jej naprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co napisałeś to wyszło 0130 a jest to:

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

z tWoich objawów to możliwe, że ona padła, najlepiej to jak bys ją sprawdził.

P.S.podziękować możesz również klikając plusik przy moim poście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

edit: a jak sprawdzić sondę -> bierzsz miernik jakikolwiek, pod + lambdy wpinasz plus miernika a minus pod kleme akumulatora. Nagrzewasz silnik i patrzysz jak się zmienia wartość napięcia. Powinno oscylować 0,1V-1V.

0,1v-0,4v-mieszanka uboga

0,4v-1v mieszanka bogata

O ile sie nie mylę sondę masz 4 pinową, o poszczególne piny zapytaj kogoś kto ma ten silnik bo ja nie mam pojęcia o tej sondzie.

I co do tychwartosci wskazań niech ktoś potwierdzi bo nie jestem pewien czy ma takie parametry ta sonda

Edited by rybkins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny problem i pokazywało mi błąd sondy oraz błąd przepływomierza. Rano jak zapaliła to zaraz gasła jak tylko dojechałem do świateł. Brak mocy bo pracował na 3 cylindrach i strzelała mi jak depnąłem w podłogę. Okazało się że jedna świeca była zabrudzona co powodowało przebicie na przewodach WN.

Spróbuj oczyścić przewody i świece jak nie masz kasy, lub wymień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wziąłem się dzisiaj za wymianę tłumika końcowego, w starym zeszła pierwsza warstwa zrobiła się dziura na końcu w puszcze i do niczego się już nie nadaje. Wykręciłem świece i moim oczom ukazały się zabrudzone świece na gwincie oraz 2 zalane olejem, który nie wiem skąd tam się wziął, jakieś pomysły? Przeczyściłem gwint szczotką i wytarłem do sucha zakręciłem, odpaliłem (bez tłumika końcowego) i bez zmian samochód zachowuje się tak jak wcześniej kolega napisał jakby na 3 garach pracował bo parkocze i trzęsie silnikiem.

Więc czyszczenie świec zdało się psu na budę. Kolega rybkins napisał wczesniej ze jednak problem moze byc z sonda tylko ja żółtodziób w sprawach mechaniki nie moge jej wypatrzyć. Jeśli jakiś uczynny kolega podeśle zdjecie gdzie znajduje sie ta ''glizda'' lukne czy jest cos z nia nie tak, wystarczy odlaczyć i sprawdzić czy zajda zmiany czy tez nie. Swoja droga świece i tak można wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kable sprawdzałeś czy nie maja przebicia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też o tym pomyślałem i jutro to sprawdzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej na świecach jest z powodu pękniętej uszczelki pod pokrywą zaworów.

Co do sondy, jej uszkodzenie nie miało by aż takich skutków.

Proponuje w pierwszej kolejności podmienić z kimś z Twojej okolicy przepływkę istnieje duże prawdopodobieństwo że tu tkwi przyczyna.

Jeżeli się nie poprawi to świece i przewody.

Co do czyszczenia krokowca, WD go nie wyczyścisz dokładnie, proponuje abyś odkręcił go wraz z przepustnicą i dokładnie wyczyścił w domu, jest na forum szczegółowa instrukcja jak to zrobić.

Objawy o których piszesz mogą również występować na skutek źle podpiętych, uszkodzonych lub odłączonych węży podciśnienia, sprawdź gumowe końcówki czy nie są sparciałe i czy któraś się nie rozpadła, jeżeli są ok i wszystkie są podpięte sprawdź zgodnie z info z forum czy oby na pewno dobrze są pozakładane.

Please login or register to see this quote.

Niektórych nadgorliwość jest fascynująco przerażająca.

Odemnie też poleciał, a co tam, masz chłopaku i się ciesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tu nie chodzi o nadgorliwość bo szczerze to nawet nie wiem co mi te plsuy dają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale sam kiedys nie wiedziałem o tych plusach, że można w ten sposób dziękować, więc tylko koledze napisałem, że jest taka forma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj masz poradę jak samemu wymienić uszczelkę pokrywy zaworów

Please login or register to see this link.

Tutaj: czyszczenie Krokowca oraz przepustnicy

Please login or register to see this link.

Przepustnicy dotyczy innego silnika ale jej położenie oraz sposób demontażu oraz czyszczenia jest prawie taki sam, odkręcasz 4 śruby, odpinasz linkę gazu, ściągasz dolot i idziesz z zabawkami do domu, w domu odkręcasz krokowca i do dzieła.

Co do węży podciśnienia, wpisz w wyszukiwarkę w opcje zaawansowane, "podciśnienia" i wybierz vb-silnik, wyskoczy sporo tematów w których jest opisane co gdzie podpiąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć słuchajcie mam ten sam problem co kolega w pierwszym poście. Obroty falują, same rosną jakby gazu się dawało, gaśnie na rozgrzanym, silnik szarpie Zrobiłem tak jak koledzy mówicie, zwarłem 5 i 6 pin w OBD i kontrolka się zapaliła na chwilkę i zgasła po czym zero mrugania, po wyciągnieciu kabelków "mostka" zapala się na chwilę i jak odpale gasnie czyli standardowo. Rozkładam już ręce nie wiem co może być przyczyną.

proszę o pomoc. Samochód to moje narzędzie do pracy

Edited by wwo16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

zastosuj sie do rad opisanych powyzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

wszystko zrobione co potrzeba. Nic. Dalej to samo.

Dlaczego nie działa Mi zczytanie kodów błędów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kubaA

Please login or register to see this quote.

też miałem podobne objawy ... radzę pokombinować z rurą wlotu powietrza do filtra i dalej. u mnie była za bardzo przytkana i za mało powietrza dostawał aż przewody od podciśnienia zwalało szczególnie ten tan który wchodzi w kolektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodaje film z błędami bo jakoś nie mogę tego skapować jak to odczytać. Na końcu filmiku jest zachowanie auta po odpaleniu.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego

0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Więc takie zachowanie jak najbardziej może być przyczyną tych elementów. Czujnik sprawdzić i pewnie do wymiany. A co do 0505 to zobacz po wymianie czujnika bo może być następstwem bledu 0110

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie znajduje się ten czujnik ?

jakieś zdjęcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest przepływomierz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

,ale co przepływomierz. Założyłem ten cały dolot z innego opla i dalej tak szarpie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sprawdź czy nie wydmuchało ci uszczelki od kolektora ssącego i nie zasysa lewego powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak to sprawdze ? Jestem zielony w tym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Ostatnio dałem sobie ostatnią szansę naprawy usterki i postanowiłem wyciągnać przepustnice do przeczyszczenia, czego jednak nie zrobiłem z braku czasu do konca ale przy sciaganiu węży z przepustnicy zauważyłem że jeden cieńszy na dole po prostu spadł bo końcówka węża sparciała i wchodziła na przepustnice jak w masło. Uciąłem sparciałą końcówkę, założyłem, odpaliłem i auto chodzi jak na początku kiedy go kupiłem. Niestety w czasie jazdy zapala sie nadal pomarańczowa kontrolka check engine i jeszcze do pełni szczęścia brakuje jej przeczyszczenia przepustnicy która jest zasyfiona delikatnie mówiąc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...