Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest Vectra1995

Opinie użytkowników: VB 1.8/2.0/czy 1.6 + gaz?

Recommended Posts

Guest Vectra1995

Witam.

Na wstępie chciałem napisać, że jest bardzo dużo różnych tematów o zakupie VB ale dość mało widziałem tematów porównawczych, stąd zakładam nowy temat... Proszę moderatorów "nie wyrzucać w kosmos" tematu...

Do tematu, brat rozgląda się za VB ale minimum rocznik 1999 ostatecznie 1998... Wcześniej miał 1.6 16V (teraz ja ją mam) i nawet był zadowolony tyle, że dużym minusem były wciąż rosnące koszty paliwa i duże spalanie jak na 1.6... Zastanawiamy się co teraz zrobić...

Kupić 1.8/2.0 z gazem czy zamontować samemu??

Druga opcja to kupić 1.6 ale tylko po lifting z gazem lub z zamiarem założenia??

Koszty założenia dobrej instalacji to 2300 zł. (części Polsko-Włoskie)... więc auto musiałoby być wtedy za 7000 zł. max.

I zastanawiamy się czy lepszy pod gaz będzie silnik 1.8/2.0 czy 1.6...

Pod uwagę chciałbym abyście wzięli koszty części w razie awarii, jak i średnią występowania tych awarii zwłaszcza w tych mocniejszych silnikach... Ubezpieczenie nie wzrasta do 1.8 z tego co mi wiadomo, dlatego najbardziej myślę, nad silnikiem właśnie 1.8.

Czy silnik 1.6 po FL jest tak samo słaby, bo mój 1.6 z 1996 r. z klimą wyraźnie słabnie...(wiem, że czymś się różnią silniki 1.6 przed i po FL)

Nie poszukujemy, auta do wyścigu lecz auta elastycznego, palącego benzynę do 11 L/100 km (gaz nie jest ważny) i wiadomo z tanimi częściami jak i solidnego...

Auto głównie do miasta, średnie dystanse w roku ok. 6000 - 8000 km.

Dziękuję za odp. Pozdrawiam.

Edited by Vectra1995

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś źle szukałeś.

1/ Czy silnik 1.6 po FL jest bardzo słaby, bo mój 1.6 z 1996 r. z klimą wyraźnie słabnie - a jaki masz silnik? 100KM? To i będzie 100KM bo innych 1.6 nie było w FL

2/ średnie dystanse w roku ok. 6000 - 8000 km. Koszty założenia dobrej instalacji to 2300 zł. - to moim zdaniem jest bez sensu... Więc lepiej szukaj już z gazem.

3/ I zastanawiamy się czy lepszy pod gaz będzie 1.8/2.0 czy 1.6... - Jak jezdzi 1.6 to już wiesz więc szukaj minimum 1.8.

A w ogóle to chyba bez sensowny temat. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra1995

Please login or register to see this quote.

Chciałem po prostu dowiedzieć się, który silnik najlepiej pracuje z gazem, tzn. który nie psuje się, aż tak po założeniu gazu... Może źle to napisałem...

Ewentualnie jak można sprawdzić czy założona instalacja gazowa pracuje poprawnie? Co najczęściej psuje się w auta z gazem i czy wtedy koszty napraw są dużo wyższe od napraw w zwykłych benzynach bez gazu...

Jednym zdaniem: czy gaz rzeczywiście wychodzi taniej biorąc pod uwagę koszty za paliwo + naprawy silnika/instalacji gazowej...?

Edited by Vectra1995

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kiepcio

A autach z gazem psuje się to samo co w autach bez gazu. Do zagazowania polecam dwulitrówkę(oc ok 500zł przy 60% zniżek, przegląd droższy o 60 zł,spalanie w trasie 11litrów na 100km). Jedynie częściej w gazowcach wymieniasz tłumiki, a wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów to norma w opelkach. Vectrę b posiadałem 7 lat zakładałem sekwencję BRC w renomowanym zakładzie przy 170000 KM, a sprzedałem przy 235000.Jeżeli instalacja jest poprawnie ustawiona,filtry wymieniasz zgodnie z zaleceniami, zmieniasz olej silnikowy,świece wg zaleceń to tylko tankujesz i jeździsz taniej. Druga sprawa czy na przebiegi rzędu 8000km na rok jest sens w ogóle mysleć o LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra1995

Wow... 11 L na trasie, to jak dla mnie dużo... i nie wiem czy to na gazie czy na benzynie ale wydaje mi się, że dość dużo... Tak jak pisałem auto będzie głównie w mieście, więc fajnie jak by również nie palił gazu więcej jak 11-12 L...

Please login or register to see this quote.

Patrzymy na to tak, że jak mamy wziąć Opla w benzynie i gdzieś (nawet kawałek czy do szkoły mam dojeżdżać) pojechać, to koszta są zbyt duże na paliwo, a jak byłby gaz to wtedy można jeździć prawie bez martwienia się o wysokie koszty za paliwo, zwłaszcza przy dzisiejszych cenach benzyny i spalaniu mojej VB rzędu 9-11 L na mieście...

marcinek180 faktycznie super bryka i świetne pieniądze, tylko teraz pytanie czy kupić 2.0 czy 1.8 i który rocznik (98/99)? Proszę o opinie ile Wam palą te silniki gazu ale na mieście...

Dziękuję za wszystkie odp.

Edited by Vectra1995

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnic w spalaniu między tymi silnikami wielkich nie będzie.

Ja mam 1.6 ogólnie szału nie ma co do mocy ale mi to starcza.Teraz bym kupił 2.0.Ale w 1.6 nic mi się nie rozleciało ani skrzynia ani kolektor ani nie zardzewiał.

Znajdz sobie obojętnie jakie auto byleby miało zdrowy silnik do zagazowania.I znajdz dobrego majstra z dobrze dobranymi klamotami i o nic się nie będziesz martwił.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kiepcio

możesz nic nie wymieniać w aucie nic. Znam kolesia który w swojej pięknej alfie nie wymieniał nawet klocków hamulcowych. Efekt wizualny szczególnie w nocy był przepiękny - efekt tarcia metalu (brak powierzchni ciernej) o tarczę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra1995

Please login or register to see this quote.

Hmmm... Trochę czytałem na forum, że 2.0 ludzie polecają, ale jedyny argument to taki, że dopiero przy ponad 130 KM Vectra ma moc... Niby 1.8 jest ciutkę mocniejszy niż 1.6, a pali jak 2.0...

A jak wy byście uargumentowali wybór 2.0, a nie 1.8, pomijając moc...?

Panowie, proszę o odświeżenie info. o silnikach 1.8 i 2.0...

Znalazłem wątek gdzie wszyscy polecają tylko silnik 2.5 V6...

A o 1.8 i 2.0 większość pisze, że to słabe auta i najczęściej padają w nich skrzynie biegów + pękają kolektory...

Jak to w końcu jest? To prawda?

Mój silnik 1.6 od 1500 zbiera się ładnie (nie mogę narzekać), więc 1.8 byłby na pewno dla nas wystarczająco mocny (nie szukamy auta dla szpanu jak to niektórzy, że muszą mieć moc pod pedałem, ja mimo młodego wieku jeżdżę zgodnie z przepisami więc jak będę jechał ma 120 km/h to mi wsyatarczy, a po mieście też nie jadę więcej niż 60/70 km/h)! Moja skrzynia jest w BDB stanie jaki i mój 1.6 nie pali nawet grama oleju, a mam auto 1995, więc dlaczego młodsze modele z mocniejszymi silnikami miałby mieć padające skrzynie?

P.S.

Czy VB 2.0 pali ponad 11/12 L benzyny w mieście?

Proszę o opinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.Bierz z silnikiem 2.0 16V X20XEV. Ja ma od ponad 4 lat Viki z tym silnikiem z rocznika 1999 po lifcie, gaz założyłem równe 4 lata temu- oczywiście sekwencję. Śmiga jak ta lala, jestem bardzo zadowolony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Każdy silnik ma swoje za i przeciw , wszystko zależy jak trafisz, jak poprzedni właściciel dbał.... I jak piszesz,że 1.6 się ładnie zbiera to 2.0 będzie dla Ciebie prawdziwa torpeda

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i nie chodzi o max. prędkość, ale najważniejsze o moment i elastyczność przy wyprzedzaniu. I najważniejsze silnik świetnie się nadaje pod instalkę LPG . Ja mam SECa i wtryski OMV REG i spala mi średnio 10- 10,5 litra gazu.Więc sam oceń czy się nie opłaca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra1995

No to jednak odpada ten silnik chyba... Chcielibyśmy auta, które palił by niewiele więcej od 1.6, bo wiadomo, że gaz na sekwencji przełącza się od jakiejś temp., a w zimę będzie dłużej trwało przełączenie się...

To pozostaje 1.6 lub 1.8.

1.6 znamy i jest ok., ale zawsze zgodnie uważaliśmy, że ma trochę za mało KM na tak ciężką budę, przez co spalanie jest za duże (nawet na trasie nie zszedłem poniżej 7,5 L bez klimy)... 1.8 wydaje mi się, że by mógł palić tyle samo ale zawsze te 15 KM przełożyło by się również na trochę lepsze osiągi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pali 11/12 litrów.......... jak chyba stoisz w korku . A moja spaliła na trasie Dąbrowa Górnicza- Rabka Zdrój ( droga szybkiego ruchu-obwodnica Jaworzna-A4-Zakopianka) 9,1 litra gazu z czterema osobami i pełnym bagażnikiem.W lato max do 1km ( poranek) a w zimę do 2,5-3 km przy - 15 stopniach i następuje przełączenie na gaz. A 1.8 pali prawie tyle samo co 2.0 , 1.6 nie ma co porównywać do tych silników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie myśl o 1.8, a już na pewno o 1.6 skoro gaz wrzucasz.

1.6 spali gazu 10l po mieście

Najbardziej optymalnie będzie 2.0 i takiego szukaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra1995

No dobrze, radzicie 2.0 ale czy ewentualne koszty części zamiennych (krokowy, EGR, sprzęgło, tarcze, klocki, sprężyny, amortyzatory i to co najczęściej i najszybciej ulega wyeksploatowaniu) są na takim samym lub podobnym poziomie co 1.6 czy 1.8? Tak jak pisałem nie szukam mocnego auta, ale w miarę wytrzymałego i taniego w eksploatacji... Przy tych cenach gazu, spalanie się nie liczy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

VB są tanie w eksploatacji o to się nie martw. Części jest pod dostatkiem chodź by na tym forum. Dużo anglików i europejczyków na części rozebranych. A także nowe części nie przerażają i są w dobrych cenach na tle innych marek.

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra1995

Ok. W takim razie poczytam jeszcze o wadach 2.0 i jeżeli nie znajdę ich dużo, to wiemy czego szukać... Dodatkową zaletą jest jeszcze niska cena zakupu, przez błędne myślenie polaków, ale to dla tych "świadomych" dobra informacja...

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 1.6 16v, a teraz mam 2.0 16v.

Oba na LPG od początku od razu zakładałem. Różnica w mocy jest odczuwalna. Jeśli chodzi o spalanie to w mieście przy normalnej jeździe pali ok 11l. Na emeryta poniżej 10l. Ostatnio w trasie z klima i 4 osoby 8,5l teren Jury Krakowsko-Częstochowskiej (wynik porównywalny z 1.6 16v). Po za tym w X20XEV nie mam problemu ze znikającym olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Vectra1995

Z całym szacunkiem dla Was co macie 1.6 ale co wy z tym olejem?? Ma z 95 r. i nawet 1 grama nie pali... Jeżdżę od wymiany do wymiany! Serio! I tak od 2 lat!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Może Wasze silnik katowali poprzedni użytkownicy...

No to faktycznie pali podobnie, tylko chcę się upewnić, te wartości to na gazie czy na benzynie, bo jak pisałem koszty gazu są tak niskie w porównaniu z benzyną, że tu nie trzeba brać spalania jakoś specjalnie pod uwagę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 1.8 i 2.0.Bierz 2.0.Pali 0.5-1l więcej.Ale za to i czuć różnice w mocy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Z resztą 1.8 w porównaniu z 1.6 tez sie lepiej zbiera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 1.6 ecotec przedlift. Co prawda niedługo ale już zdążyłem zrobić kilka tyś km i 7L benzyny na 100km mi jeszcze nie wzięło...

Ostatnio po 600km (z czego połowa z klimą) spaliła 6,78L/100km. Przyznam, że 80% km jakich robię to trasa i to taka że jadę na 5tym biegu z 80kmh.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Astrę II 1.6 ecotek w kombi jak miałem to spokojnie poniżej 6,5L schodziłem.

Edited by KUBSIOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...