Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

83piotrek

1.9 cdti slabo odpala

Recommended Posts

Witam, od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem vectry 1.9 cdti 100km 2006 rok. Auto bylo juz w kilku warsztatach i juz chyba wszystko bylo sprawdzane od sprezania po wtryski, zero bledow ecu. Kiedys mial problem odpalic w zimie ponizej -10stC, krecil i krecil. Teraz slabo juz pali nawet jak jest cieplo- trzeba krecic. W kolejnym warsztacie zregenerowano mi rozrusznik, podobno jest lepiej ale nie dobrze. W ostatnim warsztacie stwierdzono,ze to wina immobilisera- ze przy rozruchu zle steruje dawka czy cos podobnego i kazano znalezc kogos, kto mi calkowicie wylaczy immo? Co wy na to ? No chyba ze macie namiary na kogos z okolic Płocka, co to ogarnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Podłącz się pod kompa. Jeśli nie pali przez immobiliser to będzie zapisany błąd na ten temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e tam zaraz immobilizer....

zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora (najlepiej specjalnym przyrządem) + napisz jaki masz (producent, parametry, wiek)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jedź na kompa do kolegi Borgi jest z płocka ( tel. na PW) podepcie CIę pod kompa przeskanuje całe auto i na 100% wywali coś jak nie widziałem jeszcze Vc bez błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komputer byl podpinany w kazdtm warsztacie i nigdy nie znaleziono zadnego bledu. Na dodatek sam mam elma-uniwersalny fejs i ciagle sprawdzam-nic nie wyrzuca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do opla tylko teh albo op- com , elm nie jest za dobry , tak jak pisali inni musisz sprawdzic akumulator , bo ze kręci to nie znaczy ze jest wystarczająco mocny żeby auto dobrze odpalało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... ja tez się podpinałem kiedyś VC do kompa atari i nic nie wyrzucał oczywiście to przenośnia , nie podpinaj się pod jakieś badziewie tylko podepnij auto pod op-coma lub techa ( preferowane) i gwarantuje CI że auto wysypie błędy), masz teraz ASO Opla w Płocku , spisz błedy i podaj je na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

aby nie zakładac nowego tematu pisze tu:

ja mam dziwny ojaw... jak rano lub po dłuższym postoju wsiadam do autka to .... kręce i autko jaki łapało i przestało łapało i przestało i po 3 sekundach kręcenia w końcu zapala dodam ze to łapanie to jakieś 5 razy .... objaw taki jakby był układ zapowietrzony... jak ciepły i krótko stoi pali od kopa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam, rano po nocnym postoju, przekręć kluczyk ale nie zapalaj silnika (wyłącz radio

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) ... słuchaj chwile dłuzej... jeżeli układ jest mocno zapowietrzony to usłyszysz "bulgotanie" w zbiorniku paliwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> następnie ponownie wyłacz zapłon... znowu go załącz i słuchaj 5 sekund i...jeszcze raz wyłącz i załącz zapłon na 5 sekund.

Po trzeciej próbie spróbuj zapalic silnik .... jeżeli zapali to znaczy że układ się bardziej lub mniej zapowietrza .... np. nieszczelność przelewów na wtryskach .

Jeżeli nie zapali to.... będzie trzeba szukać dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

PS. zawsze po przekręceniu kluczyka czekam aż wszystke lampki zgasną (te co mają zgasnąć), w tym czasie pompa elektyczna pompuje paliwo do układu i ewentualnie odpowietrza go. Dopiero wtedy zapalam silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

super dzięki napewno sprawdze 3 razy ... ale np dziś jak samochód odpalił od kopa... aż się zdziwiłem.... ale jutro rano sprawdze czy jest bulgotanie.... a gdzies wycztyałem jeszcze o świecach żarowych tylko sie zastanawiam jeśli temp jest ok 15 C to świece też maj wpływ na odpalanie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

swiece powyzej kilku stopni nie pamietam wydaje mi sie ze 7 nie grzeja sie, pozatym bd mial na blacie jak bd sie grzaly, mialem podobnie ze w zime kiepsko odpalal okazalo sie ze 3 swiece spalone, wymienilem wszystkie i pali jak marzenie. A przy 15 stopniach napewno swiece nie dzialaja

Edited by Lenox1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radoslaw123

ja również mam podobny problem, aku wymieniony na nowy altermator zregenerowany i dalej mam problem z odpaleniem z rana... znalazłem taki patent a mianowicie. za pierwszym razme kręcę go ok 3-4 sek a następnym razem już po ok 2 sek zapala.. jaka może być tego przyczyna ? zero błędów w op-comie związanych z silnikiem i osprzętem no może poza przpaloną żarówką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam dzis po sprawdzeniu świec żarowych ( sa OK) sprawdziłem również prąd w aku... 12,2 V niby ok jak ładuje też ok ale przy kręceniu spada do 8,5 V i diagnoza jest jedna ... słaby aku.... dziś wymieniam 80 AH, i zobaczymy jak będzie po wymianie

po wymianie aku samochód odpala OK...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega wesoł na forum astraclub.pl, raczej przestrzega przed zakładaniem takich dużych akumulatorów, bo mają mały opór wewnętrzny i zabijają alternatory pobierając z niego duży prąd.

Doradza nawet wydłużenie kabla (albo wymianę na kabel o trochę mniejszej średnicy) pomiędzy alternatorem a akumulatorem, żeby ograniczyć płynący prąd.

Szczególnie dla alternatorów których producentem nie jest bosch.

Edited by logan_x

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 Ah zaleca ASO OPLA ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile dobrze pamiętam kolega wesoł pracował w ASO Opla, więc ma wiedzę z pierwszej ręki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i jak ktoś uporał się z problemem odpalania od nie dawna moją viki tez dopadła taka przypadłosc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mijaja dwa lata a auto przy obnizaniu temperatur nadal nie odpala albo ledwo co. Jak przyjda mrozy to wogole nie odpali. Byl dwa czy trzy razy u kolesia od diesli i w innych tez warsztatach. Sprawdzali wtryski, pompy, swiece wymienione, wszystko co mozlwiwe lacznie z rozrusznikiem, immo. Niby wszytsko ok, a nie pali. Ostatnio ktos dal mi pomysl zeby sprawdzic pompke paliwa w baku-moze cofa paliwo. Nie wiem juz co robic....ratunku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego a moze filtr paliwa zapchany i nie jest w stanie pompowac paliwa? Zobacz tez na silniku czy sie gdzies nie zapowietrza czy ropa nie cieknie, ja wlacze z filtrem paliwa i mam podobne problemy jutro przystepuje do dzialania i uszczelnic go zamierzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również miałem problem z odpalaniem o którym piszecie. Napisałem że miałem bo dziś odbieram auto z warsztatu. Wymienione zostały czujniki ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Podobno to one były przyczyną. Proponuję pożyczyć gdzieś sprawne czujniki (mogą być używane) i po testować. Mój mechanik tak właśnie zrobił i jest przekonany że problem rozwiązał. Mam nadzieję że jest to prawda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jaka cena czujników ? może być PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik to jest jeden. Teoretycznie to możliwa przyczyna. Czujnik przekłamuje i na diagnostyce wychodzi, że ciśnienie jest ok., a w rzeczywistości jest za niskie. Trzymam kciuki za jutrzejszy rozruch i czekam na relacje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czujniki są dwa jeden to 0281002507 a drugi 0281002706. Najczęściej podobno wystarczy wymienić ten z końcówką 507. Ja trafiłem nową kompletną listwę wtryskową w bardzo dobrej cenie więc wymieniłem oba a listwę oddałem. Zobaczymy jak odpali jutro rano.

Edited by Shinneko

Share this post


Link to post
Share on other sites

czujniki są dwa lub jeden, w zależności od wersji silnika, starsze mają dwa młodsze jeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik jest jeden,.. zawsze jeden. Ten z końcówką 507 to regulator ( zawór ) ciśnienia. Regulatory mogą być dwa lub jeden. Może być na pompie ( regulator wydatku ) lub na listwie ( regulator ciśnienia ). Oba robią to samo- utrzymują odpowiednie ciśnienie w listwie ( choć robią to w nieco odmienny sposób ). Są też silniki gdzie zastosowano oba te regulatory jednocześnie. Ale czujnik ciśnienia zawsze jest jeden. Jakieś pytania jeszcze ...?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edited by Trinity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...