Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest narco81

vectra C 19cdti brak mocy dymienie na czarno

Recommended Posts

Guest narco81

Witam!!!Jestem tu nowym gosciem.Jakies 2 miesiace temu zauwazylem problem z czarnymi spalinami wyrzucanymi z wydechu.przy okazji wymiany oleju majster zauwazyl zrzucana listwe sterujaca doplywem powietrza w kolektorze ssacym.Naprawilem wiec kolektor wraz z zaworem EGR(egr przeczyszczony).Po tej naprawie autko kopci tak samo tylko,ze stracilo jescze na mocy a na kompie wyskakuje blad -czujnik temperatury spalin(chodzi raczej o dpf) czego wczesniej nie bylo.Listwa sterujaca otwiera co da sie zobaczyc,ale co z tymi SPALINAMI i SPADKIEM MOCY od czego to moze byc???Czy to ten czujnik czy turbina juz nie DZIALA czy moze juz konczy sie silnik...???Wybieram sie na serwis do Bonkowskiego w Tarnowie podgornym ale dopiero maja czas w przyszlym tygodniu...a auto musi jezdzic.Podpowidzcie cos jak dacie rade...Czytalem jescze jako gosc wiele postow i wiel opisow jest pdobnych i pasuje do objawow,ale nie donca jest to samo...AHA DODAM ZE MAM EGR ZASLEPIONY OD PONAD ROKU.POMOCY ZIOMALE!!!!POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

To może być skutkiem wielu przyczyn...

Najpierw podpinamy kompa, patrzymy na parametry pracy silnika, porównujemy rzeczywiste z żądanymi i na tej podstawie można wyciągać wnioski.

EGR czyszczony... składa się z dwóch części. Obie czyściłeś ?

EGR nie może być zaślepiony na sztywno...

Kolektor ssący, jeśli spadła już raz ta listwa to licz się z wymianą kolektora, to element wadliwy i żadne pobieżne naprawy nic tu nie pomogą.

DPF masz pewność, że był i jest wypalany prawidłowo ? Kiedy wypalał się ostatni raz ? Jaka jest różnica między czujnikami ciśnień spalin ?

Temat jutro do zamknięcia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest narco81

Witam.Dymil od jakiegos czasu,zregenerowali mi kolektor,dymi dalej.egr mam zalepiony poniewaz upalila sie rurka od recylkulatora spalin i juz jek nie ma dlatego tez egr ma zamontowana zaslepke.Jesli chodzi o dpf to nie mam pojecia kiedy sie ost.raz wypalal,vectra miala regularnie wstawiane(lubie sobie pojezdzic...)a teraz to nie chce mi sie do nej wsiadac.Bylem dis u znajomego podlaczylismy do opka i tez byl blad za wysokie napiecie temperatury spalin.czy to koze byc tez powodem mniejszej mocy i nadmiernego kopcenia...???postaram sie przeslac filmik....pozdrowki i dzieki!

Sorki tam pisalem ze przepalila sie rurka od recylkulatora ale chodzi o ta rurke od chlodniczki spali...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest narco81

Witam ponownie!!!zakupilem kilka dni temu czujnik temp.spalin przy dpf-ie bo komp wywalal blod zmienilem na ten nowy i...kat zapchany w 83%...maskara,auto co chwile lapie tryb awaryjny...ale nie wiem skad te dymienie non stop,bedziemy probowac wypalic dpfa ale czy to cos da i co robic jak nie da???Mam tez intercoller caly na zewnatrz od oleju!!!czy to moze byz przyczyna kopcenia????podpowidzcie cos...Pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wyobraź sobie że może a nawet powinno bo olej na IC świadczy przede wszystkim o;

- cos nie teges z odma, turbina

- nieszczelność w układzie dolotowym powietrza za turbinką (i musi pojawić się czarny dymek)

Masz jakieś plamy na żeberkach IC czy gdzie jest ten olej na nim?

Jak masz czarne plamy na IC to do wymiany!! Bez tego nie ruszymy dalej.

Sam DPF, o którym wspomniałeś też nie będzie bez winy.

Olej Ci bierze?

Kiedy ostatnia wymiana oleju, filtra powietrza?

Sprawdź Boost sensor, węże podciśnienia, elektrozawór do Turbinki. Najlepiej op-com/tech2 i na miasto. Bloki pomiarowe przed oczami i musi wyjść co go boli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by nika84-24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej w IC nie bierze się znikąd tylko z silnika...

A to oznacza, że turbina go przedmuchuje.

I teraz ważne jest aby zdjąć IC i sprawdzić węże (dolot i wylot do/z IC) i przepłukać samą chłodnicę.

Ostatnio miałem takiego klienta, który miał 2 litry czarnego, spracowanego oleju właśnie w IC oraz wężach. Aż cud, że nie doszło do samozapłonu...

Za to turbinka poszła do wymiany, wypłukany został układ i jest spokój...

IC (intercoolery) lubią pękać...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest narco81

Siema!Dzieki za odpowiedzi!Plame z IC byla widac z zewnatrz bo na klime sie przenioslo,IC DO WYMIANY BO CALY SPUCHL...auto jeszcze u mechanika,zobaczymy co dalej...aha olej i filtry wymienialem 4tyskm temy wiec raczej ok,ale po tych czterech milem wyciek z filtra paliwa,wymiana ana nowy,ponoc byl bardzo zabrudzony musialem zaplacic za niego bo napewno leje slabe paliwo....tak mi powidzieli...phi!bede pisal co i jak...pozdrawiam

hej,hej!Po wymianie IC i przeczyszczeniu turbiny jest o wiele lepiej!!!Duzy plus to to ze juz nie kopci,zbiera sie lepiej i w koncu slychac swist turbinki....

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">,teraz zostaje do zamontowania rurka do chlodniczki spalin i odslepienie egr-a,no i proba wypalenia dpf bo przy zalepionym egr komop nie chce wzbudzic wypalkania...jakos tak...POWIEDZCIE CZY TE WYPALANIE DPF KOMPEM DAJE JAKIES REZULTATY...???JAK CO I GDZIE NAJLEPIEJ TO ZROBIC NO I JAK NAJTANIEJ,POZDRAWIAM!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

... albo ECU sam zadecyduje o procesie wypalania i wtedy mu nie przerywaj..

Ewentualnie można awaryjnie wypalić opcomem/techem...

Silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest huligan

Please login or register to see this quote.

narco81, mam bardzo podobne objawy ... obawiam sie, ze czeka mnie to samo ... ile Cie wyniosla wymiana IC?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest narco81

Please login or register to see this quote.

siema huli!za uzywke ale sprawdzona i w d.stanie zaplacilem 2 stowki,w sumie 4 z przeczyszczeniem i robota,nie tak zle...dzis wypalamy dpfa....pozdro

NO NARESZCI,DPF WYPALONY 33% ZAPELNIENIA,FAJNIUSI!!!ALE WYSTAWILEM NA ALLEGRO...CHCE MOCNIEJSZA BENYZKE CHYBA...POZDRAWIAM KOPCACYCH...!!!

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Panowie. Mam Vectrę C z19dt 120hp. Zakupiłem ją w listopadzie i mam baaaardzo poważny problem. Auto nie ma mocy, kopci na czarno. Jak osiągnie 2500rpm to czuć, że jest moc. Byłem u speca od diesli, posprawdzał wszystko i wyszło, że brakuje 1bara do 2500rpm. 

Viki zakupiłem z usuniętym dpf i egr (w ECU i fizycznie). Dodatkowo specmistrz powiedział, że ktos chu..... źle usunął DPF i EGR z ECU ponieważ zamiast spędzić kilka godzin na porządnej pracy usunął dziennik błędów. Viki stoi u mechanika - dolot szczelny, turbina również, czujnik doładowania wyczyszczony(dzis jadę z kolegą, który ma alfe na podmianę czujnika i sprawdzenie czy pomoże).

Dodam, że kolektor ssący był masakrzycznie zawalony więc tzw. wyciorem ze szmatą go trochę przeczysciłem.

Ratujcie i podpowiedzcie co robić. Już wpakowałem kupe pieniędzy i nie wiem co dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

mam podobny problem, ale u mnie zaczęło się tak że w trakcie jazdy włączył się tryb serwisowy  viki ograniczyła moc i ...

co dzień było gorzej tzn. nie ma mocy nie przerzuca wyżej nić 3 bieg, jak wciśnie się pedał w podłogę to kopci na czarno z każdej strony czuć spaliny w kabinie

co do błędów to 

P0400

P2279

tak strasznie kopci pod maską że już wszystko uwalone w sadzy

DPH był czyszczony jakieś 3 miesiące temu ktoś pomoże 

czy to trubo się "rozszczelniło" 

dodatkowo intercooler też jakoś dziwnie wygląda w przewodach  był olej ok kieliszka z lewej i prawym przewodzie gumowym 

 

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Moze turbina moze kolektor.Trzeba sprawdzic.Jezeli nic nie widac na pierwszy rzut oka to trzeba wszystko umyc odpalic silnik jeszcze raz i wtedy szukac z kad kopci.Popsikac chocby woda z mydlem.Widze ze chlodnice sciagniete wiec trzeba to zrobic z glowa zeby nie zabic silnika.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zdjęcie trochę kaszaniaste ale zdaje się, że ten intercooler ma chyba dosyć, wydaje się być wygięty w banana, zaolejony z zewnątrz i chce na emeryturę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czy przez IC jak jest tak zniszczony to jest to powód że jest tyle dymu i sadzy przy turbo kolektorze ?

czy oprócz IC jeszcze jeszcze jakaś nieszczelność ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nieszczelnosc swoja droga a icek swoja droga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli nowy IC, wyciągnąć turbo  kolektor i oddać turbo na sprawdzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umyj najpierw wszystko i sprawdź którędy dmucha. Przy takim zabrudzeniu to musi być spory przedmuch. Może kolektor jest pęknięty? Albo wydmuchało spod niego uszczelkę?

Po co oddawać turbo gdzieś do firmy jak może to nie ono.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oddasz na sprawdzenie i czy bedzie sprawne czy nie bedzie wymagalo regeneracji.Pieniadze trzeba zarabiac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czym to najlepiej wszystko umyć, samym pędzelkiem czy preparatem do mycia silników ? bo syfu co nie miara :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście zastosowałbym odpowiednio rozcieńczony dimer uważając przy tym na elementy elektryczne. Oczywiście wszystkie rury od dolotu i wydechy pozakładać/pozaślepiać. Najlepiej byłoby założyć nowy IC, poskładać wszystko do kupy, umyć, odpalić i wtedy obserwować, ewentualnie wspomóc się jak

Please login or register to see this link.

napisał wodą z mydłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem po kolejnym dniu walki  z maszyną :)

wymontowałem turbo i wygląda tak, dodatkowo stwierdziłem wyciek z śruby która smaruje turbo leciało po bloku i misce a sama śruba zapocona i lekko olejowa

jutro sprawdzą czy gruszka działa, najwięcej sadzy jest pośrodku turbiny i na gruszce(zdjęcie), na kolektorze i uszczelkach nie stwierdziłem przedmuchu  i sam kolektor wygląda na cały nie pęknięty ale zaciekawił mnie jedna sprawa że ja obróciłem turbinę do góry nogami to z dolotu powietrza(czyli przewód z powietrzem wyleciał olej, nie dużo ale wyleciał czy to normalne)?

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem po kolejnym dniu walki  z maszyną :)

wymontowałem turbo i wygląda tak, dodatkowo stwierdziłem wyciek z śruby która smaruje turbo leciało po bloku i misce a sama śruba zapocona i lekko olejowa

jutro sprawdzą czy gruszka działa, najwięcej sadzy jest pośrodku turbiny i na gruszce(zdjęcie), na kolektorze i uszczelkach nie stwierdziłem przedmuchu  i sam kolektor wygląda na cały nie pęknięty ale zaciekawił mnie jedna sprawa że ja obróciłem turbinę do góry nogami to z dolotu powietrza(czyli przewód z powietrzem wyleciał olej, nie dużo ale wyleciał czy to normalne)?

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

ponownie

a więc tak IC wymieniony, turbo zregenerowane, po poskładaniu jednak nadal ten dźwięk .... jak odkręciłem DPF to samochód odzyskał moc i już nie dymił więc postanowiłem dać do czyszczenia  DPF i zamontowałem podobnie wykasowałem błędy po 15km system wypalił DPF bo migała kontrolka świece.

ale po przejechaniu 400km znowu samochód zaczyna tracić moc i mam wrażenie jak by znowu puszczał dymka gdzieś z przodu niż z wydechu  znowu zapchał się DHP?  co może być powodem  wtryski ? bo już nie mam sił :(

aa i pojawił się check P2279 podsystem paliwowy- dolotowy(obwód wtryskiwaczy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro puszcza dymka z przodu, to dalej jest coś nieszczelne. Sprawdzałeś wodą z płynem? Przecież ta sadza przedtem znikąd się nie wzięła. Może wtryski leją? Nie wpadło coś do wydechu w trakcie napraw? Wątpię, żeby DPF zatkał się po 400 km. Wydech za DPF jest drożny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...