Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Kamczys

2.2 DTi zgasł, nie odpala PROSZĘ O POMOC !!

Recommended Posts

Guest Kamczys

Witam.

Z góry piszę, przejrzałem różne tematy odnośnie usterek ale nie mam pewności co się popsuło dlatego proszę Was o rade.

Otóż dzisiaj odpaliłem w miarę normalnie samochód, piszę w miarę ponieważ od jakiegoś czasu zauważyłem, że pomimo dodatnich temperatur samochód odpala nieco gorzej tzn więcej kręci silnikiem niż było to chociażby w zeszłym roku i ostatnią zimę.

Przejechałem 20 km po czym zatrzymując się na parkingu, chciałem zgasić auto, nie zdążyłem bo samo zgasło.

Od tamtej pory nie mogłem go odpalić. Rozrusznik normalnie kręci, brak błędów ani innych niepokojących sygnałów z Viki.

Teraz pytanie czy mogą to być przewody przelewowe (problem z odpalaniem po postoju) czy pompa (nie odpala w ogóle) czy może jest to jeszcze innej natury problem, np: zatkany filtr paliwa(?).

Nie chcę niczego sugerować daleko mi od specjalisty dlatego proszę Was o pomoc i radę.

pozdrawiam Kamczys

Vectra 2.2 Dti r.2001 przeb.178tyś km

Share this post


Link to post
Share on other sites

może się zapowietrzył, miałem taki problem ale po odczekaniu kilku godzin odpalił, było to spowodowane nieszczelnością w układnie, tylko że w moim przypadku nie zgasł sam tylko ja go zgasiłem. Nie twierdze że masz ten sam problem ale te silniki mają taką przypadłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może rzuć okiem na tematy z działu diesel, tam praktycznie co drugi temat dotyczy problemów, które opisujesz. Tak jak pisał Stona może to być zapowietrzenie skoro już były kłopoty z odpalaniem a to już temat rzeka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Ile paliwa było w baku?

2) Jeśli było mało, a auto sie przechyliło, zakołysało - mógł pociągnąć powietrze i sie zapowietrzyć.

3) Najczęściej jeśli padnie pompa to pojawia się check (błąd)

4) Czy próbowałes odpalic na Placka? (psikasz w kolektor dolotowy po uprzednim zdjęciu węża pod zaworem EGR a druga osoba próbuje odpalić)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kamczys

Please login or register to see this quote.

1.Około 10l

2. Nie wiem czy to możliwe przy takiej ilości paliwa... Miałem czasami mniej i nic się nie działo powiem szczerze a zaparkowałem na minimalnym wzniesieniu.

3.no to u mnie żadnego check'a nie ma.

4. Nie próbowałem bo go nie miałem niestety, a teraz jestem 20 km od samochodu, ale spróbuję jak po niego pojadę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W niektórych VB diesel - zapowietrzał się chociaż nawet wskazówka nie dochodziła do rezerwy - wskaźniki w VB są różne.

Ja na szczęście mam sprawdzone, że mam ok i nic mi się nie dzieje.

Ale tak jak mówię - przypadki bywały różne i dziwne.

Teraz sprawdź plackiem czy odpali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kamczys

Przyczyną usterki było uszkodzenie się pompki znajdującej się baku, która załącza się gdy poziom paliwa spada do 10l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Że coooo??? Jest tam jakakolwiek pompka???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to jakaś szpecjal edyszon z wmontowaną pompką

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Chyba nie było montowanej seryjnie takiej pompki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele przyczyn odnośnie problemów z odpalaniem silnika 2.0 di czy 2.2 dti opisaliśmy na naszej stronie internetowej 

Please login or register to see this link.

Poruszyliśmy temat nieszczelnej obudowy filtra paliwa, uszkodzonych uszczelnień przelewów oraz zużytych uszczelniaczy trawersów,

Zdajemy sobie sprawę, że problem mogą sprawiać również inne podzespoły, ale z naszego doświadczenia wynika, że to co opisaliśmy występuje najczęściej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...